طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ساختمان به سبک مدرن و نکات آن

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 24 مرداد 1400 در ساعت 11 : 31 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

قدیمی شدن یک بنا و یا ساختمان در گذر زمان ، باعث بروز مشکلاتی نظیر از بین رفتن مقاومت ساختمان ، قدیمی شدن طراحی نما ، قدیمی شدن لوله کشی ها و … را به همراه دارد . از این روی بازسازی ساختمان باید هر چند سال یک بار انجام شود تا علاوه بر رفع مشکلات ، نمای خانه را نیز نو سازد .

سبک هایی که برای بازسازی  به کار گرفته می شود ، از تنوع بالایی برخوردار است . برخی از این سبک ها به شرح ذیل می باشد .

  • سبک مدرن
  • سبک کلاسیک و نئوکلاسیک
  • روستیک

هر کدام از این سبک ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد . ما در ادامه ی این مطلب می خواهیم تا شما را با یکی از سبک های مذکور یعنی سبک مدرن آشنا کنیم .

سبک مدرن چیست ؟

 واژه ی مدرن به معنای نو و تازه می باشد . می توان سبک مدرن را یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی در نظر داشت که در عین حال ساده ، بسیار زیبا و شیک خواهد بود .

در پلان خانه به سبک مدرن فضای باز و حریم خصوصی در نظر گرفته شده است . یعنی شما می توانید در چنین خانه ای یک فضای مجزا برای میهمانی و مکانی برای استراحت داشته باشید . جالب است بدانید که در طراحی نما به سبک مدرن نیز پیروی از سادگی و مینیمال بودن بسیار رواج دارد .

بازسازی ساختمان به سبک مدرن و نکات آن

ویژگی های دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

رنگ ها

همان طور که پیش تر به این موضوع اشاره کردیم ، این سبک پیرو سادگی می باشد . از این روی رنگ ها نیز در این سبک بسیار ملایم و یا خنثی خواهد بود . رنگ ها به صورت تک استفاده می شود و استفاده از چندین رنگ در این سبک از طراحی ، کمتر به چشم می خورد .

تزئینات

در این سبک هیچ گاه تزئینات شلوغی مانند گچ بری ها به چشم نمی خورد . جالب است بدانید که در طراحی نما نیز از این اصل پیروی می شود .

مینیمال بودن

امروزه بسیاری از افراد بازسازی ساختمان خود را به سبک مدرن انجام می دهند . زیرا این سبک در عین زیبایی مینیمال و بسیار ساده خواهد بود . بهتر است این سادگی در دکوراسیون داخلی نیز رعایت شود و از وسایل و اکسسوری های ساده در تزئینات و چیدمان خانه استفاده شود .

دیوارها

دیوارهای ساختمان در این سبک اغلب با  کاغذ دیواری پوشیده می شود . از این رو مشتریان می توانند با سلیقه ی شخصی خود اقدام به انتخاب کنند .

کاربردی تر شدن هر چه بیشتر فضاها

ویژگی دیگری که بازسازی ساختمان به سبک مدرن را برای خانه های کوچک مناسب تر می کند استفاده از فضاهای بلامانع و کاربردی تر کردن آن ها است . این کار علاوه بر صرفه جویی در فضا ، ظاهر زیبا تری نیز برای یک ساختمان ایجاد می کند .

کف پوش در بازسازی به سبک مدرن

استفاده از کف پوش لمینت در بازسازی به سبک مدرن بسیار مرسوم می باشد . این نوع از کف پوش علاوه بر زیبایی عایق بسیار مناسبی برای حرارت می باشد . گرچه گاها استفاده از سرامیک به عنوان کف پوش نیز در این سبک به چشم می خورد . اما اگر قصد صرفه جویی در انرژی را دارید ، بهتر است به جای سرامیک از لمینت استفاده کنید .

بازسازی ساختمان به سبک مدرن و نکات آن

چیدمان وسایل

دکوراسیون داخلی نیز در این سبک از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . بهتر است از مبلمان ، پرده و یا به طور کلی وسایل با رنگ های خنثی استفاده شود . جالب است بدانید که در این سبک استفاده وسایلی نظیر لوستر در طراحی داخلی کمتر به چشم می خورد و نور محیط از طریق دستگاه های به روز و امروزی تامین می شود . همچنین در انتخاب وسایل آشپزخانه مانند کابینت و یا کاشی ها بهتر است یک رنگ به کار برده شود . معمولا رنگ های تیره طرفداران بیشتری دارند .

پنجره ها

استفاده از پنجره های بزرگ در طراحی نما به سبک مدرن متداول است . از این روی هم می توان از نور خورشید در طول روز بهره مند شد و هم می توان منظره ای چشم نواز برای یک ساختمان فراهم کرد . پنجره ها پیچیدگی خاصی ندارد و تنها با یک قاب نازک احاطه شده اند .

سرویس بهداشتی و حمام

در دو فضای سرویس بهداشتی و حمام از رنگ های خنثی برای کاشی ها استفاده می شود . علاوه بر این موضوع استفاده از شیرآلات براق که عموما از کروم ساخته شده است بسیار رایج است .

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات