طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی دفتر اداری ایکس زون

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه روند شناخت پروژه های برتر طراحی داخلی و بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم به یکی از مینیمال ترین طراحی های داخلی در حوزه اداری در سال 2018 که در شهر گوانژانگ چین واقع شده است بپردازیم .

در این مقاله سعی داریم بیشتر به کلیات و نکات مورد توجه در دکوراسیون داخلی اداری آن نگاهی بیندازیم  .

این محیط اداری به مساحت 280 مترمربع دارای کانسپتی عجیب و مفهومی است .  آنگونه که طراح عنوان کرده است این فضا از طریق فیلتر کردن پیچیدگی ذهن، عبور از مرز واقعیت و ایده آل، شکستن تفکر درونی و رسیدن به قدرت ناخودآگاه درصدد کشف مرزهای ناشناخته است .

که طراح با بهره گرفتن از تضاد بین عناصر دایره ای و مربع شکل ، استفاده مستمر از مواد ، رنگ ها و شکل ها و هم چنین استفاده از مفهوم انتزاعی ، فضایی پر از ناشناخته ها ایجاد کرده است .

حال بیایید نگاهی دقیق تر به جزئیات و عناصر به کار رفته در این محیط داشته باشیم و فضا را از بعد معمارانه ی آن نگاه کنیم.

نکته ای که معمولا در طراحی فضاهای اداری مخصوصا در ایران به آن توجه میشود جدا کردن بخش ها مختلف از هم که این جداکننده ها گاهی دیوار های زمخت و ناکارآمد و گاهی پارتیشن هایی در انواع و اقسام میباشد .

اما در طراحی این محیط اداری این نکته به کلی حذف شده است و معمار ، پلان این مجموعه اداری را به صورت آزاد طراحی کرده است و آن به این معنا است که بخش های مختلف از هم جدا نمیشوند و تنها میزهای کار با طراحی خاص خود هستند که فضای خاص هر فرد را شکل میدهند . پلان آزاد در چندین سال گذشته یکی از پرطرفدارترین المان های طراحی در اجرای دکوراسیون اداری شده است .

از مهم ترین دلایل استفاده از این نوع طراحی در اجرای دکوراسیون اداری  این است که میتوانیم از فضا بیشترین استفاده را ببریم و فضای وسیع تری را در اختیار ما قرار میدهد که این مسئله از خستگی و افسردگی کاری که برای کارمندان به دلیل جدا بودن از بقیه و به نوعی منزوی بودن ممکن است پیش بیاید ، جلوگیری میکند .

حال اگر بخواهیم به سبک و نوع دکوراسیون داخلی در این دفتر اداری بپردازیم اولین چیزی که توجه بیننده را به خود جلب میکند و قسمت جالب و منحصر به فرد کار طراح است توپ بزرگی است که در مرکز فضا از سقف آویزان است که باعث جلب توجه هر چه بیشتر بیننده به محیط میشود .

چارچوب اصلی فضای کاری را یک جعبه مربع شکل تشکیل میدهد . در قسمت مکالمه و ارتباط افراد ، تمام عناصر موجود در فضا می توانند ترکیب های مختلفی ایجاد کنند و طراح با طراحی بسیار سبک و مینیمال فضاهای نشستنی بصورت نیم دایره در مرکز فضا به وجود آورده است . اگرنگاهی دقیق تر به میزهای کار و بخش های کاری هر یک از کارمندان بیندازیم ، خواهیم داد که ارتفاع و نوع طراحی میزها به گونه ای شکل گرفته است که در عین اینکه محیط بخش جداکننده ای ندارد ولی در عین حال هر کدام به عنوان یک دفتر کار مجزا در محیط شکل گرفته است .

در جای جای این فضا تضاد و کنتراست بین عناصر ، بافت ها ، متریالها را میتوان دید که هماهنگ با یکدیگر کار میکنند .

میتوانیم ترکیبی هماهنگ از بافت خشن و ظریف در کل این مجموعه را ببینیم . 

اگر رنگ های این محیط را مشاهده کنیم خواهیم دید که طراح ، طرح رنگی محدودی را تصویب کرده است ، با سفید و خاکستری روشن به عنوان رنگ های اصلی هارمونی مناسبی را به محیط داده است . اما ایده ی مناسبی که طراح در این جا به کار برده است استفاده ی محدود از رنگ قرمز برای تعداد کمی از مبلمان های راحتی بکار برده شده در فضا و همچنین پانل های صورتی رنگی که بر روی دیوار نصب شده است که این ایده بسیار زیبا و آرام و بدون هیچگونه حس نامناسبی در فضا نشسته است و باعث انعطاف پذیری محیط شده است .

که این رنگ های مختلف ، تبادل احساسی و ایده در فضا را تسهیل می کنند.

اما نکته آخر : در چنین محیطی که بخش های جدا کننده از بین رفته اند و تنها با احجام و متریال و تنوع مبلمان فضا را در عین حال که با هم هماهنگ و یکی هستند ، از هم متمایز میکنند ، برای گستردگی بیشتر بصری در بخش های مختلف ارتفاع سقف را بیشتر میگیرند و امروزه در دکوراسیون های اداری برای بالابردن ارتفاع ساختمان از سقف های صنعتی استفاده میکنند این کار شاید در نگاه اول زیبایی خاصی نداشته باشد ولی کارایی فوق العاده ای چون تهویه عالی فضا دارد .

 

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات