طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ایده های طراحی اداری برای کسب و کارهای کوچک

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 24 فروردین 1400 در ساعت 16 : 50 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی اداری برای کسب و کارهای کوچک بسیار چالش برانگیز می باشد زیرا این شرکت‌ ها اغلب نوپا می باشند و فضا و امکانات کافی جهت طراحی داخلی دفتر کار را ندارند .

در ادامه با ایده های طراحی فضاهای کسب و کارهای کوچک آشنا خواهیم شد با ما همراه باشید؛

  • ایجاد جذابیت بصری

    ایده های طراحی داری برای کسب و کارهای کوچک

توصیه می‌کنیم از همان ابتدا ی کار به فکر جذب  اعتبار کسب و کار خود باشید .  طراحی داخلی دفتر کاری شما در این مورد نقش بسیار تعیین کننده را ایفا می کند .

 بهره وری بیشتر کارکنان ، ایجاد انگیزه کار گروهی و همچنین انرژی مثبت و سلامتی کارکنان شرکت همگی ارتباط مستقیمی با فضاهای شما دارند .

  • متراژ فضاها

در حقیقت هیچ قانون مشخصی برای متراژ فضاهای اداری وجود ندارد اما فضاهای بخش خصوصی مثل اتاق های کار گروهی و اتاق کنفرانس با توجه به ابعاد مبلمان و همچنین تعداد کارکنان باید دارای گنجایش مناسبی باشد .

اغلب در کسب و کارهای کوچک تعداد کارکنان کمتری وجود دارد و طبیعتاً فضای کوچکتری برای کار نیاز است اما کسب و کارهای بزرگ و هم در حال رشد باید شرایط آینده کاری و افزایش تعداد کارکنان را در برنامه های طراحی داخلی اداری خود در نظر بگیرند و فضا هایی با ابعاد مناسب را برای عملکردهای مختلف اختصاص دهند .

  • استفاده مجدد از وسایل

مرمت و استفاده مجدد از تجهیزات و مبلمان به عنوان یک ترند جذاب در دکوراسیون دفاتر و کاری شناخته می شود .با این کار دفتر کاری شما بسیار منحصر به فرد و خاص دیده می شود و در عین حال  در راستای حفاظت از محیط زیست گام‌ های مهمی برداشته اید و هزینه های طراحی داخلی اداری را نیز پایین آورده و باعث کاهش چشمگیری می شود .

 این کار بخصوص برای کسب و کارهای خلاق مثل آژانس های تبلیغاتی و همچنین شرکت‌های طراحی با تمهیدات خلاقانه و جالب می تواند بسیار خاص و تاثیرگذار باشد .

  • طراحی داخلی بر اساس نحوه کار کارکنان

طراحی داخلی اداری با چیدمان باز و همچنین استفاده از تجهیزات منعطف ایده بسیار خوبی محسوب می شود اما در مرحله نخست باید کار و سبک کاری کارکنان مختلف را در نظر داشته باشید و به فکر تغییرات احتمالی آینده شرکت خود نیز باشید به عنوان مثال شاید لازم باشد طراحی اتاق مدیریت محصور و جدا از سایر فضاهای در نظر گرفته شود و البته همه چیز بستگی به نیاز کارکنان دارد و دکوراسیون داخلی اداری باید در جهت بهبود شرایط کاری و اعتبار شرکت طراحی و اجرا گردد .

ایده های طراحی داری برای کسب و کارهای کوچک

چیدمان میز ها و تجهیزات اداری نیز به نوع کار شما بستگی دارد در صورتی که معمولاً کارهای شما به صورت گروهی انجام می گیرد می توانید از چیدمان باز استفاده کنید با این حال طراحی فضاهایی با حریم خصوصی بیشتر را در برنامه های طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر خود می‌تواند به بهره وری بیشتری آن کمک چشمگیری کند .

امروزه طراحی و چیدمان اغلب دفاتر  نوپا به گونه‌ای است که افراد آزادانه می توانند با لپ تاپ های خود در گوشه های دلخواه به کارهای عادی و روزمره خود بپردازد اما ایجاد چنین شرایطی باید با سازماندهی اصولی و در نظر گرفتن نظم و انضباط فراهم شود که مستلزم و کمک گرفتن از یک تیم تخصصی حرفه ای جهت طراحی داخلی می باشد .

ایده های طراحی داری برای کسب و کارهای کوچک

ایده های طراحی داری برای کسب و کارهای کوچک

  • طراحی فضای ورودی

طراحی لابی و فضای ورودی اداری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد لابی اداره و راهروهای ورودی باید به گونه ای طراحی شود که برای کارکنان به محض ورود باعث ایجاد انگیزه شود .

برداشت اولیه از فضا همیشه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد ، طراحی لابی اداری مناسب و زیبا در ذهن مراجعه‌ کنندگان نیز تاثیر خوبی بر جای می گذارد .

  • به کارگیری رنگ های موجود در برندینگ

تمام شناسه های برندینگ کسب و کار شما از جمله نام تجاری ، لوگو ، طراحی وب سایت و غیره دارای سبک و رنگ بندی خاصی می باشد شما می توانید رنگ های استفاده شده در لوگو و نام تجاری خود را به طراحی داخلی مدرن خود وارد کنید این امر به شناساندن هویت برند شما در ذهن مخاطب کمک شایانی می‌کند و راهکار مثبتی جهت جذب مشتری محسوب می شود .

  • طراحی اتاق کنفرانس

    ایده های طراحی داری برای کسب و کارهای کوچک

امروزه  سرمایه گذاری برای طراحی داخلی اتاق کنفرانس اهمیت زیادی پیدا کرده است اگر شما در دفتر خود فضای کافی برای گردهمایی و مشاوره ندارید می توانید از یک فضای به‌خصوص برای چند عملکرد استفاده نمایید . به عنوان مثال می توانید اتاق کار گروهی را با در نظر گرفتن تمهیدات ویژه تبدیل به یک اتاق کنفرانس مجهز نمایید .به کارگیری پرده های ریلی و درب های کشویی شیشه ای جهت حفظ حریم خصوصی و برقراری شرایط آکوستیک مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کنفرانس الزامی می باشد .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات