طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

اهمیت طراحی اتاق مدیریت

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 20 تير 1400 در ساعت 10 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بخشی عمده ای از جامعه را افرادی تشکیل می دهند که به نوعی با فرآیند امور اداری سروکار دارند ، این افراد شامل مراجعین ، کارمندان و کارفرمایانی هستند که هر یک به نوعی در ارتباط با بخش اداری می باشند .

یک فضای اداری دارای بخش های مختلفی از جمله اتاق مدیریت ، امور مالی ، اتاق کنفرانس و … مي باشد و هر یک از این فضاها دارای اصول دکوراسیون مختص خود میباشد و رعایت این اصول در طراحی امری بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد .

در این مقاله از شرکت معماری هیرادانا قصد داریم در مورد اهمیت طراحی اتاق مدیریت نکاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم .

اهمیت طراحی اتاق مدیریت

طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت در طراحی داخلی اداری یک شرکت و یا سازمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد مخصوصا در برند سازی یک مجموعه تاثیر بسیار چشمگیری دارد . بنابراین باید درست ، اصولی و توسط افراد متخصص طراحی و اجرا گردد .

زمانی که مراجعین به دفتر و یا شرکت شما با یک اتاق  معمولی و ساده رو به رو شوند ، حتی اگر جایگاه محصول یا کار و تخصص شما در بازار جزو بهترین ها هم باشد ، احتمالا بخش قابل توجهی از اعتبار و احترامی که برای شما قائل بودند را از دست می دهند بنابراین دکوراسیون اتاق مدیریت می تواند نقش مهم و کلیدی در ایجاد  اعتماد میان شما و مراجعین ایفا کند .

  اهمیت طراحی اتاق مدیریت

  • دکوراسیون اتاق مدیریت از دید مراجعه‌کنندگان

مراجعین کمترین زمان را در شرکت ها و فضاهای اداری سپری می کنند و به ندرت امور قابل پیگیری شان برای به ثمر نشستن توسط مدیریت یا ریاست مجموعه انجام می‌شود .

 طراحی داخلی اتاق ها و دفاتر مدیرانی که مجموعه خصوصی دارند بسیار متنوع می باشد و افراد می توانند با توجه به سلیقه شخصی ، میزان فضا ، سبک طراحی مجموعه و .‌..  از سبک های مختلفی برای طراحی دکوراسیون داخلی آن استفاده کنند اما ادارات دولتی و سازمانهای وابسته از یک متد و اصول روتین استفاده می‌نمایند و امکان ایجاد تغییرات اساسی در دکوراسیون و چیدمان این محیط های اداری بسیار کم و محدود می باشد .

مدیران دولتی امکان ایجاد کمی تغییرات در دکوراسیون اتاق خود را دارند بنابراین بهترین پیشنهاد برای آنها نظم در اتاق می باشد . باید در محیط به ‌هم‌ ریختگی ظاهری وجود نداشته باشد و بین لوازم موجود در اتاق ( میز ، صندلی ، کمد و ..‌ و محل قرارگیری آنها نسبت اصولی و منطقی نیز برقرار باشد به گونه‌ای که در هنگام کار هیچ خللی ایجاد نشود .

 اتاق مدیریت از دید مراجعه کنندگان باید طوری باشد که چینش اتاق حس مدیر بودن و ریاست را به شخص مراجعه کننده القا کند .

 اهمیت طراحی اتاق مدیریت

افراد باید زمانی که از میان سالن ها و سایر اتاق ها می گذرند فرق آن ها را با اتاق مدیر در همان نگاه اول متوجه شوند و پس از ورود به دفتر مدیریت هم حس راحت بودن داشته باشند  و هم وقتی کنار بالاترین فرد مجموعه می باشند احساس دیسیپلین و شاخص بودن فرد روبروی خود را به خوبی حس و درک کند .

  • دکوراسیون اتاق مدیریت از دید کارمندان

دسته دیگری که بیشتر از مراجعه کنندگان در دفاتر مدیران و روسا حاضر می شوند کارمندان آن مجموعه و یا سازمان هستند .

  کارمندان معمولاً یا برای درخواست های اداری و یا پیگیری امور کاری در اتاق مدیریت حاضر می شوند و می‌توان گفت این نوع مراودات معمولاً زمان طولانی از وقت مدیران را نمیگیرد ؛ در نتیجه باید ملاقات و حضور کارکنان برای کارمندان تاثیر بسیاری داشته باشد و به آنها نیز انگیزه و انرژی انتقال دهد و از طرفی باید نشان دهنده قدرت مدیریت باشد و علاوه بر ایجاد حس راحتی میان مدیر مجموعه و یا رئیس با کارمندان باید شخص مقابل را متوجه حضور در رتبه شغلی خود کند .

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/%D8%B2.jpg

برای اینکه خواسته‌های کارمندان به راحتی بر طرف شود باید حتما ابزارها و لوازم در جهت آسان شدن امور  در دسترس مدیر باشند .

در اتاق هایی با متراژ بالا و اتاق های مجزا و یا شیشه ای که  فضای کافی برای برقراری جلسات با کارمندان و یا اعضای هیئت مدیره وجود دارد ، ارتباط میان مدیر و کارکنان نقش تعیین ‌کننده‌ای در بهتر دیده شدن اتاق مدیریت ایفا میکند به همین دلیل امکانات اتاق جلسات و لوازم اطراف نباید طوری باشد که حضور این  اجسام باعث پرت شدن تمرکز شرکت ‌کنندگان در جلسات شود و چیدمان میز کنفرانس و صندلی ها نیز باید به سمت نقطه تمرکز و اصلی جلسه قرار بگیرد .

محل قرارگیری ویدیو کنفرانس و امکان افزایش و کاهش نور محیط در این نوع اتاق ها بسیار مهم می باشد . از موارد لازم برای این اتاق ها وجود سیستم ‌های صوتی مخفی و دیوارپوش های عایق صدا می باشد .

در اتاق مدیریت مبلمان باید قابلیت ایجاد حس راحتی در کارمندان را داشته باشند و امکانات پذیرایی مناسب برای استفاده شخصی یا پذیرایی از مهمان ها افتخاری نیز فراهم شود ، مانند محلی که به صورت مخفی ولی با امکانات سلف سرویس در اتاق مدیران طراحی می شود تا مانع از ورود و خروج افراد در موقع جلسات مهم شود .

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/a%D8%B5%D8%AB.jpg

انتخاب مبلمان در اتاق مدیریت بسیار پر اهمیت می باشد و مبلمان با توجه به سبک انتخابی برای طراحی دکوراسیون داخلی ، انتخاب و چیدمان می شود به عنوان مثال در طراحی به سبک مدرن از مبلمان ساده و کاربردی استفاده می شود اما در سبک کلاسیک مبلمان کلاسیک اداری مناسب می باشد .

شرکت دکوراسیون هیرادانا آماده طراحی و اجرای پروژه ی اداری شماست .

8 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات