طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

استفاده از کفپوش چوبی تیره در بازسازی ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 25 فروردین 1399 در ساعت 14 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از انتخاب های بازسازی ساختمان انتخاب نوع کفپوش می باشد شما می توانید برای کفپوش منزل تان  از سنگ، سرامیک ،پارکت و غیره با رنگ های متفاوت استفاده کنید. یکی از کفپوش هایی که بسیار محبوب بوده و هیچگاه از مد نمی‌ افتد کف پوش های چوبی تیره میباشد. با استفاده از این کفپوش ها می توانیم زیباترین تضادها را به راحتی در دکوراسیون داخلی  خود به وجود آورد.

یکی از فضا هایی که در بازسازی منزل  می توان از کفپوش های چوبی تیره استفاده کرد نشیمن می باشد این کف پوش های چوبی تیره فضا را بسیار زیبا شیک و مدرن می سازد و علاوه بر این طول عمر زیادی دارد و به راحتی به راحتی آسیب و هیچگاه از مد نمی افتد لذا با توجه به ویژگی های یاد شده استفاده از این نوع کفپوش ها بسیار انتخابی مناسب و اقتصادی می‌ باشد.

با اینکه رنگ های تیره در عناصر و متریال های مختلف بسیار ساده و شیک به نظر می رسد اما باید این نکته را هم در نظر بگیرید که ریسک استفاده از این کفپوش ها در فضاهای کوچک تر بسیار بیشتر از فضاهای بزرگ میباشد در طراحی اتاق های پیشرفته و شیک با برابری متناسب نور و رنگ میتوان ریسک این کار را کاهش داد تا به یک نتیجه مناسب برسید. بنابراین در اتاق هایی که کفپوش های چوبی تیره استفاده میشود باید رنگ دیوارها طوری باشد که به فضای شما روحی تازه ببخشد و حس راحتی را به افراد القا کند یعنی رنگ های دیوار باید طوری انتخاب شود که در مرحله اول نور فضا را تنظیم کند و بعد تضاد و کنتراست چشمگیر و جذابی را ایجاد کند.

  • آیا استفاده از کفپوش چوبی تیره و یا خیلی تیره مناسب می باشد؟

    استفاده از کفپوش چوبی تیره در بازسازی ساختمان

برای رسیدن به پاسخ این سوال به بررسی رنگ های تیره مختلف می پردازیم.  چوب های قهوه ای تیره در رده اول قرار دارند ترفند استفاده از این کفش پوش ها هم این است که این کفپوش ها را با دیوارهای روشن ترکیب کنیم تا نور فضا را در حالت متعادل نگه داریم . برای رنگ دیوار ها سفید نقره ای با آبی روشن یک انتخاب مناسب می باشد همچنین می‌توان با استفاده از فرشهای با رنگ نرم و دیوار  بامبو گرم ظاهری زیبا را به اتاق های خود ببخشید علاوه بر این کفپوش های چوبی تیره با دیوار های خاکستری روشن نیز ترکیب خوبی به دست می آورد.

چنانچه از کفپوش های چوبی تیره در طراحی داخلی استفاده کردید و آنها را با دیوارهای روشن ترکیب کردید ولی هنوز بر این باور بودید که کف پوش نسبت به  سلیقه شما باز هم تیره است در این صورت می ‌توانید آنها را با فرش های رنگ روشن کوچک  پوشش دهید اما به گونه ای نباشد که با استفاده از فرشهای بزرگ تمامی فضا ها را بپوشانید زیرا دیگر کفپوش زیبایی خود را از دست میدهد .

استفاده از کفپوش چوبی تیره در بازسازی ساختمان

یکی از مزایای  استفاده از کفپوش های چوبی تیره و یا حتی سیاه این است که می توانیم آنها در طراحی داخلی اداری و طراحی داخلی منزل استفاده کنیم اگر در  بازسازی دکوراسیون خود از این کفش را استفاده کنید تغییر چشمگیری را در فضای خود ایجاد خواهید کرد اما همواره به یاد داشته باشید که در صورتی که از این کفپوش های چوبی تیره استفاده می کنید شما نیاز به  مبلمان و دیوارهای روشن دارید زیرا  آنها با کف پوش شما ترکیب شده و تضاد زیبایی را به وجود آورد.  

  •  بهترین شیوه ها و ترفند ها برای استفاده از کفپوش های چوبی تیره

    استفاده از کفپوش چوبی تیره در بازسازی ساختمان

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم زمانی که از کف پوش های چوبی تیره استفاده میکنیم نیاز به دیوارهای روشن داریم اگر قصد دارید یک نشیمن شیک با نور کم طراحی کنید باید تضاد کف و عناصر آن فضا را در نظر داشته باشیم. مبلمان ،سقف و دیوارها را باید روشن تر از کف انتخاب کنید جوری که فقط مکمل فضای اتاق باشد. توصیه می شود از رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری و بژ در کنار این کفپوش ها استفاده کنید.

  • در چه مواردی استفاده از کفپوش های چوبی تیره پیشنهاد نمی شود

  1. در اتاق هایی که به طور قابل توجهی  اندازه آن ها کوچک می باشد این کار توصیه نمی شود زیرا با استفاده از این کفپوش های تیره در فضاهای خیلی کوچک تنها فضا را شلوغ تر و کوچکتر نشان می دهید. بنابراین اگر فضای منزل شما بسیار کوچک است پیشنهاد می‌شود که رنگ های تیره را کنار بگذارید اما اگر باز هم اصرار به استفاده از این رنگ ها را دارید می توانید از  یک صفحه ای که عرض آن ۸ اینچ می‌باشد در طراحی دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید این صفحات فقط می توانید رنگ ها را متعادل جلوه دهید.
  2. در فضاهایی که لوازم جانبی و مبلمان ان ها تیره تهیه شده اند در این صورت استفاده از کف پوش های تیره  کار اشتباهی می‌باشد شاید در وهله اول شما این فکر را بکنید که با رنگهای تیره با یکدیگر ترکیب خوبی را به وجود می اورید اما به دلیل این که رنگ ها تعادل ندارند بسیار خسته کننده به نظر می رسند.
10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات