طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آثار معماری برجسته تادئو آندو

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 15 مهر 1399 در ساعت 15 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

• موزه هنر چیچو

معماران ژاپنی چندان تمایلی به دست بردن در زمین پروژه ندارند اما او برای شکل دادن به زمین رویگردان نبوده و حتی در شروع کار معماری خود، برای طراحی سایت اهمیت زیادی قائل بود ، اما با گذر زمان و بعد از ساخت خانه کوشینو در تصرف و دخل در موقعیت زمین جسورتر شد .

 در پروژه ساخت  و طراحی داخلی خانه توسط روکو دامنه شیبدار تپه استفاده کرد و برای ایجاد ارتباط جدید میان دریا و معماری در موزه سونتوری از یک سایت کنار دریا استفاده کرد.

حدود ۲۰ سال بعد به وسیله دفن کردن فرم ها ی هندسی در زیر دامنه های تپه در موزه هنر چیچو  ساختمانی تماشایی  پدید آورد .

تادائو آندو بیش از ۱۰ سال در جزیره نا ئوشیما که جزیره کوچکی واقع در دریای داخل ژاپن است فعالیت معماری  داشته است .

با این وجود که با این وجود که موزه چیچو بر روی تپه در جزیره نائوشیما قرار دارد ،ساختمان این موزه به ملاحظات منظره زیبا و طبیعی دریایی داخلی ژاپن، کاملاً زیر زمین دفن شده است.

موزه هنر چیچو

موزه هنر چیچو از گالری های اطراف تو حیاط تشکیل شده است که  یکی به شکل چهار گوشو ویگری مثلث متسا وی الا ضلاع  است و در طراحی داخلی راهرو های طراحی شده است که  گالری ها را به هم متصل می کند . خبری از محور و جهت در زیر زمین نیست و به این  علت  است که در بخش زیر زمین به مصالح منحصر به ‌فرد و فرم ها ی نیرومند ، نیاز به هنرمندانی با طبع  پرشور نیاز است .

این موزه هنر اختصاص به نمایش دائمی آثار سه هنرمند دارد  : نقاش امپرسیونیست، کلود مونه و نقاشان معاصر  جیمزتارل  و والتر دی ماریا .به دلیل اینکه آثار به نمایش درآمده در این موزه دائمی و  به طور همیشگی هستند نمی توان  آثار ارائه شده را از معماری و ساختمان موزه جدا دانست .

رویارویی با مکعبی از نور سفید که در میانه فضا قرار دارد و همچنین  در تماسی نزدیک با آسمان قرار می گیریم که این اوصاف در فضای متعلق به تارل ما وجود دارد.

 بازتاب رنگ طلایی نقاشی آویخته شده به دیوار پلکان عظیم در اتاق والتر دماریا فضا یی حال و هوای مذهبی ایجاد می‌ کند. 

احساس تماشای نیلوفرها ی آبی  مونه را در جایی در فضای بیرونی با مشاهده دیوارهای گچی با گوشه های گرد و کف مرمر در اتاق  مونه در افراد ایجاد می شود.

در دیگر موزه های هنری  آثاری  از اشیا یی که باید آنها را دید وجود دارد ، ولی در این موزه آثار را باید با تمام وجود حس و تجربه کرد و حقیقتاً بدون کمک فضای معماری، این کار ممکن  نیست.

اگر به موزه چیچو با نگاهی دیگر بنگریم می توانیم آن را آزمایشگاهی زیرزمینی بخوانیم .پروژه موزه چیچو تلاشی است برای نگرش ژرف برای به وجود آوردن فضا هایی که با استفاده از محیط های زیر زمینی به علاقه مندان این آثار این امکان را می دهد که آثار هنری بزرگان را به شکلی خالص ، خاص و ناب تجربه کنند.

با حضور در دکوراسیون داخلی این موزه ارتباط  ما از جهان بیرون قطع می شود و برداشت ها و نتا یجی که از مشاهده این آثار به دست می آوریم به حواس پنجگانه ما متکی می شود و می توانیم   کاملا روی  آثاری تمرکز کنیم.

 

• کلیسای روی آب 

آثار معماری برجسته تادئو آندو

در میانه پارک طبیعی زیبای هوکایدو کلیسای روی آب قرار دارد. در کرانه شمالی مجمع ‌الجزایر ژاپن منطقه ای با زمستان های سرد وجود دارد به نام هوکایدو که بسیار زیبا و رویایست . محیطی پر از درخت در بهار و تابستان که رنگ سبز سراسر آن را فرا می گیرد .

 در این محیط غنی طبیعی و زیبا ،کلیسا مکانی است که می توان در آن به زمزمه جویبار آواز پرندگان و صفیر باد گوش جان سپرد . 

تغییر مسیر دادن جویباری طبیعی  باعث به وجود آمدن دریاچه مصنوعی شد و کلیسا با شکل هندسی زیبای  خود در پشت دریاچه  قرار گرفت.

ترکیب چشم اندازهای طبیعی در این منظره و معماری را می توان از شاهکارهای محوطه سازی معاصر ژاپن دانست .

با اینکه باغ های هندسی کشور های اروپایی ، باغ ‌های  اسلامی ، باغ های پر آوازه چین و باغ های محوطه سازی شده انگلیسی زبا نزد عام و خاص است اما به ندرت می توان بازسازی محیط های طبیعی در چنین مقیاس وسیعی را در معماری های امروزی یافت. 

دیواری به شکل ال در طراحی نمای ساختمان اصلی و دریاچه مصنوعی را در پناه خود گرفته و به سوی کلیسا ما را هدایت می نماید . در ابتدای امتداد  دیوار ، آب از چشم ما پنهان می ماند و هنگام حرکت تنها آوای دلنشین آب را می شنویم . با چرخشی از انتهای دیوار ناگاه چشم انداز گسترده ای از دریاچه به ما رخ نمایان می کند و حس رهایی  شگفت انگیزی به ما دست می دهد به مانند اینکه روح و روان هر بیننده ای در قالب طبیعت فرو می رود که این حس بسیار رویایست .

آثار معماری برجسته تادئو آندو

نقشه ساختمان با  طراحی داخلی مدرن  بسیار زیبا از دو چهارضلعی درون هم تشکیل شده است ( مربع) ،  یکی به اندازه ۵۰ فوت و دیگری ۳۳  فوت 

می باشد. در چهار ضلعی کوچکتر چهار صلیب به شکلی است که بازوها یشان تقریباً روی هم قرار گرفته اند .

شما عزیزان می توانید در بخش مقالات سایت شرکت دکوراسیون هیرادانا مطالبی بیشتر در خصوص این معمار و آثار برجسته ی سایر معماران را مطالعه کنید.

6 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات