طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

8 نکته در دکوراسیون منزل و نبایدها

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 14 دی 1395 در ساعت 17 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

8 نکته در دکوراسیون منزل و نبایدها

1-ایجاد تضاد های کوچک

ایجاد یک تعادل و یا تضاد کوچک با اشیاء قدیمی و یا جدید بین اثاثیه میتواند یک راه برای زیبا کردن محیط باشد مثلا استفاده از یک ساعت قدیمی در یک دکوراسیون مدرن میتواند بسیار دلچسب باشد .

2-استفاده از ترکیب چوب و فلز

استفاده از عناصر طبیعی مانند گیاهان و گلدان ها میتواند باعث افزایش گرمای محیط شودو روح تازه ای به محیط بدهد.

3-تمرکز کردن روی یک دیوار

با انتخاب یکی از دیوار های خانه و متفاوت کردن آن با سایر دیوارها میتواند چشم های بیشتری را به خود جلب کند و در فضاهای کوچک میتوانید با تمرکز کردن رو ی سقف همه ی نگاه ها را به سمت بالا هدایت کنید .

4-خانه خود را روشن نگه دارید

استفاده از مبلمان و پرده که پارچه ی آنها دارای تلالو خوبی باشد و یا کاغذ دیواری و رنگ آمیزی دیوار ها با رنگ های روشن باعث روشن تر شدن خانه و دلپذیر تر شدن آن میشود .

5-پیروی کردن از مد

استفاده از یک سبک خاص برای کار که در دوره ای خاص بسیار پر طرفدار و مد است اصلا کار اشتباهی نیست و اما در میزان استفاده از آن باید نهایت دقت را به عمل آورد . به عنوان مثال در صورت علاقه داشتن افراد به استفاده از مبلمان گلدار میتوان به جای عوض کردن مبلها ، کوسن ها را تغییر داد و یا یک مبل تک گلدار هماهنگ با رنگ مبلمان قدیمی استفاده کرد .

6-هویت بخشیدن به خانه

خانه هر شخصی نمایشی از شخصیت و درونیات آن فرد است بنابر این میتوان با  نصب قاب های خانوادگی و یا هنر  اعضای خانواده  به دیوارها هویت بخشید مثلا اتاق نشیمن خانوادگی محل مناسبی برای این کار است .

7-استفاده از وسایل آنتیک و عتیقه در دکوراسیون خانه

استفاده از اشیاء آنتیک در بخش نشیمن و یا ورودی منزل فضایی شگف انگیز به ما میدهد این کار در واقع خانه ی مارا در چشم هر بیننده ای بسیار لوکس و لاکچری جلوه میدهد .

8-استفاده از مبلمان و وسایل با کیفیت

مبلمان پذیرای میهمانان زیادی است بنابر این اگر مبلمانی با کیفیت و قیمت بالاتر تهیه گردد میتوان مدت زمان بیشتری از آن استفاده کرد.

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/photo_2016-10-04_09-00-29.jpg

در اینجا به برخی از نباید ها در دکوراسیون خانه اشاره میکنیم:

نباید در استفاده از یک طرح یا اشیاء زیاده روی کرد

همواره در چیدمان منزل باید تعادل را در استفاده از وسایل و مبلمان رعایت کرد به دین معنا که نباید یک طرح یا مدل خاصی را که به آن علاقه داریم با بیش از حد لازم استفاده و تکرار کنیم .

نباید همه ی اتاق ها را با یک طرح چیدمان کرد

 هر یک از اتاق ها باید متناسب با فرد استفاده کننده از آن چیدمان شود و و اصطلاحا شخصیت فضا حفظ شود . مثلا در صورت علاقه داشتن به یک رنگ خاص لزومی ندارد که تمام فضاها را با همان رنگ بخصوص رنگ آمیزی کنید میتوانید از اکسسوری هایی به آن رنگ در قسمت های مختلف استفاده کنید و یا از طیف رنگبندی آن در دکوراسیون داخلی خانه به کار ببرید و از آن لذت ببرید .

نباید قاب ها بدون نظم روی دیوار قرار بگیرند

قاب هایی با عکسهای خانوادگی و یا یک طرح هنری نباید به صورت مجزا از هم و بدون داشتن نظم و ترتیب خاصی بر روی دیوار قرار بگیرند و بهتر است قاب ها به صورت مجموعه در کنار هم باشند و یا هر کدام بر روی یک دیوار با ارتفاع مشخص نصب شود .

نباید در کل خانه از رنگ سفید استفاده کرد

بسیاری از افراد به دلیل بی اطلاعی از هماهنگی رنگ ها ترس دارند که رنگ بندی انتخاب شده خروجی جالبی نداشته باشد و در نتیجه تمام دیوارها را سفید میکنند که این کار باعث یک دستی و کسل کننده شدن محیط میشود برای گرما بخشیدن به خانه خود و استفاده از رنگ های متنوع در ان احتیاجی نیست که از رنگ های تند و زننده استفاده شود میتوان با رنگ های ملایم مثل کرم ، طوسی ، آبی ، سبز و زرد به هدف رسید .

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/photo_2016-10-16_15-14-03.jpg

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات