طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

5 اصل اساسی در دکوراسیون مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 15 تير 1399 در ساعت 15 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از افراد به حرفه طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی مدرن مشغول هستند بدون دانستن هیچگونه اصولی از این حرفه و هنر و یا داشتن تحصیلاتی در این رابطه به همین دلیل دانستن اصول دکوراسیون داخلی برای شما ضروری میباشد ، چرا که لازم است هنگام طراحی به بخش های مختلفی دردکوراسیون ،چیدمان مبلمان  توجه شود و تناسبات در آن اجرا شود .از موارد مهمی که در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن حائز اهمیت است مواردی همچون رنگ؛ نورپردازی ؛تکسچر ؛مبلمان است.

 رنگ در دکوراسیون داخلی

5اصل اساسی در دکوراسیون مدرن

یکی از مهمترین جنبه های ظاهری در طراحی می باشد نه تنها می‌تواند به خلق و خوی افراد در فضا کمک کند و تاثیرگذار باشد بلکه می‌تواند در ایجاد تداوم و ماندگاری فضا کمک کند .شاید پیش نیاز اساسی در دکوراسیون داخلی شناخت رنگها باشد .بنابراین قبل از هر اقدامی چه برای طراحان داخلی و چه شما که قصد دارد خانه تان را شخصاً دیزاین کنید لازم است که از ویژگی ها و نقش رنگ ها اطلاعات کافی داشته باشید.

 نورپردازی

 نورپردازی که فضا را برای عملکرد مختلف روشن می‌کند در خلق و خوی  افراد تأثیر می‌گذارد .اتصالات روشنایی و طراحی نورپردازی ممکن است که به دقت انتخاب نشوند و باعث تاریکی فضا شوند. اگر محیط تاریک باشد عملکرد و انرژی این افراد و راندمان کار آنها پایین تر می آید. طراحان داخلی نقش مهمی در طراحی نور پردازی فضا دارند. محل قرارگیری و کلیدهای روشنایی باید به درستی انتخاب شود و عملکرد خود را به خوبی انجام دهد. نورپردازی کاذب، نور طبیعی، آباژورها ،نورپردازی متمرکز، شامل موادی از اصطلاحات نوری می باشد.

بافت و تکستچر دکوراسیون

5اصل اساسی در دکوراسیون مدرن

 این عوامل به فضا ظاهری بصری و عمیق می بخشند که طراحی داخلی مدرن نیازمند هماهنگی همین بافت ها می باشد. تکسچر ها یا همان بافت ها می توانند فضا را به کلی عوض کنند. طراحان از عناصر مختلفی برای این کار استفاده می‌کنند .مانند پرداخت نقاشی ساختمان، منسوجاتی مانند پرده و پارچه های رومبلی ،دیوارپوش ها و لوازم جانبی همانطور که بی‌نهایت رنگ با نقاشی به دست می آید. راه های زیادی برای روش های گوناگون نقاشی برای خلق یک تکه وجود دارد. عواملی مانند پتینه مات و براق شدن و ماسه‌ای ولعابی ابرو بادی و غیره.

 پوشش دیوار برای ایجاد تیستر دیوارپوش ها می توانند سبک و استایل هر فضایی را عوض کنند. و به هر فضای با ویژگی بصری ببخشند.

 پارچه مبلی و ایجاد بافت در دکوراسیون

همانطور که از نامشان پیداست پارچه ها و منسوجاتی که برای مبلمان و فورنیچر استفاده میشوند را پارچه های روی مبلی و یا پارچه های مبلی میگویند از این منسوجات تنها برای مبلمان استفاده نمیشود و می‌توان در اکسسوری ها مانند رومیزی، کوسن ،پرده و غیره استفاده شود .پارچه های رومبلی شامل چرم ؛پلاستیک ؛بامبو ؛کانواس؛ کتان؛ ابریشم؛ خزحیوانات؛ کرباس ؛ پشم گوسفند؛ توری :پارچه موهر ؛نایلون ؛ساتن و غیره باشند.

  اکسسوری

5اصل اساسی در دکوراسیون مدرن

یکی دیگر از مواردی که در طراحی داخلی مدرن جلب توجه می‌کند استفاده از اکسسوری است. انتخاب اکسسوری های خاص می توانید محیط منزل تان را به یک دکوراسیون لوکس تبدیل کنید . برای مثال استفاده از شمعدان برنجی؛ یک فرش خز حیوانات ؛یک کاسه سنگ‌ریزه؛ تخته چوبی بازی؛ انواع قوطی و جعبه لاکی و غیره میتوانید استفاده کنید.

عملکرد مبلمان

5اصل اساسی در دکوراسیون مدرن

در مورد چگونگی استفاده از مبلمان در یک فضا به خوبی فکر کنید آیا مبلمان قرار است مورد استفاده قرار بگیرد یا به عنوان یک اثر هنری در فضا وجود داشته باشد باید داشته باشید که مبلمان را می‌توانند تنها برای هدف موردنظر بلکه برای کمک به تقسیم فضا به کار برد.

 مبلمان که انتخاب می کنید باید از نظر اندازه مناسب با بازسازی ساختمان  شما باشد همبستگی و سعی در هر فضایی بسیار مهم است و بر خلق و خوی افراد تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال یک مشکل بزرگ سفارشی در اتاق کوچک نسبت به اینکه در یک اتاق بزرگ قرار بگیرد بسیار متفاوت است در مورد اندازه مبلمان باید به خوبی فکر کنید.

 همچنین  در انتخاب نوع متریال مبلمان باید دقت کنیم از چوب پلاستیک پارچه های مبلی سنگ و مدل‌های مختلف دیگر می‌توانید در متریال مبلمان استفاده کنید مبلمان باعث می شود که جلوه بسیاری به ظاهر خانه و افراد منتقل شود برای مثال مبلمان پایه چوبی از نظر حسی گرما بخش تر از امبل مبلمان فلزی می باشد.

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات