طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

یک معمار خوب چه ویژگی هایی دارد

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 8 ارديبهشت 1400 در ساعت 12 : 43 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ارائه طرح های جالب و گیرا در معماری تنها توسط معماران توانمند امکان پذیر است . تعداد افرادی که در شاخه معماری دارای تحصیلات آکادمیک هستند و در این حوزه مشغول به فعالیت هستند بسیار زیاد است . اما آیا به راستی میزان موفقیت تمام این افراد در این حرفه به یک اندازه است؟ قطعا پاسخ این سوال منفی است .

تنها عده ی کمی از معماران، به شهرت می رسند و طرح های مجذوب کننده و تحسین برانگیز ارائه می دهند . می توان گفت تعداد معماران واقعی فعال در عرصه معماری و دکوراسیون داخلی و طراحی بسیار اندک است. با کمی دقت در ویژگی ها و مشخصه های فردی این افراد، وجوه اشتراکی در بین این گروه آشکار می گردد . در ادامه به تشریح برخی از مهم ترین این مشخصه ها پرداخته می شود .

  • هوش سرشار

معماران موفق از بهره هوشی بالایی برخوردار هستند . این امر بدان معنا نیست که صرف داشتن هوش سرشار ، ضامن موفقیت فرد در حرفه معماری می گردد اما عدم برخورداری از این نعمت خدادادی مانع بزرگی بر سر راه موفقیت خواهد بود . انجام محاسبات لازم برای ارائه طرح های معماری ، بدون داشتن ضریب هوشی بالا سخت و شاید غیر ممکن است .

  • داشتن مدرک علمی معتبر

تحصیل در دانشگاه ودوره های علمی معتبر معماری در جهان ، درصد موفقیت معماران را بالا می برد. داشتن مدارک بالاتر از لیسانس و فوق لیسانس در میان معماران برتر کاملا متعارف و رایج است. البته هستند افرادی که بدون تحصیل در مقاطع دانشگاهی در این عرصه به موفقیت دست یافته اند، اما این اتفاق کاملا نادر بوده و به وفور دیده نمی شود .

  • خلاقیت قوی

خلاقیت یکی از ویژگی ها و مشخصه های اصلی هر معمار موفقی است . بدون داشتن قوه تخیل و تجسم بالا و تفکر خلاقانه ، ارائه ی طراحی داخلی و طرح ریزی اثرهای ماندگار امکان پذیر نیست. معماران برتر برای طراحی  از هر دو نیم کره مغز خود استفاده می کنند. این افراد به صورت توامان هم هنرمند هستند و هم از عهده درک مسائل ریاضی به درستی بر می آیند .

  • علاقه مند به کار گروهی

ارائه طرح قوی در معماری نیازمند همکاری متخصصین مختلفی است که با شور و مشورت با یکدیگر به دنبال دست یافتن به یک نقطه ایده آل مشترک برای طرح ریزی هستند . بنابراین علاقه داشتن به انجام پروژه به صورت گروهی برای ارائه طرح موفق الزامی است .

  • داشتن مهارت حل مسئله

فرآیند طراحی و ساخت پروژه های معماری دارای پیچیدگی های زیادی است و به همین علت برخود با مشکلات در این شغل کاملا متداول و عادی است. معماران موفق در زمان رو به رو شدن با مسائل مختلف در پروژه با صبر و دقت سعی در ارائه بهترین راه حل و گذر از مشکلات پیش آمده خواهند داشت. برخورد انفعالی در این زمینه دلیل عدم موفقیت برخی از طراحان شاغل در شرکت معماری است .

  • برخورداری از مهارت برقراری ارتباط و فن بیان قوی

در حرفه معماری بخش مهمی از کار ، مربوط به برقراری ارتباط با مشتریان شرکت طراحی داخلی و همکاران و مهندسان فعال در پروژه ها است . داشتن فن بیان قوی برای متقاعد کردن اعضای تیم همکار و مشتریان بسیار ضروری است و باعث قرارگیری پروژه ها در مسیر صحیح می گردد .

  • سخت کوشی

طرح ریزی معماری نیازمند صرف زمان زیاد برای رسیدن به طرح های ایده آل است. گاها معماران برای دست یافتن به فرم و طرح مورد نظر کارفرمایان ناچار به صرف زمان زیاد و کار بر روی پروژه هستند. از این رو سخت کوشی را می توان یکی از مشخصه های هر معمار موفقی دانست.

  • علاقه داشتن به یادگیری مداوم

با توجه به ماهیت حرفه معماری و پیشرفت مداوم المان های موثر در طراحی و رشد روز افزون طراحی داخلی مدرن در این صنعت ، مطالعه مستمر و به روز رسانی اطلاعات برای معماران کاملا ضروری خواهد بود. همچنین داشتن مطالعه آزاد در زمینه های مرتبط با معماری و دکوراسیون داخلی می تواند باعث پیشرفت چشم گیر طرح های ارائه شده توسط معمار گردد .

  • انجام کارهای غیر متعارف

معماران برای طراحی موفق اقدام به انجام کارهای غیر متعارف می نمایند. به عنوان مثال از ابزارها و مصالح موجود به شیوه دیگری که مرسوم نیست در طرح های خود استفاده می نمایند . به طور کلی دید معماران موفق به مسائل با سایرین متفاوت است و اغلب این گروه محیط پیرامون خود را از جهات دیگری بررسی و تحلیل می نمایند .

5 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات