طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

گرین وال چیست ؟

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 17 بهمن 1400 در ساعت 11 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

گرین وال یا همان دیوار سبز را می توان یکی از روش های جدید و ترند در سرتاسر دنیا در طراحی داخلی دانست و به این صورت است که یک قسمت خاصی از فضای داخلی و یا حتی خارجی را با گیاهان پوشش داده و این ایده به این دلیل که زمین سرسبز زیباتر است و این نکته باید در جلوه بصری ساختمان ها نیز خود را نشان دهد و به طور کلی ساختمان ها هم راستا با طبیعت باشند ، دارای اهمیت است . گرین وال ها می توانند در نما ، در طراحی داخلی ، در فضاهای تفریحی و بسیاری از فضاهای دیگر مورد استفاده قرار بگیرند . برای آن که بدانیم از چه گیاهی باید برای طراحی گرین وال در ساختمان خود استفاده کنیم باید به اقلیم و شرایط جوی و محیطی شهر و منطقه خود آگاهی کامل داشته باشیم و به کمک طراحی داخلی بینظیر و متفاوت یک شرکت معماری خبره بهترین استفاده از گرین وال ها رو داشته باشیم .

 

گرین وال چیست ؟

انواع گرین وال ها :

  • دیوار سبزهای هیدروپونیک

فضاهای ایجاد شده و همچنین کشت در این نوع دیوار سبز بر پایه ی آب می باشد . درواقع میتوان گفت که در گرین وال های هیدروپونیک خاک جایگاهی ندارد و آب به تنهایی تنها منبع تغذیه گیاهان می باشد . این نوع دیوار سبز به این صورت است که در ابتدا طرحی را که مد نظر داریم اجرا کرده و سپس گیاهان کار گذاشته می شود . تغذیه ی گیاهانی که در این دیوارها کار گذاشته می شود بر اساس سیستمی که روی دیوار می باشد انجام می شود .

  • گرین وال های مدولار

دیوارهای سبزی که به صورت مدولار هستند از داربست هایی که جنس آن ها از ورق های گالوانیزه می باشد ساخته شده اند . از مزیت های این دیوارهای سبز می توان به این نکته که هم می توانند در حیاط نصب شده ، هم می توانند در داخل خانه مورد استفاده قرار بگیرند و هم به صورت مستقل در هر فضایی می توان از آن ها استفاده نمود ، اشاره نمود . همچنین این دیوارهای سبز منعطف و شکل پذیر هم می باشند .

  • دیوار سبزهای کابلی

دلیل این که اسم این نوع دیوارهای سبز کابلی می باشد این است که از سیستم کابل برای منبع تغذیه و آبیاری گیاهان موجود در دیوار استفاده می شود . دیوارهای سبز از این نوع از یکسری توپی هایی که جنس آن ها از فولاد ضد زنگ می باشد ، تهیه شده اند که کابل های آبیاری می توانند از میان آن ها عبور کنند . این نوع از گرین وال ها بیشتر به درد کسانی می خورد که علاقه مند به نگهداری گیاهانی با شاخ و برگ زیاد می باشند .

  • گرین وال های شبکه ای

دیوارهای سبز شبکه ای از سیم تشکیل شده است و بیشتر مناسب گیاهانی می باشد که دارای شاخ و برگ زیادی نمی باشند و رشد زیادی نمی کنند . می توان از این نوع گرین وال در دکوراسیون اداری استفاده نمود و جلوه ی خاص و زیبایی به محیط داخلی شرکتتان بدهید .

گرین وال چیست ؟

  • گرین وال های پلیمری

این نوع دیوار سبز را می توان از بهترین دیوار سبزها برای آبیاری گیاهان دانست . یکی از بزرگترین مزیت های این نوع دیوار نسبت به دیگر دیوارهای سبز این است که می توان در آن به راحتی گیاهان را جابجا کرد . تهویه ی مناسب ، سازه ی سبک ، سیستم آبیاری خوب ، تغییر و تعویض گیاهان و ... را می توان از دیگر نکات خوب این نوع دیوار دانست .

  • و ...

 

مراحل نصب گرین وال :

  • مرحله ی اول

همیشه اولین مرحله برای ساخت و اجرای دیوارهای سبز انتخاب یک جای مناسب برای نصب آن است . هم از نظر زیبا کردن محیط و طراحی داخلی و هم از این نظر که باید شرایط مناسب مانند تهویه و انرژی و ... را داشته باشد باید فضایی را انتخاب نمود که بتوان در بهترین حالت گرین وال را نصب نمود . می توان گفت امروزه استفاده از این نوع دیوار در دیوارهای پارکینگ ها ، دیوار ورودی فضاهای اداری ، کافی شاپ ها و ... ترند می باشد .

گرین وال چیست ؟

  • مرحله ی دوم

انتخاب دیوار سبز متناسب برای فضای خود که می تواند فاکتورهای مختلفی مانند بودجه کارفرما ، اقلیم ، شرایط فضا ، کاربری ای که فضا دارد و ... را برای این مناسب بودن دیوار سبز انتخابی شما در نظر گرفت .

  • مرحله ی سوم

بعد از انتخاب جای مناسب و انتخاب نوع دیوار ، باید تجهیزات لازم برای ساخت و اجرا و نصب آن را فراهم کنید تا بتوان آن را هر چه سریعتر نصب نمود . بهتر است که برای انجام این کار حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا با کیفیت ترین نتیجه را بگیرید .

  • مرحله ی چهارم

انتخاب نوع گیاهی که می خواهید روی دیوار خود نصب کنید هم از مهمترین مرحله ها و نکات می باشد که برای آن فاکتورهایی وجود دارد . می توانید از گیاهان بومی و محلی برای این کار استفاده کنید که به خوبی با محیط و اقلیم شما همخوانی دارد . همچنین گیاهانی که رشد زیادی ندارند و به آبیاری کمتری نیز نیازمندند هم می تواند گزینه ی خوبی برای دیوارهای سبز باشد . توجه کنید که ویژگی هایی مانند میزان نیاز به آب ، نور ، رشد و ... گیاهان را حتما در نظر گرفته و سپس برای دیوار سبز خود گیاه انتخاب کنید .

  • مرحله ی پنجم

نگهداری و همچنین مراقب و حفظ زیبایی گرین وال ها نیز یکی از نکات بسیار مهم می باشد که باید به آن توجه کنید . نگهداری این دیوارها رسیدگی مداوم و توجه پیوسته می خواهد و باید توجه کنید که فقط نصب و انتخاب آن نمی تواند باعث زیبایی محیط شود بلکه رسیدگی نیز نیازمند است .

 

مزایای استفاده از گرین وال در دکوراسیون داخلی :

برعکس چیزی که اکثر مردم فکر می کنند این نوع دیوارها فقط جنبه ی زیبایی و جذابیت نداشته و بلکه دارای مزایای زیادی نیز می باشد . از جمله ی این مزایا می توان به این نکات اشاره نمود :

  • باعث زیبایی محیط و ایجاد حس و حالی تازه و جلوه ای خاص در محیط می شود .
  • باعث بالا رفتن انرژی و القای حس آرامش به افراد در فضا می شود .
  • می تواند در برابر دما مانند عایق عمل کرده و گرما را نیز کاهش دهد .
  • آلودگی را کم کرده و مانع پخش شدن صدا نیز می شود .
  • باعث صرفه جویی در استفاده از انرژی شده و بسیار با صرفه می باشد .
  • و ...

 

فضاهایی که می توان از گرین وال در آن ها استفاده نمود :

  • در طراحی نما می توان از گرین وال برای داشتن نمایی سبز استفاده نمود .
  • در طراحی داخلی فضای خانه می توان از گرین وال برای بخشیدن حس و حالی تازه به فضا استفاده نمود .
  • در دکوراسیون اداری مخصوصا قسمت ورودی و لابی می توان از گرین وال ها استفاده نمود .
  • در کافی شاپ ها ، رستوران ها و انواع فضاهای عمومی و تفریحی می توان از انواع گرین وال برای زیباتر کردن محیط استفاده نمود .
  • در ورودی پارک ها ، پارکینگ ها و ... نیز می توان از گرین وال ها برای نشان دادن و شاخص کردن ورودی استفاده نمود که تاثیر بسیاری دارد .

 گرین وال چیست ؟

کلام آخر

همانطور که از مطالعه مطالب بالا متوجه شدید برای نصب گرین وال ها و حتی انتخاب نوع آن و ... بهتر است که از متخصصین این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید بهترین نتیجه و با کیفیت ترین گرین وال را در فضای خود داشته باشید . شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا که از جمله شرکت های مطرح در سرتاسر ایران در زمینه ی معماری می باشد و کارهای زیادی در زمینه های مختلف مربوط به معماری و دکوراسیون مانند طراحی داخلی ، طراحی نما ، طراحی ویلا ، دکوراسیون اداری ، بازسازی ساختمان و ... انجام داده است و مهندسین و طراحان آن دارای کارنامه ای پربار می باشند می توانند به خوبی در زمینه طراحی و نصب انواع گرین وال ها به شما کمک کنند .

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات