طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

کنیتکس و کاربرد آن دربازسازی ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 18 فروردین 1398 در ساعت 11 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به موادی از جنس پلاستیک که آب و هوا امکان نفوذ به داخل آن را ندارد کنیتکس می گویند. کنیتکس در بازسازی ساختمان تقریباً یک میلی متر به داخل دیوار نفوذ کرده و با این ترتیب سطحی صاف و یکنواخت را ایجاد می نماید. همچنین استفاده از کنیتکس در بازسازی ساختمان باعث می شود تا از ترک خوردگی دیوار برای مدت زمان زیادی جلوگیری شود.

این ماده که برای تعمیرات ساختمان و دکوراسیون داخلی بسیار مناسب می باشد برای مکان هایی که دارای رطوبت زیادی می باشند بسیار مناسب می باشد و به همین جهت هم در آلمان مورد استفاده زیادی داشته و از آلمان به عنوان محصولی وارداتی به کشور ما وارد می شود و برای مناطقی که دارای آب و هوایی مرطوب می باشد بسیار مناسب می باشد.

درباره انواع کنیتکس بیشتر بدانید

کنیتکس دارای انواع مختلفی می باشد که در اینجا اشاره ای درباره آن ها خواهیم کرد.

کنیتکس روغنی

از این نوع کنیتکس در تعمیرات ساختمان  و بازسازی ساختمان استفاده می شود و هم برای بیرون ساختمان و هم برای داخل ساختمان قابل استفاده می باشد. کنیتکس روغنی دارای مزایا و معایبی می باشد که از مزایای آن می توان به آب گریزی کنیتکس روغنی اشاره نمود و از معایب آن می توان بوی نامطبوع آن و دیر خشک شدن آن اشاره نمود. همچنین از آنجا که باید با بنزین مخلوط شود می تواند خطرناک باشد.

کنیتکس پلاستیکی

از این نوع از کنیتکس زمانی استفاده می شود که در برابر رطوبت قرار نگیرد. این نوع از کنیتکس دارای بوی ناخوشایندی نبوده و با سرعت نیز خشک می شود. این نوع از کنیتکس در بازسازی ساختمان با آب مخلوط می شود و به این ترتیب خطرات کنیتکس روغنی را نیز ندارد. از معایب آن نیز می توان به آب گریز نبودن کنیتکس پلاستیکی اشاره نمود به همین جهت در برخورد با رطوبت کم کم آب را به خود جذب کرده و چسبندگی اش از دست می رود.

کنیتکس اکرلیک

این نوع از کنیتکس نیز برای داخل و خارج ساختمان در بازسازی ساختمان استفاده می شود. این کنیتکس به سرعت خشک می شود و  آب گریز نیز می باشد. این نوع از کنیتکس خطرات آتش سوزی را نیز نداشته و بوی بدی ندارد.

قیمت کنیتکس در بازسازی ساختمان

شرکت بازسازی ساختمان  قبل از این که در بازسازی ساختمان برای دیوار از کنیتکس استفاده کند سطح دیوار مورد بررسی قرار می دهد و در صورتی که نیاز به زیرسازی داشته باشد باید زیرسازی انجام شود که در این صورت قیمت انجام  کار بالا تر می رود. از دیگر عواملی که بر روی قیمت کنیتکس اثر می گذارد نوع کنیتکس می باشد. به شکل عمومی کنیتکس پلاستیکی ارزان می باشد و کنیتکس اکرلیک با توجه به مزایایی که برای آن قبل تر گفته شد قیمت بالاتری دارد.

فرق کنیتکس با رولکس در تعمیرات ساختمان چیست

به نوعی از کنیتکس که دارای بافتی نرم باشد رولکس می گویند. رولکس همچنین از دانه های ریز تری ساخته شده است. در واقع می توان گفت رولکس، کنیتکسی است که دارای دندانه باشد. هر دوی آن ها دارای مقاومت بالایی بوده و برای استفاده روی دیوارها بسیار مناسب می باشند.

7 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات