طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

کف پوش اداری مناسب جهت دکوراسیون اداری چیست ؟

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 9 اسفند 1400 در ساعت 13 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از مهمترین قسمت های یک فضای اداری که روی چگونگی حس و حال آن تاثیر می گذارد ، سطوح مختلف می باشند . از جمله سطح های یک فضا کف بوده و شاید با خود فکر کنید که چه کسی به کف نگاه می کند و تاثیر زیادی نخواهد گذاشت . اما باید توجه کنید که کیفیت پوششی که کف دارد رابطه ی مستقیمی با میزان خستگی کارمندان دارد و از طرفی از نظر ظاهری نیز روی زیبایی دکوراسیون داخلی و نظر مشتریان و افرادی که تردد می کند تاثیر می گذارد . از طرفی برای آن که بدانید چه نوع کفپوش برای فضا و اداره شما با توجه به عملکرد و همچنین سبک دکوراسیونی که دارید مناسب تر است باید ویژگی های آن را شناخته تا با دید بازتری بتوانید تصمیم گیری نمایید .

کف پوش اداری مناسب جهت دکوراسیون اداری چیست ؟

انواع کفپوش های اداری :

  • کفپوش های چوبی

این نوع کفپوش را در مقایسه با انواع دیگر کفپوش های اداری دارای قیمت و ارزش اقتصادی بیشتری می باشد . از مزایای این نوع کفپوش این است که در فضاهای اداری که دارای رفت و آمد زیادی می باشند ، به دلیل این که در مثابل ضربه بسیار مقاوم بوده و آسان و سریع نیز تمیز می باشد می توان استفاده نمود .

  • کفپوش های پی وی سی

کفپوش های پی وی سی از جمله کفپوش هایی هستند که دارای محبوبیت و کاربردهای زیادی می باشند و در طراحی داخلی اداری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند . از آنجایی که این کفپوش ها عایق بوده می توانند یک گزینه مناسب و خوب برای فضاهایی که پر از رفت و آمد می باشند ، باشند . همچنین لازم است بدانید که کفپوش های پی وی سی دارای دوام و عمر خوبی بوده و بسیار مقاوم می باشند . جنس این کفپوش ها از یکسری پلاستیک های محکم و با دوام بوده و شکلی منعطف نیز دارند . به همین دلیل استفاده از این کفپوش ها در کف فضاهای اداری سبب می شود تا کارمندان آن اداره احساس خستگی کمتری هنگام راه رفتن داشته باشند . همچنین از دیگر نکات بارز کفپوش های پی وی سی می توان به این موارد اشاره نمود که کفپوش های پی وی سی در مقابل ساییدگی و همچنین ترک دارای مقاومت خوبی می باشند ، می توان آن ها را با آب شست و شو داد چرا که در برابر لغزدگی مقاوم می باشند . از آنجایی که کفپوش های پی وی سی ضد صدا نیز می باشند در فضاهایی مانند بیمارستان ها و باشگاه ها و آزمایشگاه و ... بسیار استفاده می شوند و محبوب می باشند . همچنین با توجه به ضد آب بودنشان می توان در فضاهایی مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه نیز مورد استفاده قرارشان داد .

  • کفپوش های اپوکسی

کفپوش های اپوکسی دارای استفاده های زیادی در فضاهای مختلف می باشند . از این کفپوش می توان در فضاهای اداری ، فضاهای تجاری ، در انبارها و ... استفاده نمود . به طور کلی این کفپوش را اصولا روی کف هایی که بتنی هستند اجرا می نمایند . کفپوش های اپوکسی با این وجود که در دسته کفپوش های ارزان قرار می یگرند اما در برابر ساییدگی و ضربه دارای مقاومت خوبی می باشند و برای فضاهایی که تردد زیادی دارند بسیار مناسب می باشد .

  • کفپوش های سرامیکی

کفپوش هایی که سرامیکی هستند را همیشه می توان جز گزینه های مناسب برای فضاهای تجاری و اداری قرار داد . چرا که هم زیبایی خاصی دارد و باعث شیک تر دیده شدن فضا می شود و هم به آسانی می توان آن را تمیز نمود . این نوع کفپوش ها دارای مقاومت خیلی زیادی بوده به طوری که مدت زمان خیلی زیادی طول می کشد تا آسیب ببینند . از طرفی این نوع کفپوش ها دارای قیمت مناسبی بوده و نسبت به دیگر انواع کفپوش های اداری به صرفه تر می باشند .

  • انواع موکت ها

موکت ها را می توان از بهترین نوع های کفپوش برای فضاهای شلوغ دانست . از آنجایی که این نوع کفپوش سریع رطوبت را به خود جذب می کند ، نیاز به مراقبت و حساسیت بیشتری دارد . یکسری از موکت ها در برابر حرارت و صدا عایق بوده به همین دلیل می توانند گزینه ی خوبی برای طراحی داخلی اداری و یا تجاری می باشند ، باشند . از طرفی باید دقت نمود که تمیز کردن این نوع کفپوش آسان نیست .

کف پوش اداری مناسب جهت دکوراسیون اداری چیست ؟

  • پارکت های لمینت

پارکت های لمینت از جمله کفپوش هایی هستند که می توان از آن ها برای پوشاندن کف تمامی فضاها استفاده نمود . این نوع کفپوش برای فضاهای گرم و سرد ، فضاهای کوچک و بزرگ ، فضاهای پر تردد و کم تردد و همه جا مناسب می باشند . استفاده از این نوع کفپوش در دکوراسیون داخلی اداری سبب شیک تر شدن و امروزی تر شدن فضا می شود . باید دقت نمود که لمینت ها دارای تنوع در کیفیت و استحکام می باشند  به همین دلیل برای استفاده از این نوع پارکت باید در ابتدا فضای خود و نیازهای آن را بررسی نمایید .

  • کفپوش های شیشه ای

کفپوش های شیشه ای را می توان یکی از انواع کفپوش هایی که در دکوراسیون داخلی فضاهای اداری امروزی استفاده می شود دانست . این نوع کفپوش می تواند جلوهای خاص به فضای اداره شما ببخشد و به همین دلیل است که از محبوبیت زیادی در سرتاسر دنیا برخوردار شده است . باید توجه نمود که مقاومت این کفپوش ها در مقابل شیشه های معمولی بسیار بیشتر می باشد .

  • کفپوش های بامبو

همانطور که می دانید بامبو در اصل یک نوع گیاه می باشد . در اصل می توان گفت که روی این نوع گیاه کارهایی صورت گرفته تا در نهایت تبدیل به کفپوش هایی مناسب برای فضاهای اداری شوند . باید توجه نمود که استفاده از کفپوش های بامبو برای اتاق خواب و یا فضاهای اداری می تواند گزینه ی بسیار خوبی باشد . اما برای فضاهایی مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه به دلیل رطوبتشان مناسب نمی باشد .

 کف پوش اداری مناسب جهت دکوراسیون اداری چیست ؟

نکات تاثیر گذار روی انتخاب یک نوع کفپوش برای فضای اداری :

  • بودجه کارفرما و ارزش اقتصادی کفپوش

اولین نکته ای که برای انتخاب یک کفپوش باید در نظر بگیرید ، این است که ببینید کارفرما چه مقدار بودجه را می توان برای آن در نظر بگیرد . سپس با توجه به بودجه و دیگر نکات بهترین پارکت را که صرفه اقتصادی داشته باشد و مناسب فضا باشد را می توانید انتخاب کنید .

  • میزان تردد فضا

برای فضاهایی که دارای تردد زیادی می باشند ، باید کفپوش مقاوم و ضد ضربه انتخاب شود . همچنین این فضاها بهتر است که دارای کفپوش هایی باشند که به آسانی تمیز می شود چرا که در غیر این صورت ظاهر خوبی پیدا نخواهد کرد و تاثیر خوبی روی افراد نمی گذارد .

  • مرطوب بودن یا نبودن فضا

بعضی از کفپوش ها به دلیل ویژگی هایی که دارا می باشند در برابر رطوبت مقاوم بوده و به همین دلیل کمتر آسیب می بییند . از این کفپوش ها می توان در همه ی فضاها به ویژه فضاهای مرطوب استفاده نمود . اما باید دقت کرد که آن دسته از کفپوش هایی که رطوبت را به خود جذب می کنند مانند موکت ها به هیچ عنوان برای فضاهایی مانند سرویس بهداشتی مناسب نمی باشند .

  • بزرگی و کوچکی فضای اداری

اگر به این نکته توجه کنید و نسبت به آن آگاهی داشته باشید می توانید با انتخاب کفپوشی مناسب فضاهای کوچک را بزرگتر از آنچه که هستند جلوه دهید و این کار روی دیدگاه افراد تاثیر مثبتی می گذارد .

کف پوش اداری مناسب جهت دکوراسیون اداری چیست ؟

کلام آخر

شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا از شرکت های مطرح در زمینه طراحی دکوراسیون اداری و دکوراسیون داخلی می باشد و می تواند به اجرای دکوراسیون اداره ی شما به خوبی کمک کند . با گرفتن مشاوره از شرکت معماری و استفاده از خدمات آن ها در واقع به زیباتر شدن و شیک تر شدن محیط اداری خود کمک می کنید .

7 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات