طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

کفپوش مناسب برای طراحی دکوراسیون منزل قسمت اول

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 25 آذر 1399 در ساعت 17 : 37 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انتخاب کفپوش مناسب برای منزل یکی از مهمترین المان های طراحی دکوراسیون داخلی منزل می باشد. به طور کلی  کفپوش یک خانه در روح کلی آن و همچنین ظاهر خانه ما تاثیر چشمگیری می گذارد با کسب اطلاعات کافی و داشتن یک انتخاب  هوشمندانه و صحیح می ‌توانید به راحتی کفپوش مناسب منزل خود را پیدا کنید .

هنگام انتخاب و خرید کفپوش عواملی چون میزان بودجه، مقاومت ، سلیقه شخصی افراد ، نوع  زیرسازی و نما و ظاهر آن تاثیر گذار می باشد بنابراین پیش از انتخاب کفپوش باید با انواع آنها آشنایی کافی داشته باشید ما در این مقاله شرکت معماری هیرادانا قصد داریم  مناسب ترین کفپوش های خانه را به شما عزیزان معرفی نماییم با ما همراه باشید؛

  • انواع کفپوش مناسب خانه

  1. کفپوش سنگ

     کفپوش سنگ

سنگ طبیعی از جمله کفپوش های بسیار لوکس و لاکچری می باشد .

از جمله رایج ترین کفپوش های سنگی می توان به سنگ گرانیت ، سنگ مرمر، سنگ کوارتز ،سنگ کورین، سنگ تراورتن اشاره کرد که به عنوان یکی از لاکچری ترین کفپوش ها هم در طراحی داخلی و هم در فضای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد .

این کفپوش ها بر اساس ضریب اصطکاک، رده کیفی،  مدل و میزان جذب آب، قیمت های متفاوتی دارند که برای فضاهای متفاوت مناسب می باشند . به عنوان مثال سنگ مرمر سنگ خنکی می باشد و به راحتی حرارت را جذب خود نمی کند بنابراین این سنگ برای مناطق گرمسیر مناسب می باشد .

از این نوع کفپوش می توان برای فضاهای مختلف خانه مانند پذیرایی ،حمام، اتاق خواب و آشپزخانه و همچنین فضاهای بیرونی استفاده کرد.

کفپوش سنگی مقاومت و طول عمر و همچنین قیمت  بالایی دارد.

  1. کفپوش پارکت و لمینت

    کفپوش لمینیت

این کفپوش ها جزء کفپوش های چوبی می باشد و از چوب درختانی نظیر گیلاس، گردو و بلوط تولید می شوند .

به دلیل گرما بخشی متریال چوب و همچنین نزدیکی ساختار آن با طبیعت باعث شده است که این نوع کفپوش ها از محبوبیت ویژه ای برخوردار باشد.

در واقع کفپوش های چوبی یا از الیاف چوب فشرده می باشند و یا از چوب طبیعی ساخته شده اند. ترمووود ،پارکت و لمینت از پرکاربرد ترین متریال های موجود در بازار می باشند که تحت عنوان کفپوش های چوبی عرضه می گردند .

این نوع کفپوش ها اگر از چوب طبیعی ساخته شده باشند پارکت و اگر از دو یا یک  لایه نازک ام دی اف تشکیل شده باشد لمینت نام دارد .

تقریباً می ‌توان گفت که پارکت و لمینت را در تمام فضاها میتوان استفاده کرد به عنوان مثال می‌ توان از این کفپوش برای پذیرایی و نشیمن و یا بالکن و تراس و اتاق خواب استفاده کرد. همچنین انواع کفپوش های چوبی  برای روف گاردن و یا کفپوش دور استخر ویلا مناسب می باشد باید به این نکته توجه داشته باشید که برای مناطق مرطوب مانند دور استخر ترموود مناسب ترین گزینه می باشد .

 برای طراحی دکوراسیون داخلی کفپوش های پارکت و لمینت مقرون به صرفه تر می باشد .

کفپوش لمینت به کف چسبیده  نمی‌شود بلکه به دلیل شیار هایی که در ساختار آن در نظر گرفته شده است  و به آنها کلیک می ‌گویند و دور تا دور لمینت  در نظر گرفته شده اند به یکدیگر به صورت نر وماده چفت می شود .

 از مزایای این نوع کفپوش های چوبی می توان به مقاومت بالا، گرما بخشی به کف منزل ،مقرون به صرفه بودن نسبت به سرامیک و سنگ ،نصب بدون نیاز به زیرسازی و چسب و همچنین ظاهری زیبا اشاره کرد .

لازم به ذکر است این کفپوش ها باید به درستی نصب شوند تا با گذشت زمان تاب برنداشته و صدا ایجاد نکند .

  1. کفپوش بامبو

    کفپوش بامبو

کفپوش های بامبو یکی از انواع کفپوش های چوبی به شمار می رود با این تفاوت کرد این کفپوش ها یک چوب سخت نبوده و نوعی نی است اما از نظر دوام و مقاومت این کفپوش ها به سختی چوب بلوط میباشد که رایج ترین چوب مصرفی برای ساخت کفپوش ها است البته ممکن است که در نگاه اول ظاهر کفپوش های بامبو سست به نظر برسد اما این کفپوش ها بسیار مقاوم می باشند .

قطعات این نوع  کفپوش ها می تواند به صورت افقی یا عمودی بریده و نصب شدند .

 این کف پوش ها ظاهری زیبا دارد و به طور کلی بامبو به دو رنگ کهربایی و رنگ طبیعی بلوط وجود دارد .

از مهم ترین ویژگی بامبو می توان به این نکته اشاره کرد که نسبت به دیگر کفپوش های چوبی کمتر منبسط شده و به این خاطر برای هر نوع آب و هوایی گزینه مناسبی می باشد .

8 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات