طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

کدام سبک در دکوراسیون داخلی را میپسندید ؟

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 24 آبان 1400 در ساعت 12 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون داخلی به طور کلی به طرز چیدن عناصر و وسایل مختلفی که در یک فضا مورد استفاده قرار می گیرد می گویند که می تواند سبک ها و شیوه های مختلفی داشته باشد .

از ابتدا افراد به دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف اهمیت زیادی می دادند اما شاید این که از یک متخصص نظر گرفته شود و یا همه چی با سلیقه و سبک خاصی در کنار یکدیگر قرار بگیرند آنچنان عامیانه نبوده باشد . امروزه به دلیل شیوع بیماری کرونا و به طور کلی رواج پیدا کردن دور کاری و کارهای فریلنسری ، افراد وقت زیادی از روز خود را در خانه ی خود می گذرانند و از این رو رسیدگی به ظاهر داخلی خانه و فراهم نمودن نیازهای افراد در همان فضاها از جمله دغدغه های طراحان و کارفمایان می باشد .

انواع سبک ها در دکوراسیون داخلی از زبان شرکت معماری هیرادانا :

در دکوراسیون داخلی از گذشته تا امروز سبک های مختلف زیادی پدید آمده اند که هر کدام از این سبک ها ویژگی های محصر به فرد خودشان را دارا هستند و در واقع همین ویژگی هاست که این سبک ها را از هم متمایز می کند . شرکت معماری هیرادانا به مختصر چند سبک را در مطالب زیر به شما معرفی می کند و امیدوار است که مفید واقع شود .

کدام سبک در دکوراسیون داخلی را میپسندید ؟

v   سبک مدرن در طراحی داخلی

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی یکی از شیک ترین و پر طرفدار ترین سبک هاست . این سبک زیبایی در عین سادگی را می پسندد و با این وجود دست طراح را حسابی باز گذاشته است به صورتی که می توان دکوراسیون داخلی مدرن های چشمگیر و متفاوتی را در کارهای مختلف مشاهده نمود .

v   سبک کلاسیک در طراحی داخلی

دکوراسیون کلاسیک یکی از قدیمی ترین سبک ها در دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان و ... است و همواره هم هنوز یکی از پرطرفدار ترین سبک ها می باشد . این سبک امروزه بیشتر توسط ثروتمندان و کسانی که کارهای مجلل را می پسندند مورد استفاده قرار می گیرد .

v   سبک مینیمال در طراحی داخلی

سبک مینیمال در طراحی داخلی یکی از سبک هایی است که امروزه به شدت طرفدار پیدا کرده است . این سبک در واقع می خواهد بگوید می شود با ساده ترین و کمترین عناصر هم دکوراسیونی زیبا و خاص را طراحی کرد . شباهت های زیادی میان سبک مدرن و سبک مینیمال می باشد ولی در سبک مدرن محدودیت ها در رنگ و متریال بیشتر است و در فرم و احجام کمتر به صورتی که می توان در سبک مینیمال احجام منحنی را هم مشاهده نمود در حالی که در سبک مدرن احجام بیشتر مکعبی می باشند .

v   سبک روستیک در طراحی داخلی

سبک روستیک سبکی است که در آن بیشتر از عناصر طبیعی استفاده می شود . چوب ، گیاهان و نور طبیعی و برای پارچه ها هم پارچه های الیافی بیشترین استفاده را در این سبک در دکوراسیون داخلی دارند .

v   سبک اسکاندیناوی در طراحی داخلی

v   سبک ایرانی در طراحی داخلی

v   سبک شرقی در طراحی داخلی

v   سبک فرانسوی در طراحی داخلی

v   و ...

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/%D9%81%D8%AA%D8%AF%D9%81%D9%84%D8%A8%D8%AA%D9%81%D9%84-min.jpg

ترندهای روز دنیا در طراحی داخلی منزل :

v   استفاده از رنگ های خنثی

از قدیم این تصور در میان همگان جای افتاده است که رنگ های خنثی رنگ هایی کسل کننده و کم انرژی هستند و ترندهای امروزه ثابت می کند ما کاملا در اشتباه بوده ایم . رنگ های خنثی همانطور که از اسمشان مشخص است به دلیل خنثی بودن به راحتی می توانند با هر کانسپت و سبکی هماهنگ شوند و همچنین می توان جسارت به خرج داد و در کنار آن ها از رنگ های تند تر مانند زرشکی ، زرد و ... استفاده نمود که امروزه بسیار هم مد است و باعث خاص تر شدن دکوراسیون داخلی و بالا رفتن انرژی آن می شود .

v   دکوراسیون سفید و سیاه

رنگ های سیاه و سفید در کنار هم همواره و در طول تاریخ و در انواع هنرها با کاربرد های مختلف از زیباترین ترکیب ها بوده اند و اکنون نیز این ترکیب دوباره نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است . می توان مبل های سیاه با کوسن های سفید داشت و یا می توان روی دیواری سفید تابلوهایی سیاه آویزان کرد . به طور کلی از این ترکیب می توان کارهای خاص و شیک زیادی را طراحی کرد .

v   استفاده از الگوهای مختلف هندسی

استفاده از الگوهای مختلف هندسی در عناصر گوناگون دکوراسیون داخلی از گذشته مد بوده است و اکنون به دلیل اینکه می توان در عناصر مختلف از آن ها استفاده کرد بیشتر ترند شده است . کاشی های چند ضلعی ، میزهای دایره و ... از جمله عناصری هستند که توانسته اند طرفداران زیادی پیدا کنند .

v   توجه به تخت های با سایبان

تخت هایی که سایبان دارند می توانند جلوه ای متفاوت ، شیک و مجلل به فضای اتاق خوابتان بی افزایند ولی باید دقت شود که ابعاد تخت و ارتفاع سایبان با ابعاد اتاق متناسب باشد تا غیرعادی و اغراق آمیز جلوه نکند . اگر علاقه به این نوع تخت دارید در بازسازی منزل و یا بازسازی ساختمان خود می توانید اتاق های خود را به گونه ای که مناسب استفاده از این نوع تخت ها شوند تغییر دهید .

v   طراحی پایدار

استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی منزل به دلیل ایجاد حس خوب و نشاطی که همواره به دنبال خود دارند و همچنین زیبایی و هارمونی ای که با دیگر عناصر می تواند ایجاد کند بسیار روی بورس است . همچنین امروزه معماری و دکوراسیون به سمتی می رود که با طبیعت دوست باشد و انرژی های پایان پذیر را کمتر استفاده کند .

کدام سبک در دکوراسیون داخلی را میپسندید ؟

v   استفاده از مخمل در طراحی دکوراسیون

مخمل نوعی از پارچه است که مورد سلیقه ی همگان نیست اما با این حال همگان را یاد مجلل بودن و شیک بودن می اندازد . دوره ی اینکه مخمل ها فقط قرمز باشند تمام شده است و شما می توانید یک مبل مخمل زرد و نارنجی را به نشیمن خود آورده و به نوعی منحصر بفرد خانه ی خود را دکوراسیون کنید .

v   استفاده از کاغذ دیواری با طرح های متوع و متفاوت از جمله گل دار

وقتی سخن از طرح های گلدار به میان می آید باید این تصور قدیمی خود که همه ی گل ها بزرگ و با رنگ های تند باشند را به فراموشی بسپارید . امروزه از طرح های گلدار هم در کاغد دیواری هم در مبلمان استفاده می کنند ولی طرح های گلدار ملایم با رنگ هایی که در کنار هم ایجاد هارمونی می کنند و احساس شلوغی به شما نمی دهد .

v   استفاده از فلز و چوب در دکوراسیون داخلی

امروزه دیگر استفاده از متریال ها به همان صورت قدیمی برای دکوراسیون و طراحی نما استفاده نمی شوند . از چوب می توان برای راه پله ، از فلز برای دسته ی مبل و ... استفاده نمود و به طراحی داخلی خانه یک حس و حال یونیک و خاص را القا کرد . این سبک دکوراسیون ها امروزه در سرتاسر جهان ترند هستند و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند .

سخن آخر :

همانطور که در مطالب بالا گفته شد دکوراسون داخلی می تواند سبک های متفاوتی داشته باشد و به شیوه های مختلف طراحی شود . همچنین در هر دوره ای عناصری هستند که استفاده از آن ها در دکوراسیون داخلی یک فضا ترند و محبوب می شود که ما پیش تر به بعضی از آن ها اشاره نمودیم . در هر حال شما برای آن که بتوانید یک دکوراسیون داخلی لوکس و بروز داشته باشید بهتر است که خودتان اطلاعات مختصری در این مورد داشته باشید و با مهندسین و طراحان در شرکت دکوراسیون و معماری مشورت نموده و با هماهنگی هم کار را جلو ببرید . شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا یکی از شرکت های موفق در زمینه ی دکوراسیون داخلی ، بازسازی ساختمان و انواع فعالیت های معماری است و کارنامه ی پرباری در این زمینه در سطح کشور و کشورهای همسایه دارد شما می توانید کارهای خود را به آن ها بسپارید و از نتیجه ی کارتان مطمئن و راضی باشید .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات