طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

کاربرد سقف اکسپوز در بازسازی و دکوراسیون

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 18 مرداد 1400 در ساعت 13 : 37 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

واژه اکسپوز به معنای در معرض گذاشتن و به نمایش دادن می باشد و در معماری و بازسازی ساختمان یکی از مهمترین عناصری که به شیوه مدرن و صنعتی از آن استفاده می شود سقف های اکسپوز می باشد .

در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده از سبک طراحی صنعتی در سال ‌های اخیر بسیار رواج یافته است . این سبک دارای ظاهری بسیار جذاب و تاثیر گذار است .

از مهم ترین ویژگی ‌های سبک صنعتی می توان به طراحی پلان های باز و طراحی سقف های اکسپوز اشاره کرد ، که باعث می شود فضا بسیار خاص و زیبا شود .

طراحی مدرن اکسپوز به اینگونه است که تمامی تاسیسات استفاده شده در فضا مانند سیستم روشنایی و نورپردازی ، لوله کشی داکت اسپلیت ، لوله های مسی ، لوله کشی فاضلاب و لوله های گاز ، رادیاتور ها ، لوله آب و انواع کانال هوای تهویه مطبوع پنهان نمی شوند و به راحتی قابل مشاهده هستند .

تقریبا اکثر افراد این تاسیسات را هیچگاه مشاهده نکرده اند و زمانی دیدن این تاسیسات برای افراد جذاب است که در دکوراسیون داخلی طرح دارای ایده متفاوت و جذاب باشد .

  • طراحی داخلی مدرن

از سقف اکسپوز در طراحی مدرن نیز میتوان بهره گرفت .

به عنوان مثال در طراحی داخلی در زمینه نورپردازی خلاقیت بیشتری را می توان با استفاده از سقف اکسپوز به وجود آورد که خود این امر باعث ایجاد جذابیت بیشتری در فضا می شود .

در ادامه این مقاله از شرکت دکوراسیون هیرادانا به معرفی مزایا و ویژگی های یکی از اجزای طراحی مدرن اکسپوز ، سقف اکسپوز اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید ؛

  • ویژگی های سقف اکسپوز

. به کار بردن از رنگ های خنثی نظیر خاکستری سفید و سیاه

. به کاربردن از عناصری نظیر بتن و فلز در طراحی داخلی

. به کاربردن از کانال های اکسپوز و لوله ها در طراحی دکوراسیون داخلی

. اکسپوز بودن ( در معرض دید قرار دادن ) متریال و دکور فضا

 کاربرد سقف اکسپوز در بازسازی و دکوراسیون

  • کاهش هزینه ها

اجرا و نصب سقف کاذب شامل هزینه زیادی برای اجرای پروژه می شود و این هزینه زمانی که متراژ پروژه بالاتر باشد به تبع سنگین تر می شود ولی اگر می خواهیم تاسیسات را همانگونه که هست ، در اجرای این طرح نشان دهیم و اگر بخواهیم از یک سقف زیبا نیز در بازسازی و اجرا استفاده کنیم بهترین گزینه که باعث کم شدن هزینه نیز می ‌شود گزینه سقف اکسپوز است .

مقرون به صرفه بودن این طرح باعث شده است که در طراحی اداری و همچنین بیمارستان ها و ... از این سقف استفاده کنند .

  • دسترسی راحت به بخش های کانال اسپیرال

یکی دیگر از ویژگی‌ های طراحی اکسپوز که می توان به آن اشاره کرد و یکی از مهم‌ ترین ویژگی های این سقف ها می باشد دسترسی راحت و آسان به تمامی بخش ‌های کانال اسپیرال می باشد و در صورت نیاز بدون آنکه قسمتی از سقف یا دیوار تخریب شود می توان به راحتی به آن دسترسی پیدا کرد .

  • ایجاد فضای بیشتر

در اغلب موارد که از سقف های سنتی استفاده می شود باعث می شود که فضا کوچک ‌تر به نظر آید . ولی این مسئله در مورد سقف اکسپوز دقیقاً برعکس است بدین صورت که سقف اکسپوز باعث می شود فضایی که طرح در آن انجام شده است بزرگ تر به نظر برسد .

  • خنک شدن هوا

در مناطقی که دارای اقلیم و آب و هوای گرم است سقف اکسپوز می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای طراحی و اجرا باشد به این دلیل که سقف اکسپوز باعث می شود که فضای اضافی جهت بالا آمدن هوای گرم ایجاد شود که این امر به خنک تر شدن سالن کمک شایانی می ‌کند .

  • سرعت بالای انجام

در اجرای سقف کاذب باید زمان بسیاری برای پنهان کردن تاسیسات تلف شود و همین امر سبب میشود که کار با سرعت کمتری پیش رود ولی در اجرای سقف اکسپوز زمان کمتری نیاز است و چون زمان کمتری استفاده می‌ شود کار با سرعت بیشتری ادامه پیدا می کند .

نکته دیگر اینکه فضای مفید پروژه به دلیل اینکه در سقف اکسپوز ارتفاع کاهش پیدا نمی کند ، بیشتر استفاده می شود . با استفاده از مواردی که گفته شد اجرای سقف اکسپوز باعث می شود که هم از فضا استفاده بهینه شود و هم فضای مفید ساختمان اشغال نشود و علاوه بر آن اجرای سقف اکسپوز باعث می شود که تاسیسات قدیمی ساختمان ها که اغلب اوقات کثیف هستند و نیاز به شستشو و نظافت دارند توسط سقف اکسپوز پوشانده شوند .

 کاربرد سقف اکسپوز در بازسازی و دکوراسیون

  • سخن آخر

لازم به ذکر است که جذابیت و ظاهر زیبای این سقف نباید باعث شود که از این سقف ها در هر فضایی استفاده کنید . زیرا این سقف ها برای هر فضایی مناسب نمی باشد و باید زیر ساخت هایی برای آنان انجام شود . بنابراین توصیه می شود هنگام استفاده از این سقف ها از طراحان و متخصصین این کار کمک بگیرید . شرکت دکوراسیون هیرادانا آماده خدمات رسانی و مشاوره به کارفرمایان عزیز می باشد .

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات