طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

کاربرد رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 2 مرداد 1400 در ساعت 12 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

استفاده از رنگ ها در طراحی دکوراسیون نقش ارزنده ای دارد و می تواند جلوه زیبایی فضا را افزایش دهد . تاثیر انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون به حدی است که می تواند جلوه فاخری در محیط ایجاد نماید و یا اینکه کل طراحی را از مسیر درست و صحیح خود منحرف نماید . گاهی تنها یک رنگ باعث موفقیت کار طراح شرکت معماری می گردد و این امر نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد این مطلب است .

یکی از پرکاربردترین رنگ هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد ، رنگ های خنثی هستند . رنگ های خنثی به رنگ هایی اطلاق می گردد که در چرخه رنگ حضور ندارند . استفاده از این رنگ ها در طراحی مدرن کاربری بیشتری دارند و در سبک مدرن از رنگ های خنثی به عنوان رنگ غالب و اصلی استفاده می شود . رنگ های بژ ، خاکستری ، سفید و سیاه طیف های رنگی هستند که امروزه طرفداران زیادی در طراحی دکوراسیون دارند .

کاربرد رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون با رنگ های خنثی

برای استفاده صحیح از رنگ های خنثی در طراحی داخلی باید از این طیف رنگی ، به عنوان رنگ زمینه در فضا استفاده شود . طراحان شرکت معماری اغلب برای کاستن از سردی فضای  طراحی شده به وسیله رنگ های خنثی ، از حضور رنگ های گرم در محیط استفاده می کنند .

چنانچه رنگ سفید به عنوان زمینه طراحی داخلی در نظر گرفته شود ، به راحتی می تواند دکوراسیون را با استفاده از هر رنگ دلخواه دیگری تکمیل نمود . رنگ بژ علی رغم زیبایی خاص خود ؛ طرفداران محدودتری نسبت به سایر رنگ های خنثی دارد . طوسی را می توان محبوبترین رنگ خنثی به کار گرفته شده در دکوراسیون داخلی قلمداد نمود که طرفداران پر و پا قرصی دارد . از این رو ، در این نوشتار برخی از ترکیب های رنگی پرتکرار که در آنها طوسی به عنوان رنگ زمینه انتخاب شده است ، معرفی می شود .

کاربرد رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی

  • ·      طوسی و زرد

استفاده از رنگ زرد به همراه رنگ طوسی در طراحی دکوراسیون فضایی درخشان و شفاف را پدید می آورد . برای وارد کردن رنگ زرد در فضا باید جانب احتیاط را در نظر گرفت و از زیاده روی نمودن در این امر اجتناب کرد . کافی است کوسن ها در طراحی داخلی دکوراسیون از طیف رنگی زرد انتخاب شوند تا تعادل فضا حفظ شده و از سردی محیط نیز کاسته شود . این ترکیب رنگی علاقه مندان زیادی در بین مردم و کارفرمایان دارد لذا در بسیاری از طرح های شرکت معماری از این طیف رنگی به طور گسترده استفاده می شود .

کاربرد رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی

  • ·      طوسی و آبی

استفاده از رنگ آبی در کنار رنگ طوسی سبب جریان یافتن آرامش در محیط می شود . برای ایجاد گیرایی بیشتر در فضا می توان از رنگ سفید نیز در این ترکیب استفاده نمود و جذابیت بیشتری را برای بینندگان ایجاد کرد . این ترکیب رنگی ، انتخاب بسیار سازگار و ایده آلی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب است که باعث تقویت آرامش کاربر و در نتیجه تجربه یک خواب آرام خواهد شد .

  • ·      طوسی و بنفش

ترکیب رنگ بنفش در طراحی داخلی همراه با رنگ طوسی فضایی منحصر به فردی را ایجاد می کند که لوکس و جذاب است . رنگ بنفش علاقه مندان خاصی دارد و به کارگیری از این رنگ در طراحی دکوراسیون، صرفا در موارد ویژه دیده می شود و به طور کلی می توان گفت که رنگ بنفش از نظر تمام افراد جامعه محبوب نیست . علاقه مندان این رنگ می توانند از طیف تیره و روشن بنفش در کنار رنگ طوسی استفاده نموده و از زیبایی فضای خلاقانه خود لذت ببرند .

  • ·      طوسی و صورتی

طوسی و صورتی ترکیبی محبوب در نزد عموم افراد جامعه است که بیشتر مردم از به کارگیری این ترکیب زیبا در طراحی داخلی منزل خود استقبال می کنند . صورتی دارای خاصیت آرام بخشی است و ملایمت آن سبب به کارگیری این رنگ در فضای اتاق خواب و سالن نشیمن منازل شده است . چنانچه رنگ صورتی استفاده شده در طراحی ، به سمت مسی تمایل داشته باشد ، فضایی لوکس و با شکوه در انتظار کاربران خواهد بود .

کاربرد رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی

 

توصیه می شود برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی از تجربیات طراحان شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا  استفاده گردد .

8 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات