طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

کاربرد رنگ مشکی ر دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 4 مرداد 1400 در ساعت 13 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

استفاده از رنگ مشکی در دکوراسیون کلاسیک و مدرن جایگاه قابل قبولی دارد . البته این رنگ در طراحی داخلی به سبک روستیک نیز کاربرد دارد . واضح است که رنگ مشکی به تنهایی نمی تواند خالق فضایی گیرا و درخور باشد . لذا لازم است تا این رنگ قوی در کنار رنگ های دیگری قرار گیرد . از آنجا که استفاده از رنگ مشکی از نظر روانشناسی سبب ایجاد نوسانات منفی در خلق و خوی کاربران می گردد ، بهتر است برای استفاده از این رنگ با کارشناسان شرکت معماری مشورت شود و به کارگیری از رنگ مشکی محدود به مواردی گردد که مورد تائید ایشان است .

در گذشته رنگ مشکی در طراحی دکوراسیون اغلب در کنار رنگ های سفید و قرمز دیده می شد ؛ اما امروزه مکمل های دیگری برای رنگ مشکی معرفی می شود که جلوه های بی نظیری در دکوراسیون کلاسیک و مدرن ایجاد می نماید . در این نوشتار برخی از ترکیب های رنگی نوین و جذاب معرفی می شوند .

  • ·      مشکی - صورتی

به کارگیری رنگ های مشکی و صورتی در کنار یکدیگر نتایج بسیار شگفت انگیزی را ایجاد می نماید . این ترکیب رنگی جذاب را می توان در تمامی بخش های منزل مورد استفاده قرار داد و محدودیتی برای حضور رنگ صورتی و مشکی در فضا وجود ندارد . نتیجه قرار دادن صورتی در کنار مشکی ، به وجود آمدن فضایی لوکس و آرامبخش است . لذا اغلب طراحان شرکت معماری ، این ترکیب گیرا را در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می دهند .

می توان در دکوراسیون کلاسیک و مدرن از تناژهای مختلف رنگ صورتی استفاده نمود . صورتی تیره در فضا ، محیط را به سمت لوکس بودن هدایت می کند و استفاده از طیف رنگی صورتی روشن سبب جریان یافتن آرامش در فضا می گردد .

کاربرد رنگ مشکی ر دکوراسیون داخلی

  • ·      مشکی - طوسی

ترکیب رنگی مشکی و طوسی اغلب در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن و یا سالن پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد . از آنجا که طوسی جز رنگ های خنثی پر طرفدار محسوب می گردد ، این ترکیب منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی پر تکرار بوده و از نظر بسیاری از بینندگان به زیبایی جلوه گری می نماید .

  • ·      مشکی - سبز

ترکیب رنگی مشکی در کنار سبز دودی ، سبز زمردی طرفداران خاصی دارد . هر چند که این ترکیب رنگی محبوبیت عمومی مانند ترکیب مشکی و طوسی ندارد ؛ اما از نظر علاقه مندان خود بسیار جذاب ارزیابی می گردد . استفاده از ترکیب سبز با مشکی در دکوراسیون منازلی که از کفپوش های چوبی استفاده می نمایند بسیار همخوان و هماهنگ است و حس ارتباط با طبیعت را برای کاربران ایجاد می نماید . هنرمندان شرکت معماری این ترکیب رنگی را برای استفاده در دکوراسیون کلاسیک و مدرن ایده آل قلمداد می نماید .

کاربرد رنگ مشکی ر دکوراسیون داخلی

  • ·       مشکی - طلایی

مشکی و طلایی ترکیب رنگی فاخری است که در فضاهای لوکس مورد استفاده قرار می گیرد . استفاده از این ترکیب رنگی یادآور دکوراسیون کلاسیک در اذهان است ؛ اما با توجه به برخورداری از سادگی در کنار زیبایی ، این ترکیب می تواند برای استفاده در دکوراسیون مدرن نیز سازگار و مناسب باشد . امروزه شاهد خلق فضاهای بسیار مدرن و گیرایی با استفاده از ترکیب رنگی مشکی و طلایی هستیم و روز به روز نیز بر طرفداران این ترکیب فریبنده افزوده می شود .

  • ·      مشکی نقره ای

با کمی تامل در محیط پیرامون ، مشخص می شود که رنگ مشکی در کنار المان های براق بسیار چشمگیر جلوه گری می نماید . از این رو ترکیب رنگ مشکی و نقره ای نیز می تواند سبب دست یافتن به طرح های شاخص و بی نظیری در دکوراسیون داخلی گردد . در این ترکیب اگر از رنگ نقره ای بیشتر استفاده شود، فضا شادابی بیشتری خواهد داشت و چنانچه وجود رنگ مشکی در نظر غالب باشد ، فضا سنگین تر به نظر خواهد رسید . می توان برای جلوگیری از ایجاد ناهماهنگی در طراحی ، از تجربیات طراحان شرکت معماری استفاده نمود .

کاربرد رنگ مشکی ر دکوراسیون داخلی

  • ·      مشکی آبی کبالت

استفاده از رنگ آبی کبالت در طراحی داخلی به صورت نادر انجام می شود . ترکیب مشکی با این طیف رنگی از آبی سبب ایجاد فضایی پر انرژی می شود و جریان مثبتی را به بیننده القاء می کند . به کارگیری آبی کبالت برای افرادی که تمایلی به استفاده از رنگ های خیلی شاد ندارند ، می تواند گزینه مطلوبی در طراحی دکوراسیون کلاسیک و مدرن باشد .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
nafise : meshki
0 0
awliii bood🌺😍
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات