طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

کابینت کلاسیک و دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک چیست ؟

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 43 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کلمه کابینت از ریشه کلمه cabane  فرانسوی به معنای محفظه نگهداری اجناس به صورت مخفی آمده است.

در دکوراسیون آشپزخانه سبک ها و کانسپت های مختلفی وجود دارد ولی کابینت های آشپزخانه به دو سبک اصلی تقسیم میشوند :

کابینت کلاسیک

کابینت مدرن

 

از این رو که کابینت ها بیشترین فضا و مساحت دید را در آشپزخانه دارا هستند طراحی و انتخاب درست کابینت ها میتواند در زیبایی و جلوه دکوراسیون آشپزخانه و کل بازسازی منزل تاثیرگذار باشد . برای مثال اگر کابینت هایی با طرح کلاسیک و یا ممبران را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید کل آشپزخانه و فضای داخلی شما حال و هوای کلاسیک به خود میگیرد و اگر از کابینت های مدرن استفاده کنید تمام دکوراسیون شما حال و هوای مدرن پیدا میکنند .

در گذشته در خانه های ایرانی در آشپزخانه ها از گنجه ها استفاده میشده است که برای انبار کردن ظروف و مواد غذایی استفاده میشده است و دارای نمایی کاملا سنتی و ایرانی بوده اند ولی با پیشرفت هنر و ایده های جدید این گنجه ها جای خود را به کابینت های کلاسیک داده اند ، کابینت های کلاسیک که از چوب ساخته میشوند بسیار با ابهت و چشمگیر هستند و زیبایی خاصی را به بازسازی و دکوراسیون داخلی کل خانه میبخشند.

کابینت های کلاسیک دارای ویژگی های مختلفی هستند که برای داشتن بهترین جلوه باید به خوبی طراحی و رعایت شوند . درب های کابینت های کلاسیک دارای نقش  و نگارهای پیچیده و زیاد هستند و ابزارهایی بر روی این دربها حکاکی میشود . تاج های کابینت کلاسیک و یا ممبران هم از قسمت های مهم هستند که باید به درستی طراحی و اجرا شوند ، دستگیره های کابینت ها هم باید دارای زیبایی و جلوه شکوهمند و خاص باشند . کابینت هایی که بر روی درب های آنها از نقش ها برجسته استفاده میشود شکوه و عظمت خاصی دارند و به مهمان و ساکنین این حس را میدهند که در یک آشپزخانه و فضای سلطنتی بسر میبرند . در طراحی کابینت های کلاسیک عموما از چوب استفاده میشود که به فضا گرما و صمیمیت خاصی میبخشد و همچنین حس نوستالژیکی برای همه ما دارد .

مشخصه و جلوه اصلی کابینت های کلاسیک در دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک درب های حکاکی شده و دارای نقش و نگار و ابزار است ، ستون های دکوراتیو و سرستون های زیبا و با شکوه که دارای منبت کاری های زیاد و زیبایی هستند که این موارد باعث بخشیدن جلوه ای شاهانه و تاریخی به دکوراسیون منزل و دکوراسیون آشپزخانه میبخشند و همین خصوصیات و ویژگی ها است که این سبک از دکوراسیون آشپزخانه یعنی کابینت کلاسیک اینچنین پرطرفدار شده است.

با توجه به رشد تکنولوژی و سرعت پیشرفت صنایع مختلف ، هنر و صنعت طراحی آشپزخانه و کابینت سازی هم پیشرفت چشمگیری داشته است ، به طور سنتی از چوب برای ساخت کابینت استفاده میشده است ولی امروزه میتوان از محصولات و فراورده های چوبی مثل ام دی اف و پنل های چوبی استفاده کرد علاوه بر اینها سنگ های کورین کابینت های هایگلاس و فلزی هم مورد استفاده قرار میگیرد . که با داشتن تجربه کافی و دانش در مورد طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه میتوان با خلاقیت و نوآوری طرح های زیبا و پرجلوه ای ایجاد کرد .

اگر بخواهیم از تفاوت های کابینت های مدرن و کابینت های کلاسیک صحبت کنیم بهتر است از اصول و قواعد این دو سبک شروع کنیم . کابینت های کلاسیک دارای ارتفاع کمتری نسبت به کابینت های مدرن هستند . ولی دارای عمق بیشتری نیز میباشند . به کابینت های کلاسیک کابینت های فریم دار هم گفته میشود . در جلوه بیرونی کابینت های مدرن و کلاسیک تفاوت های بسیاری وجود دارد که با دیدن نمونه های مشابه در این سبک ها میتوانید انتخاب درستی داشته باشید ولی باید دقت کنید که ترکیب این دو سبک در کنار هم اصلا زیبا نیست و فضا و دکوراسیون اشپزخانه را به کلی از بین میبرد بهتر است که کابینت ها با دکوراسیون منزل و دکوراسیون آشپزخانه کاملا هماهنگ باشد تا بهترین جلوه را بتوان ایجاد کرد .

پیشنهاد ما در شرکت بازسازی ساختمان و معماری هیرادانا به شما در رابطه با انتخاب سبک کابینت ها و دکوراسیون آشپزخانه این است که بهتر است با سبک های مختلف آشنایی داشته باشید و ویژگی های هرکدام از آنها را بدانید . امروزه در آپارتمان ها به دلیل محدودیت فضایی آشپزخانه ها دارای ابعاد کوچکی هستند . در طراحی و اجرای این کابینت ها باید دقت و ظرافت به خرج داد تا بتوان از کمترین فضاها و کنج ها بهترین استفاده را کرد .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات