طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

چگونه یک معمار خلاق شویم؟

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 24 خرداد 1399 در ساعت 15 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معماری یکی از 7هنری است که در طول تاریخ در حال رشد وگسترش بوده است.معماران افرادی هستند که نگاهی متفاوت به فضایی که میبینن دارند.تفاوتشان با دیگر افراد در نوع نگرش آنهاست و همین امر باعث میشود که در کارشان موفق باشند.برای اینکه بتوانیم معمار خلاق باشیم باید مانند رشته به دو صورت یعنی تئوریک و عملی در این حوزه فعالیت کنید.یک معمار موفق به هر دوی اینها نیاز دارد.

در ادامه کارشناسان تیم شرکت معماری  هیرادانا، توصیه های کاربردی و  مفیدی را در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده اند که اگر تمایل دارید که بدانید معماران به چه شیوه ای خلاقانه کار میکنند با ما همراه باشید.

معماران هنر ها را از زاویه مکانی و زمانی تقسیم بندی میکنند. هنر معماری را می‌توان در  دسته هنرهای مکانی تقسیم بندی کرد.چرا که تجسم آثار در مکان و در مقابل چشمان بیننده معنا پیدا میکند. همین امر موجب شده تا معماران موفق در سر تا سر جهان با نگاه خاص خود به جهان و پدیده‌های مختلف به صورت ویژه ای نگاه کنند.

بیایید با یک مثال مفهوم را بهتر متوجه شویم.مثلا وقتی یک شخص معمولی که معمار نیست به یک دیوار نگاه میکند فقط یک دیوار ساده میبیند،اما نگاه یک معمار پتانسیل و فرصت های تغییر آن دیوار را میبیند.

چگونه معماران نوع نگاه خود را تقویت میکنند؟

بررسی نماها و ساختمان های متفاوت از ویژگی های بارز یک معمار خلاق است.اما حالا میخواهیم بدانیم که چگونه این کار ممکن است؟نوع نگاه نه تنها برای معماری و طراحی داخلی بلکه برای هنرهای دیگر مانند عکاسی،نقاشی،فیلمبرداری نیز لازم است.آموزش عکاسی،آموزش نقاشی از مواردی هستند که به یک معمار خلاق نگاهی متفاوت خواهد داد.اگر دقت کنید میبینید که اکثر کسانی که معمار ماهری هستند عکاس خوبی نیز هستند.

روش دوم که در نوع نگاه هنرمندان موثر میباشد نوع نگاه شما به پروژه ای که به شما میدهند.سعی کنید همه چیز را طبق عادت بررسی نکنید.بلکه به مواردی توجه کنید که تا حالا بهش توجه نکرده اید.بهتر است از زاویه خلاقانه به آن نگاهی بیندازید.مثلا اگر یک پروژه را در اختیار شما قرار میدهند به جای توجه کردن به راه پله و  آسانسور و طراحی نمای ساختمان به موارد دیگر آن نگاهی بیندازید.

پس از توصیه هایی که ذکر شد،مطالعه کردن برای یک معمار واجب است.مطالعه در همه زمینه ها اعم از رمان،داستان،موسیقی،زبان های خارجی،... همین کار باعث میشود که علاوه بر جمع آوری مطالب وباسواد شدن به ایده پردازی هم کمک میکند.

شما وقتی در زمینه های مختف مطالعه میکنید باعث میشود که مطالب و ایده هایی که به ذهنتان میرسد جدید و خلاقانه باشد.همه مطالب تکراری را همه میخوانند اما باید بدانید کسی برنده است که مطالب های گسترده تری را مطالعه میکند.

هنر معماری یا صنعت معماری؟

چگونه یک معمار خلاق شویم؟

بله درست است،معماری هم میتواند هنر باشد هم صنعت.معماران مشهور تاریخی را میتوان دید که هدفشان از معماری و یا دکوراسیون داخلی  جمع آوری درآمدهای هنگفت بوده است.اگر صرفا هدفتان استفاده از صنعت معماری است باید بگویم که ممکن است در آینده نه چندان دور میتوانید به آن برسید .اما هنر معماری و رسیدن به یک معمار هنری خلاق زمان بر است.زیرا باید در یک بازه زمانی بوسیله طراحی های متعدد بتوانید برای خود به یک جهان بینی اختصاصی برسید.

به همین خاطر معماران کمی را میتوان یافت که به هنر و صنعت به یک اندازه علاقمند باشند.بنابراین اگر اول راه هستید بهتر است راه خود را انتخاب کنید. هنر یا صنعت؟

یادگیری

چگونه یک معمار خلاق شویم؟

معمار و یا هنرمند باید مدام در حال یادگیری و مطالعه باشد.اگر همان زمانی که در حال تحصیل هستید به یادگیری های فراوان در کلاس ها آموزشی و شرکت کردن در جلسات معماری ، طراحی داخلی و ... کنید ،میبینید که بعد از 4سال خیلی پربار و باسواد تر شده اید.باید از زمانی که در اختیارتان است برای یادگیری استفاده کنید.معماران بایدطریقه کار کردن با  نرم افزار های زیر را یاد بگیرند.

تری دی مکس

ویری(جهت رندر گیری)

اتوکد

فتوشاپ

رویت-revit

اسکچ آپ-sketch up

تکلا استراکچر

در طول تحصیل به چنین نرم افزار هایی نیاز پیدا میکنید پس سعی کنید که از همین ابتدا آنها را درست یادبگیرید. اگر به این نرم افزارها مسلط شوید آینده خود را تضمین میکنید و به راحتی میتوانید درشرکت های مطرح مشغول به کار شوید.

چگونه یک معمار خلاق شویم؟

 

10 / 10
از 8 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات