طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

چوب عنصر ایده آل در معماری

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 27 آبان 1399 در ساعت 12 : 48 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از گذشته تا امروز چوب همیشه مورد استفاده بشر قرار گرفته است و یکی از ابتدایی ترین مصالح می باشد .

از جمله مصالح طبیعی که همواره بشر از آن بهره برده چوب می‌باشد از طراحی نما ساختمان گرفته تا جزئی ترین شی می توان از آن استفاده کرد .

به شکل های مختلف این متریال مورد استفاده قرار می گیرد مانند روکش های متنوع ، الوار و تخته های چند لایه و ....... این اشکال مختلف در ساخت مبل ، مجسمه و درب  کابینت و هزاران شی دیگر کاربرد زیادی دارد .

انعطاف پذیری چوب این امکان را برای بشر فراهم نموده که در مصارف گوناگون از آن به کار برده شود و به هر حالتی آن را در بیاورد و مورد استفاده  قرار دهند .

کاربرد چوب در ساختمان

در صنعت ساختمان سازی از طراحی نما ساختمان گرفته تا طراحی دکوراسیون داخلی و محوطه سازی  چوب درختانی که استفاده از آنها رواج دارد  به دو دسته سوزنی برگ و پهن برگ تقسیم می شوند .

درختانی  مانند  سرو ، کاج و سرخدار و نراد جزء درختان سوزنی برگ می باشند. راش و افرا ، بلوط ، صنوبر، بید و چنار از انواع درختان پهن برگ به شمار می ‌آیند .

یکی از مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی چوب می باشد و برای امور گوناگون مانند دکوراسیون لوکس و اجزای باربر ، قالب سازی ، طراحی نما ، چوب بست و کارهای تزیینی و ..... کاربرد دارد .

این متریال برای طراحی نمای ساختمان یکی از مناسب ترین مصالح  می باشد و از آن طرف پیمانکاران و صاحب خانه ها ، طراحان و معماران با استقبال خوبی روبرو شده است .

چوب  به راحتی با دیگر مصالح ساختمانی تلفیق پیدا می کند و نمایی بی نظیر و جالب  به وجود می آید .

کابرد چوب در نمای ساختمان

در ساختمان ها و دکوراسیون لوکس امروزی که با  خلاقیتهنرمندانه ی معماران طراحی و ساخته شده اند ،  از چوب بسیار زیاد استفاده می کنند .

زیبای خاص و منحصر و فردی که چوب به نمایش می گذارد را نباید با مصالح مصنوعی مقایسه کرد، زیرا این متریال طبیعی حس و حال و احساس آرامش در طبیعت رابرای ما به ارمغان می‌آورد .

بعضی از افراد که بسیار با سلیقه و با ذوق هستند از چوب به عنوان مصالح اصلی در خانه به کار می برند زیرا جلوه ای متفاوت از خانه ها به نمایش درمی آید .

در زمینه طراحی ساختمان در سال‌های گذشته معماران خلاق در نماسازی ساختمان از نوعی چوب خاص به نام چوب ترمو  به کار می بردند .

این چوب ها از سردی ظاهر ساختمان می کاهند ، چوب ها  طرح ها و رنگ های خاص و منحصر به فردی دارند و نشانگر کاربرد چوب به سبک مدرن می باشد .

  از چوب به عنوان گزینه ایده آل  و مناسب برای طراحی نمای خارجی و طراحی طراحی داخلی منزل می توان استفاده کرد .

انواع گوناگون چوب ها در بازار ارائه می شود که با طرح و رنگ های  بسیار زیبا موجود هستند .

امروزه چوب به عنوان یک مصالح ساختمانی لوکس و زیبا در ساخت بناهای مدرن به کار برده می شود .

استفاده از چوب در صنعت ساختمان سازی رو به گسترش می باشد و  یک  متریال در دسترس می باشد .

در ساختمان های قدیمی چوب صرفاً برای ساخت بنا به کار برده می شد و جنبه های زیبا شناسی بصری آن مورد توجه قرار نمی گرفت اما امروزه این متریال  به خاطر استفاده آسان و وجود طرح های مختلف و متنوع در بازار به یک عنصر کاربردی و دکوراتیو در ساختمان سازی تبدیل شده است .

با استفاده از چوب می توان بازسازی خانه های قدیمی را انجام داد و نمای آنها را به کلی تغییر داد .

از مزیت های این متریال استحکام و دوام آن را می توان بیان کرد . البته زیبایی ظاهری چوب را نمی‌توان با هیچ متریال دیگر مقایسه کرد .

یکی از موارد کاربرد چوب در ساختمان سازی به کار بردن از آن به عنوان کفپوش و دیوارپوش است .

کفپوش چوبی

کفپوش و دیوارپوش چوبی به شکل پنل هایی با ابعاد مشخص شده در کارخانه ها تولید می شوند و به عنوان صفحات چوبی از پیش آماده شده در کنار هم قرار گرفته و سطحی یک دست در کف ساختمان یا بر روی دیوار به وجود می‌آورند .

این عناصر دکوراتیو شامل رنگ های مختلف و طرح های گوناگون می باشند و به خاطر وجود رگه های طبیعی در آنها زیبایی و لطافت چوب های جنگلی را در خانه به نمایش در می آورند .

3 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات