طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

چقدر با هوشمندسازی و مزایای فوق العاده آن آشنایی دارید ؟

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 14 آذر 1402 در ساعت 10 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هوشمند سازی ساختمان های مسکونی و تجاری

در دنیای امروز و با پیشرفت تکنولوژی وجود یک سری تجهیزات و امکانات در ساختمان ها امری ضروری محسوب می شود. وجود این تجهیزات در دکوراسیون داخلی یک بنا به زندگی راحت تر افراد کمک شایانی خواهد کرد.

در این مقاله شرکت معماری هیرادانا قصد دارد تا شما عزیزان را با تجهیزات مدرن و امروزی که در ساختمان ها مورد استفاده می باشد آشنا کند. به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

هوشمند سازی ساختمان چیست؟  

داشتن یک خانه ی هوشمند با امکانات مدرن و امروزی می تواند مزایای بسیاری با خود به همراه داشته باشد. به طبع بسیاری از افراد به سمت خرید بنا و یا خانه هایی می روند که دارای امکاناتی باشد که حتی در زمان غیبت صاحبین نیز امنیت آن حفظ شود.

علاوه بر بناهای مسکونی می توان از این تجهیزات در دکوراسیون اداری و یا تجاری نیز بهره برد. 

چه مزایایی با خود به همراه دارد؟

در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای هوشمند سازی ساختمان ها اشاره خواهیم کرد.

  • ایجاد رفاه و آسایش  برای ساکنین
  • امنیت بالا در برابر حوادث طبیعی و یا سرقت
  • زیبایی و به روز بودن
  • افزایش ارزش مالی ملک
  • مدیریت ساده تر

چقدر با هوشمندسازی و مزایای فوق العاده آن آشنایی دارید ؟

سنسور ها و تنوع آن در دکوراسیون داخلی

شما می توانید از سنسور های گوناگونی چون سنسور دما، دود و یا نور در منزل و یا محیط مورد نظر خود استفاده کنید ساز و کار این آیتم به شرح ذیل می باشد.

این سنسور ها مشخصات را تبدیل به سیگنال کرده و از طریق خطوط ارتباطی آن را ارسال می کند برای مثال در سنسور دود با ایجاد دود این آیتم خطر آتش سوزی را احساس می کند و با ایجاد صدا افراد را برای رفع مشکل هوشیار می سازد. می توان این آیتم را جزو یکی از بهترین ها در نظر داشت. زیرا امنیت ساختمان را تا حد چشمگیری تامین می کند.

دیمر های روشنایی چیست؟

دمیر این امکان را می دهد که به صورت الکترونیکی نور لامپ را تنظیم کرد. جالب است بدانید که این تکنولوژی باعث می شود  تا سر حد چشمگیری در مصرف انرژی صرفه جویی شود در نتیجه هزینه ها نیز کاهش پیدا می کند.

تایمر و یادآوری کارها

تایمر ها در زمان تعیین شده افراد را هوشیار می کنند. شما عزیزان می توانید به جهت استفاده از این آیتم در دکوراسیون اداری و یا منزل با شرکت معماری معتبر در سطح شهر ارتباط برقرار کنید.

پریزهای هوشمند و دریافت و ارسال اطلاعات

در پریز های هوشمند قابلیت دریافت و ارسال اطلاعات وجود دارد از این روی می توان سیستم های متصل به آن را خاموش و یا روشن کرد. هم چنین می توان از وضعیت آن ها نیز مطلع شد.

سیستم های گرمایشی و یا سرمایشی ساختمان

سیستم های گرمایش و سرمایش به دو دسته ی محلی و مرکزی تقسیم بندی می شود که ساز و کار هر کدام به شرح ذیل می باشد.

سیستم های گرمایشی و سرمایشی محلی چیست؟

این سیستم در صورت عدم حضور افراد در محیط مورد نظر، به صورت هوشمند برای تنظیم دما اقدام خواهد کرد که همین نکته باعث می شود تا حد بسیار زیادی در هزینه ها و انرژی صرفه جویی شود. کولر، هواساز، فن کوئل و غیره را می توان جزو سیستم های محلی در نظر داشت.

سیستم های گرمایشی و سرمایشی مرکزی چیست؟

تجهیزات مرکزی را می توان در موتور خانه ی یک بنا پیدا کرد. این تجهیزات به شرح ذیل می باشد.

  • چیلر
  • پمپ های مربوط به سیستم ها
  • برج های خنک کننده
  • دیگ آب گرم

سیستم آبیاری هوشمند و اهمیت استفاده از آن

در بسیاری از ساختمان ها که دارای پوشش گیاهای هستند و یا ویلا هایی شامل باغ هستند، استفاده از تکنولوژی آبیاری هوشمند یک ضرورت محسوب می شود.

این تکنولوژی به صورت خودکار و از پیش تعیین شده در مدت زمان مشخصی اقدام به آبیاری گیاهان خواهد کرد از این روی افراد می توانند با خیال راحت برای مدت زمان طولانی محل مورد نظر را ترک کنند و هیچ نگرانی بابت آبیاری گیاهان نداشته باشند.

سیستم های ارتباطی و آیفون تصویری

استفاده از این سیستم در دکوراسیون اداری بسیار ضروری و مهم است. با استفاده از این تکنولوژی می توان ورود خروج افراد را ضبط و ثبت نمود هم چنین زمان مراجعه ی افراد نیز ثبت خواهد شد.

اپلیکیشن و کنترل تمامی بخش های یک بنا

در صورت هوشمند سازی ساختمان و یا بنای مورد نظر شما عزیزان می توانید تنها با نصب یک برنامه بر روی تلفن های هوشمند خود به تمامی بخش ها دسترسی داشته باشید و حتی از راه دور نیز آن ها را کنترل کنید.

ایمنی و جلوگیری از سرقت     

وجود امنیت یکی از مهم ترین عامل هایی است که بسیاری از افراد هر هزینه ای برای آن می کنند. هر گونه از قفل های قدیمی قابلیت تخریب دارند از این روی می توان گفت که تامین امنیت با قفل ها و امکانات قدیمی ریسک بالایی دارد.

قرار دادن قفل های هوشمند که معمولا با حسگر اثر انگشت کار می کند یکی از تجهیزات امروزی و البته قابل اعتماد در دکوراسیون مدرن و امروزی می باشد.

حسگر های حساس به حرکت، دیگر قفل های هوشمند، آژیر خطر و ... همگی بخشی از امکانات مربوط به ایمنی در دکوراسیون داخلی یک بنا محسوب می شود.

دوربین های هوشمند

دوربین های هوشمند در بسیاری از مغازه ها مورد استفاده می باشند. شما عزیزان می توانید به جهت تامین امنیت بنای مورد نظر از این آیتم نیز استفاده کنید. کیفیت تصویر ضبط شده توسط دوربین ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود و به طبع هر چه کیفیت بالاتر باشد هزینه ها نیز بیشتر خواهد شد.

زنگ در با قابلیت ارسال تصویر

هر کجا که هستید می توانید از زنگ درب منزل و یا محل مورد نظر خود مطلع شوید. شما می توانید از طریق تلفن همراه در هر ساعت و یا مکانی با افرادی که زنگ درب خانه را به صدا در می آورند ارتباط برقرار کنید.

قفل های هوشمند و عدم نیاز به کلید

شما عزیزان می توانید بدون داشتن کلید و تنها با استفاده از یک اپلیکیشن وارد خانه شوید. این قفل هوشمند ورود و خروج افراد را نیز به بنای مورد نظر اعلام خواهد کرد.

شما می توانید در هر جایی که هستید از قفل بودن درب منزل خود اطمینان حاصل  کنید.

چقدر با هوشمندسازی و مزایای فوق العاده آن آشنایی دارید ؟

هزینه ی تجهیزات هوشمند چقدر است؟

شما عزیزان می توانید به منظور تخمین دقیق هزینه ها با شرکت معماری معتبری که قصد همکاری با آن را دارید مشورت کنید. قطعا هر یک از امکاناتی که در بالا به آن اشاره کرده ایم هزینه ی جداگانه ای خواهد داشت.

شرکت معماری هیرادانا می تواند گزینه ی بسیار مناسبی به منظور یاری رساندن به شما عزیزان در این زمینه باشد.

کلام آخر:

در این مقاله شما عزیزان را با تکنولوژی و قابلیت هوشمند سازی یک بنا و یا ساختمان آشنا کرده ایم. شما عزیزان می توانید به جهت دریافت هر گونه پاسخ درباره ی سوال های خود با مشاورین ما در شرکت معماری هیرادانا ارتباط برقرار کنید. هم چنین شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت این شرکت از پروژه ها دیدن فرمایید.

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات