طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

چطور به وسیله دکوراسیون داخلی خانه را بزرگتر نشان دهیم

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 29 خرداد 1402 در ساعت 20 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 راهکار های بزرگتر نشان دادن فضای نشیمن

فضای نشیمن بخش مرکزی هر خانه است. حتی در خانه های کوچک. البته نکته مهم تر این است که چطور یک خانه ی کوچک 50 و 60 متری را با یک دکوراسیون حرفه ای بزرگتر نشان بدیم؟ از چه نکاتی برای بزرگتر جلوه دادن فضای نشیمن استفاده کنیم؟ هر چقدر که یک فضا بهتر دکوراسیون شده باشد، افراد می توانند استفاده ی بیشتری از آن کرده و به دنبال آن رضایت بیشتری از فضا دارند. حال باید این نکته را در نظر گرفت که امروزه بسیاری از افراد بیشتر فعالیت های خود را در منزل خود انجام می دهند که از جمله ی این موارد می توان به انجام کار، ورزش و ... اشاره نمود و به همین دلیل نیاز است که فضای منزل حتی با مساحت کم به گونه ای دکور شود که پاسخگوی تمامی نیازهای فرد باشد.

دکور تی وی وال برای خانه کوچک

در طول سال های اخیر عوامل مختلفی همچون گسترش زندگی شهرنشینی، رشد جمعیت، افزایش قیمت، کمبود فضای ساخت و ساز و … باعث طراحی خانه های آپارتمانی کوچک و با متراژ پایین شده است. طراحی دکوراسیون خانه های با متراژ پایین باید با دقت زیادی انجام شود. زیرا عدم رعایت اصول و قواعد فضاهای کوچک باعث ایجاد فضای نامناسب می گردد و فضاهای کوچک بسته، شلوغ و نامناسب باعث ایجاد حس کسالت و آشفتگی ذهنی در ساکنین می شود.

دکور آشپزخانه کوچک

با این وجود مهم است که مهندسین و طراحانی که طراحی داخلی یک خانه و یا بازسازی منزل مسکونی را به عهده دارند بتوانند از ترفندهایی استفاده کنند که باعث بزرگتر دیده شدن فضای خانه می شود. پیشنهاد ما به شما کمک گرفتن از طراحان حرفه ای هیرادانا با مشاوره های رایگان است تا با یک طراحی بی نظیر و متفاوت از جای جای خانه 50 یا 60 متری شما نهایت استفاده را کرده و خانهی شما را بزرگتر از آنچه مه هست نشان دهند.

مشاوره رایگان و بازدید و طراحی خانه کوچک شما: 09125754921

طراحی-داخلی-41

با اجرای برخی از ترفند ها در بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی منزل می‌ توان فضای خانه را طوری طراحی کرد که بزرگتر به نظر آید اما فضای یک خانه باید چگونه طراحی شود که دلباز تر و بزرگ تر از آنچه که هست به نظر آید؟ شما می توانید براحتی و با استفاده از ترفند های ساده و کاربردی این کار را انجام دهید در ادامه به مهمترین نکات در این زمینه می پردازیم. بعضی از این ترفندها عبارتند از:

  • حذف دیوار و اوپن آشپزخانه

آشپزخانه های قدیمی اصولا با دیوار یا نهایتا با اوپن از دیگر فضاها جدا می شدند که همین امر سبب وجود یک خط خاص دور آشپزخانه و جدا شدن آن از دیگر فضاها می شد. امروزه طراحان متوجه شده اند که اگر حریم آشپزخانه ها با استفاده از جزیره مشخص شود می تواند آن را با دیگر فضاهای منزل ادغام کرده و باعث یکی شدن فضا و بزرگتر دیده شدن خانه شد. جزیره ها اصولا در میانه ی آشپزخانه قرار گرفته و دور تا دور آن باز است. فضای روی جزیره اصولا کاربردی بوده به صورتی که از آن به عنوان میز صبحانه خوری و یا فضای ظرف شویی استفاده می شود. همچنین این جزیره ها می توانند به صورت کابینت هایی شیک طراحی شوند که خود نیز باز فضایی کاربردی و مفید برای آشپزخانه محسوب می شود.

دکور نشیمن خانه کوچک

  • حذف دیوار میان نشیمن با دیگر فضاهای عمومی

در طراحی داخلی به سبک های معاصر مانند سبک مدرن و مینیمال و ... دیوارها جایگاه زیادی در خانه ها ندارند چرا که هم خانه ها نسبت به گذشته کوچکتر شده اند و هم طراحی پلان باز ترند شده است. با توجه به همین نکته می توان گفت در بازسازی منزل می توان دیوارهای اضافه مانند دیوار آشپزخانه، دیوار غذاخوری، دیوار میان هال و نشیمن و ... را حذف نمود و این فضاها راتنها با استفاده از مبلمان و یا نهایتا پارتیشن ها جدا نمود. دیوارها به طور کلی باعث تنگ و کوچک دیده شدن فضا شده و حذف آن ها می تواند تاثیر بسزایی روی بزرگتر و دلبازتر دیده شدن فضاهای داخلی منزل بگذارد به همین علت به آن در بازسازی منزل بسیار توجه می کنند.

  • استفاده از اکسسوری ها و تزیینات عمودی

همانطور که گفته شد بلند نشان دادن سقف و کشیده نشان دادن دیوار باعث بزرگتر دیده شدن فضا می شود که ب همین منظور می توان از المان ها و عناصر عمودی استفاده نمود. برای مثال علاوه بر پرده می توان از چراغ های آویزان، کاغذ دیواری هایی با طرح های خلوت عمودی، تابلوهای مستطیلی عمودی، استفاده از چوب های باریک عمودی برای دیوار شاخص و ... در بازسازی منزل برای طراحی داخلی آن استفاده نمود که تمامی این موارد باعث دلبازتر و بزرگتر دیده شدن فضا می شوند.

  • چه رنگ هایی مناسب دیزاین فضاهای کوچک است؟

یکی از مهمترین نکات که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه بخصوص فضاهای که دارای متراژ پایینی هستند باید به آن توجه ویژه ای داشت انتخاب رنگ می باشد. رنگ ها علاوه بر آن که تاثیر چشمگیری بر روحیه ساکنین می گذارند، باعث می شوند که فضا بزرگتر و دلبازتر و یا برعکس یعنی کوچکتر از آنچه که هست به نظر آید. بنابراین باید هوشمندانه و با دقت بالای انتخاب شوند. رنگ های خنثی و رنگ سفید از بهترین گزینه ها برای دیزاین خانه های کوچک می باشد. برای دیزاین خانه های کوچک بهتر است از تنالیته های روشن رنگ بژ، خاکستری، سبز، آبی و طوسی استفاده کنید. 

این یک اصل اساسی می باشد که رنگ های روشن باعث دلباز شدن فضا و رنگ های تیره باعث کوچک و تنگ دیده شدن آن می شوند و به همین علت طراحان در بازسازی منزل برای بزرگتر نمودن آن در رنگ آمیزی برای دیوارها و سقف از رنگ های روشن و خنثی مانند سفید و کرمی استفاده می کنند. این رنگ ها به فضا عمق داده و از طرفی این مزیت را نیز دارد که می توان از هر رنگی در کنار آن بدون نگرانی استفاده نمود و مطمئن بود که طراحی دکوراسیون داخلی در نهایت زیبا و حرفه ای خواهد شد. 

طراحی-داخلی-42

شما می توانید با استفاده از رنگ‌ های روشن و ایجاد کنتراست در فضاهای داخلی خانه فضایی دنج، زیبا، راحت و دلبازی را ایجاد کنید. به طور کلی رنگ های روشن با انعکاس نوری که دارند باعث می شوند که فضا دلباز به نظر برسد. از طرفی رنگ های تیره بیشتر تمایل به جذب نور دارند و این امر باعث می شود که فضای اتاق کوچک تر به نظر آید.

  • نورپردازی در فضاهای کوچک چگونه انجام می شود؟

بهره مندی از نور طبیعی در فضاهای داخلی خانه باعث می شود که فضا دلباز تر و بزرگتر به نظر آید بهتر است با طراحی پنجره های بزرگ و یکسره باعث ورود نور طبیعی به فضاهای داخلی خانه شوید.

پنجره های بزرگ باعث ورود نور طبیعی به فضاهای داخلی میگردد با استفاده از پرده های نازک نور طبیعی به راحتی وارد فضاهای داخلی می ‌گردد ولی پرده های ضخیم مانع ورود نور می‌ شود. بنابراین بهتر است که از پرده های نازک استفاده کنید.

اگر فضای خانه شما به گونه ای طراحی شده است که نور طبیعی زیادی وارد فضاهای داخلی نمی شود با استفاده از نورپردازی مصنوعی فضای روشنی را ایجاد کنید. اما چه نورپردازی مناسب فضاهای کوچک است؟

اکثر ما در خانه از لوسترهای سقفی استفاده می کنیم که نور کانونی و مرکزی ایجاد می کند. در صورتی که نور مرکزی گزینه مناسبی برای خانه های کوچک نمی باشد. پیشنهاد می کنیم که از لامپ های کوچک هالوژنی در دیوار و سقف استفاده کنید. علاوه بر آن چراغ های دکوراتیو نیز گزینه مناسبی می باشند. به این نکته توجه داشته باشید که برای نورپردازی باید از ترکیب نور سفید و زرد استفاده کنید.

طراحی-داخلی-43

  • استفاده از پرده ی سرتاسری

یکی از راهای بزرگتر دیده شدن فضا بلندتر نشان دادن سقف آن می باشد. در بازسازی منزل و طراحی داخلی به این نکته توجه کرده و به همین علت حتی اگر پنجره ها سرتاسری نباشند توصیه می شود که از پرده هایی که از سقف تا زمین کشیده شده اند برای پنجره ها استفاده شود تا دیوار کشیده تر و به دنبال آن سقف بلندتر دیده شود و در نهایت فضای خانه بزرگتر از آنچه که هست بنظر برسد. حال این نکته نیز قابل توجه است که هر چقدر این پرده ها ساده تر باشند فضا نیز کمتر شلوغ شده و دلبازتر دیده می شود.

 اکثر طراحان توصیه می کنند که از پرده های بلند که از سقف تا روی زمین هستند برای پنجره ها استفاده کنید. به این ترتیب فضا بسیار بزرگ تر و شیک تر به نظر می آید. برای فضای کوچک پیشنهاد می شود که از پرده های حریر ساده بدون طرح های شلوغ و پیچیده و به رنگ روشن استفاده کنید.

از طرف پرده های بلند باعث می شود که چشم در امتداد طول پرده بالا رود همین امر باعث می‌ شود که ارتفاع اتاق بیشتر به نظر آید. البته این ترفند تنها مختص به پرده نمی باشد و شما می توانید در دیگر وسایل مانند آویز و چراغ ها و طرح های کاغذ دیواری نیز این ایده را اجرایی کنید.

پیشنهاد می شود که رنگ پرده را مشابه به رنگ دیوار را انتخاب کنید. به این ترتیب فضای یکپارچه و هماهنگی را ایجاد می کنید. این ترفند نیز یکی از بهترین گزینه‌ ها برای بزرگتر جلوه دادن فضاهای کوچک می باشد.

  • استفاده از آینه

یکی دیگر از ترفند های بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک استفاده از آینه ها می باشد. حال ممکن است برای شما این سوال پیش آید که آینه ها چگونه فضا را بزرگتر نشان می دهند؟ در واقع آینه با انعکاس نور و خطای دیدی که ایجاد می کنند باعث می شوند که فضا از لحاظ بصری بزرگتر نشان داده شود. می توانید آینه را روبروی پنجره ها قرار دهید تا به این ترتیب نور طبیعی به فضا منعکس شود.

طراحی-داخلی-44

  • چه کفپوشی مناسب فضای کوچک است؟

انتخاب کفپوش یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین گزینه ها در بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی خانه می باشد. برای فضاهای کوچک و متراژ پایین پیشنهاد می ‌شود که از یک کفپوش برای تمام بخش ها استفاده کنید تا به این ترتیب مرز میان اتاق ها از بین برود، این کار باعث می شود که فضا بزرگتر به نظر آید.

نکته مهم بعدی انتخاب رنگ کفپوش است. توصیه ما به شما عزیزان این است که از کفپوش های رنگ روشن استفاده کنید. پارکت های چوبی رنگ روشن، سنگ و سرامیک ساده سفید رنگ گزینه‌ های مناسبی برای این خانه ها می باشند.

دکور محل کار کوچک

در مجموع اگر فضای شما دارای سرامیک ها و سنگ هایی با ابعاد کوچک می باشد، در بازسازی منزل خود به آن توجه کرده و تغییرات لازم را انجام دهید. استفاده از کفپوش هایی با ابعاد بزرگ و رنگ روشن خطای دید در چشم افراد ایجاد کرده و فضا را طوری بنظر می رساند که انگار از ابعاد واقعی آن بزرگتر می باشد. همچنین استفاده از کفپوشی یک شکل برای تمامی فضاهای متصل به هم باعث یکپارچه شدن منزل و بزرگتر دیده شدن آن می شود. همچنین اگر از موکت استفاده می کنید موکت هایی که دارای طرح ساده و رنگ ملایم و روشن می باشند انتخاب مناسبی بوده و از طرفی فرش هایی که تمامی کف را در بر نمی گیرند نیز گزینه ی درستی برای پوشاندن کف خواهند بود.

  • چه مبلمانی مناسب فضاهای کوچک است؟

بهترین مبلمان برای آپارتمان های کوچک مبلمان ساده رنگ روشن می باشد، استفاده از مبلمان بزرگ و عریض، طرح دار و رنگ های تیره اصلاً مناسب فضاهای کوچک نمی باشد و باعث می شود که فضا کوچک تر به نظر آید. اندازه و تعداد مبلمان نیز باید طوری باشد که مانعی در رفت و آمد آزادانه ایجاد نکند.

طراحی-داخلی-46

سرویس مبل L و مبلان مدرن ساده به رنگ های روشن یکی از بهترین گزینه ها برای مبلمان آپارتمان ها با متراژ پایین میباشد. مبلمان تخت خواب شو و چند منظوره برای افرادی که خانه های کوچکی دارند بسیار کاربردی می باشد. اغلب این مبلمان کشو و فضایی برای وسایل تعبیه شده است، همانطور که می ‌دانید فضاهای کوچک باید منظم و مرتب طراحی شود و شلوغی در فضای خانه باعث آشفتگی می گردد. بنابراین باید در این خانه ها تمامی وسایل با نظم و ترتیب چیدمان شوند.

  • چه سبک مناسب خانه های کوچک می باشد؟

انتخاب سبک مهمترین انتخاب در دکور داخلی می باشد. در واقع طراحی تمام اجزا و عناصر در چارچوب و قواعد سبک انتخابی برای دیزاین انجام می‌ گیرد. یکی از بهترین گزینه ها برای خانه های کوچک سبک مدرن می باشد. در سبک مدرن در اوج سادگی فضایی زیبا، آرام بخش و کاربردی ایجاد می گردد. در دکوراسیون مدرن فرم و ظاهر پیرو عملکرد است. بنابراین فضای طراحی شده به این سبک بسیار کاربردی و عملکرد گرایانه می باشد و این گزینه یک امتیاز مثبت برای فضای کوچک است.

دکور مینیمال خانه کوچک

در سبک مدرن هیچگونه طرح های شلوغ و پیچیده و تجمل گرایی مشاهده نمی گردد و همه چیز در اوج سادگی آماده می‌ شود و اولویت معمار ایجاد فضایی ساده و کاربردی برای ساکنین می باشد. از دیگر ویژگی‌ های آن ایجاد تعادل در طراحی و چیدمان است. در واقع در این سبک چیدمان وسایل به شکل قرینه انجام نمی شود. بلکه با چیدمان درست و اصولی تعادل در فضا ایجاد می گردد.

دکور مدرن اتاق خواب کوچک

در کل برای بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک باید سادگی را رعایت نمود و از هر المان و وسیله ای که کاربرد خاصی نداشته دوری کرد و به همین دلیل می توان گفت دکوراسیون مدرن منزل از محبوب ترین سبک ها برای طراحان در طراحی داخلی فضاهای کوچک می باشد چرا که ارزش ها و ویژگی های این سبک به خوبی با ترفندهایی که باید برای فضا در بازسازی منزل استفاده شود همگام و هم راستا می باشد. استفاده از فرم های ساده، عدم استفاده از المان های بی کاربرد، طراحی فضا به صورت پلان باز و ... از ویژگی های بارز این سبک که مناسب با این هدف می باشد می باشند. 

  • طراحی آشپزخانه کوچک باید چگونه باشد؟

آشپزخانه از اصلی ترین و مهم ترین بخش های خانه است. بنابراین دکور آن باید درست و اصولی و طبق قوانین انجام شود. برای طراحی آشپزخانه نیز باید از همان سبکی استفاده کنید که طراحی دیگر فضاهای خانه با استفاده از آن سبک انجام شده است. همانطور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم سبک مدرن بهترین گزینه برای فضاهای کوچک می باشد.

طراحی-داخلی-47

کابینت های آشپزخانه به دلیل آن سطح وسیعی از فضای آشپزخانه را به خود اختصاص می‌ دهند تاثیرگذارترین وسیله به شمار می رود.

کابینت های سبک مدرن دارای ظاهری بسیار ساده و در عین حال جادار و کاربردی می باشند. برای کابینت آشپزخانه بهتر است که از رنگ‌ های روشن استفاده کنید. یکی از بهترین گزینه ها برای آشپزخانه های کوچک کابینت های مدرن هایگلاس سفید رنگ می باشد.

بازسازی منزل به منظور بزرگ کردن نشیمن یکی از جمله دلایلی است که امروزه در ساختمان های قدیمی اتفاق می افتد. چرا که بسیاری از ساختمان های قدیمی با نقشه های از مد افتاده دارای فضاهای تنگ و تو در تویی می باشند که اگر به تغییر آن ها روی بیاوریم می توانیم فضاهایی کاملا امروزی و مدرن را در منزل خود داشته باشیم. برای این کار تنها کافی است از شرکت های طراحی داخلی و بازسازی منزل مانند شرکت معماری هیرادانا کمک بگیریم تا نتیجه کار حرفه ای و با کیفیت باشد. 

دیزاین خانه کوچک خاص

شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا جهت اجرای بینظیر و تضمینی کارفرمایان عزیز از طریق شماره 09125754921 آماده هرگونه خدمات رسانی میباشد.

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات