طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

پیش بینی برترین ترند های طراحی آینده

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 28 آبان 1399 در ساعت 11 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

با وجود ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ بسیاری از مردم بیشتر زمان خود را در خانه می گذراند و آموزش از راه دور و دورکاری در حال افزایش می باشد.

اکثر مردم در حال حاضر به این فکر هستند که شرایط زندگی خود را ارتقا دهند و آمار هم نشانگر روند رو به رشد  در زمینه مطالعات  مقالات طراحی می باشد .

طراحان و معماران خلاق برای بهبود رفاه حال مردم توجه همواره توجه کرده  و به دنبال پیدا کردن بهترین راهکار ها برای طراحی دکوراسیون داخلی هستند .

  • بیوفیلیک تازه واردی در میان برترین ترند های طراحی آینده 

    گیاهان آویزی

گیاهان امروزه یکی از لایه های جدید طراحی داخلی و معماری را شکل می دهند .

به کار بردن از گیاهان آویزی و دیوار سبز و چوب های احیا شده ، در طراحی داخلی منازل امروزی باب شده است .طراحی بیو فیلیک تلاش می کند  تا پیوندی دوباره میان طبیعت و انسان ایجاد کند و این ترند در  بهبود سلامت جسم و روح و کا اکوسیستم تاثیر گذار است .

  • استفاده از الیاف طبیعی از برترین ترند های طراحی آینده خواهد بود

استفاده از الیاف  گیاهی و بامبو در مبلمان  در دکوراسیون لوکس بسیار باب شده است .

از این مواد اولیه سنتی همچنان در آینده نیز برای ساختن صندلی ، وسایل نورپردازی و زیرانداز یا روشنایی با طراحی های مدرن به کار برده می شود .

  • طراحی پفکی از ترند های طراحی آینده می شود

میزهای جلو مبلی ، صندلی ها ، آباژور ها و کاناپه ها تا جایی که امکان دارد شکل گرد شده اند و با ایجاد محیطی شاد و کودکانه  با ظاهری مدرن ما را به دوران کودکی می‌برند .

این ترند زیبا و جدید اغراق در اشکال کودکانه به دنبال مبلمان و لوازم با اشکال لوله ای و لبه های گرد به وجود اورده است که  معروف به طراحی نئوتنیک می باشد .

  • طرح های قوسی شکل همراه ما تا آینده

    طرح های قوسی شکل

در معماری سنتی طاق های قوسی شکل رایج بودند و  دوباره احیا شده اند. این کار دستخوش طراحان و معماران خلاق می باشد که پنجره های گرد و آینه های قوسی شکل و درهای ورودی طاق دار را در پروژه های خود طراحی کرده‌اند .

این ترند هم مانند ترندهای بیو فیلیک و پفکی سبکهای نوپایی می باشند که علاوه بر طراحی داخلی در اشکال ارگانیک و الگوهای دکوراسیون نقاشی شده بر روی دیوارها  نیز راه یافته  اند .

  • ساخت کنج کوچک برای مطالعه از برترین های طراحی آینده است.

دورکاری در سال های اخیر از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است .

فضای کاری در این ترند از حالت کاملا رسمی دور می‌شود و همزیستی با سایر فضاهای خانه   پیدا می کند .

کنج های کوچک مطالعه که داخل کتابخانه یا کمد تعبیه می شود ارمغان این ترند می باشد.

  • کابینت های بدون دستگیری جای خود را برترین ترند های آینده باز می کند .

    کابینت های بدون دسته

با برداشته شدن دیوارهای آشپزخانه دستگیره های مخفی جای دستگیره های قدیمی را می گیرند .این نوع دستگیره ها انواع گوناگونی دارند در یکی از این نوع دستگیره ها ،دستگیره مخفی  می باشد که ، نوار استیل باریکی در لبه بالایی در کابینت وصل  می‌شود شیاری را میان کابینت و صفحه آن ایجاد می کند و می توان به راحتی در کابینت را باز کرد .

در کابینت مگنتی از آهن ربا ، ابزار مکانیکی یا قفل فشاری استفاده می شود و برای باز کردن در، اگر کمی روی آن فشار دهید به راحتی در باز می شود .

  • پیوستن طراحی فضای زیر پله به جدول برترین ترند های آینده

در بعضی از پروژه ها طراحان داخلی از این فضای خالی بهترین استفاده را می ‌کنند ، یا انباری درست می کنند یا فضای کاری و یا کتابخانه طراحی کرده اند .

  • حمام رنگین و پر نقش و نگار

    کاشی های رنگارنگ

معماران و طراحان برای ایجاد انرژی در حمام که یکی از مهمترین فضاهای خانه می باشد از رنگهای مثل آبی سیر و سبز زیتونی ، زرد ، طلایی و صورتی ملایم نیز استفاده می کنند و دیگر از رنگ سفید کمتر استفاده می شود و از رنگهای تند و روشن در دیوارها و لوازم خانه استفاده می کنند .

  • فضا بی دیوار و انعطاف پذیر از گذشته تا فردا

گرایش به فضاهای انعطاف پذیر و باز در داخل آپارتمانها و خانه ها افزایش پیدا کرده است .

به کار بردن  پنل های متحرک و پرده در طراحی داخلی و فضای باز خانه به عنوان روشی برای جداسازی فضاهای خاص با توجه به کاربردی بودنشان طرفداران بیشتری  پیدا می کنند .

  • موزاییک مرمر نما ازترند های پرطرفدارآینده است

در خانه های ایتالیایی از کفپوش مرمر بیش از ۵۰۰ سال پیش استفاده می‌شد .

در سال ۲۰۱۹ این نوع کفپوش میان طراحان برای طراحی داخلی کلاسیک  بسیار محبوبیت پیدا کرد .

 موزاییک های مرمر نمایی که امروز مشاهده می کنید، از ترکیب کوارتز ، سنگ مرمر و شیشه و گرانیت درست می شود که طراحی گرافیکی برجسته تری دارند و  تراکم کمتری دارند .

احتمالاً در دهه‌ های آینده شاهد استمرار استفاده از این ماده خواهیم بود که نه فقط در کف در مبلمان سالن پذیرایی و کابینت های آشپزخانه نیز به کار میروند .

الگوی گرافیکی موزائیک مرمر نما به شکل چاپی بر روی طراحی کاغذ دیوارها ، فرش ها ،قالی ها و موکت ها و پارچه ها نیز راه خواهد یافت .

  • چوب و بتن خالص

    کار برد چوب در دکوراسیون داخلی

به کار بردن بتن خام و چوب علاوه بر نمای مدرن در طراحی داخلی نیز استفاده می شود و در نمای سقف ها،کف و دیوارها ترند طراحی کم خرج و با مقاومت بالایی است که برای به وجود آوردن فضای صمیمی و گرم به کار گرفته می شود .

ترکیب این دو ماده خام به شکل خاصی توجه بیننده را به خود جلب می کند و نیاز به مراقبت و نگهداری زیاد ندارد .

6 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
anita : tarahi
0 0
awlii bood 👍👍👍👍
مدیریت : پاسخ
0 0
تشکر لطف دارید ممنون
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات