طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

پله های دکوراتیو چیست ؟

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 18 اسفند 1400 در ساعت 10 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پله را می توان یکی از بخش های ساختمان دانست که با توجه به نیاز و نوع ساختمان هم می تواند داخل واحدها باشد و هم می تواند بیرون آن باشد . اگر یک ساختمان دارای ارتفاع زیادی باشد و متشکل از چند طبقه باشد پله ها می توانند این طبقات را به یکدیگر متصل کرده و راه ارتباطی ای میان این طبقات باشند . از طرفی اگر واحدها و یا یک خانه و ویلا به صورت دوبلکس باشد یعنی داخل خانه خود متشکل از دو طبقه باشد نیز نیاز است که این دو طبقه به یکدیگر متصل شوند و برای این کار نیز باز هم نیاز به پله است . حال این تفاوت وجود دارد که اغلب پله هایی که در داخل واحدها و یا ویلا طراحی می شوند پله هایی معمولی نبوده و از آنجایی که زیبایی دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد و به تک تک جزییات آن در طراحی دقت می شود . به طراحی پله ها نیز باید دقت نمود . در این قسمت است که می توان با طراحی زیبای پله ها هم از کاربرد و عملکرد آن یعنی متصل نمودن طبقات به یکدیگر بهره برد و هم به آن جنبه ای دکوراتیو و تزیینی بخشید و از زیبایی آن در فضا استفاده کرد .

 پله های دکوراتیو چیست ؟

 پله ی دکوراتیو

پله های دکوراتیو درواقع همان پله ها هستند و همان کاربری پله های معمولی را دارا می باشند . یعنی هدف اولیه از ایجاد آن ها اتصال دو طبقه و واحد که با یکدیگر در یک ارتفاع و سطح نیستند می باشد . اما تفاوتی که پله های دکوراتیو با پله های معمولی دارند همانطور که از نامشان پیداست زیبایی آن ها و جنبه ی تزیینی ای که دارا می باشند است . در واقع می توان گفت این پله ها علاوه بر عملکرد و کاربرد اولیه شان به عنوان یک عنصر و بخش تزیینی در خانه نیز شناخته می شود . اغلب از این پله ها در دکوراسیون داخلی خانه های بسیار بزرگ و چند طبقه مانند ویلاهای دولبکس یا تریبلکس استفاده می شود . برای طراحی و اجرای پله های دکوراتیو نکته ای که بسیار حائز اهمیت است زیبایی آن و مصالحی که پله با آن ساخته می شود است .

 

انواع مختلف پله های دکوراتیو :

  • پله ی فلزی

پله های فلزی به دلیل ماهیتی که دارند از مقاومت خوبی برخوردار میباشند و محکم و استوار و ثابت می باشند . همین ویژگی ها سبب شده تا افراد زیادی تمایل به استفاده از این نوع پله در ساختمان خود داشته باشند .

پله های دکوراتیو چیست ؟

  • پله ی چوبی

پله های چوبی را می شود از شیک ترین و لوکس ترین و همچنین در عین حال مینیمال ترین نوع پله های دکوراتیو دانست . این نوع پله دارای انواع مختلفی می باشد و به دلیل خاصیتی که چوب دارد می توان مدل های مختلفی از آن را طراحی و اجرا نمود .

پله های دکوراتیو چیست ؟

  • پله ی شیشه ای

پله های شیشه ای نوع دیگری از پله های دکوراتیو می باشند که به دلیل زیبایی و سادگی و شفافیتی که دارند در دکوراسیون داخلی و طراحی ویلا دارای محبوبیت زیادی می باشند .

  • پله ی اکسپوز

بتن های سفت شده و از پیش ساخته که به اکسپوز شناخته می شوند را می توان از جمله متریال هایی دانست که امروزه استفاده از آن علاوه بر نما در دکوراسیون داخلی نیز بسیار رواج یافته است . این متریال در سبک مدرن بسیار استفاده می شود . با این متریال همچنین می توان پله های دکوراتیو و مینیمال را برای ساختمان ویلا طراحی نمود .

مزایای پله های دکوراتیو اکسپوز :

مقاومت زیاد و عمر بسیار بالایی دارد به همین دلیل مقرون به صرفه می باشد .

سرعت اجرایی زیاد دارد در نتیجه باعث می شود تا وقت کمتر و هزینه ی کمتری صرف اجرای آن شود .

این پله ها ظاهری مدرن و به روز داشته به همین دلیل می تواند وجهه ای شیک به ساختمان شما بدهد .

  • پله ی سنگی

پله هایی که سنگی می باشند را می توان از جمله ی زیباترین و خاص ترین پله های دکوراتیو دانست . این پله ها از آن نوع پله هایی می باشند که هم در داخل و هم در خارج ساختمان استفاده و طراحی می شوند .

 

انواع پله های دکوراتیو به سبک مدرن :

  • پله های دو محور ورقی

این سبک را می توان از محبوب ترین نوع پله های مدرن دانست . پله های دو محور ورقی دارای شکلی مارپیچی بوده و ضخامتشان 10 میلیمتر می باشد . اصولا برای دکوراتیو کردن این نوع پله از کف های شیشه ای و یا سنگی استفاده می نمایند .

  • پله های زیر محور

پله های زیر محور را می توان حاصل ترکیب پله ها گرد با سبک مدرن دانست . از جمله ویژگی های این نوع پله آسان بودن اجرای نرده های آن است . پله های زیر محور طرفداران زیادی دارد و می توان گفت بیشتر در طراحی ویلا مدرن استفاده می شود .

  • پله های کنسولی

پله های مدرن کنسولی را می توان پله هایی دانست که یک محور کناری داشته و به واسطه ی آن سازه و اسکلت اصلی را به وجود می آورد . کف پله های این نوع پله متوسط می باشند .

  • پله های باکس دو محور

این نوع پله را می توان جز زیباترین و به روزترین پله ها دانست که در سرتاسر جهان در طراحی و بازسازی ویلا طرفداران زیادی دارد و به وفور استفاده می شود . شکل این پله ها پیچی می باشد . از آنجایی که این نوع پله فضای بیشتری را نسبت به دیگر پله ها به خود اختصاص می دهد مناسب سالن ها و خانه هایی می باشد که ابعاد زیادی دارند .

  • و ...

 

پله های گرد با پله های مارپیچی چه تفاوتی دارند :

می توان گفت پله هایی که دارای پیچ بوده را به طور کلی پله ی گرد می نامند . حال اگر درجه ی این پیچ برابر با 360 درجه باشد آن پله مارپیچ محسوب می شود . همچنین پله های مارپیچ دارای یک شکوه و زیبایی خاصی بوده و به همین دلیل می توان گفت اغلب در ویلاها و ساختمان های باشکوه و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند .

 

پله های دکوراتیو دارای چند نوع هستند ؟

پله های دکوراتیو را همانطور که پیش تر گفتیم بر اساس متریالی که می توانند با آن ساخته شوند و همینطور شیوه ی ساختشون و شکل آن ها می توان به چند نوع و دسته تقسیم نمود . از جمله ی پله های تزیینی یا دکوراتیو می توان به پله های دکوراتیو چوبی ، پله های دکوراتیو فلزی ، پله های دکوراتیو اکسپوز ، پله های دکوراتیو شیشه ای ، پله های دکوراتیو گرد و ... اشاره نمود .

پله های دکوراتیو چیست ؟

چه عواملی روی قیمت پله ها تاثیر می گذارد ؟

نکات مختلفی است که می تواند روی قیمت یک پله تاثیر بگذارد . از جمله ی این موارد می توان به هزینه ای که برای حمل و نقل آن داده می شود ، اجرت کسی که پله ها را نصب می کند و متریال و همچنین سازه ای که پله با آن ساخته می شود ، اشاره نمود .

آیا می توان در بازسازی ویلا پله ها را تغییر داد ؟

در بازسازی ویلا با کمک گرفتن از متخصصین در شرکت معماری ای معتبر می توانید به راحتی هر قسمت از ساختمان خود را که می خواهید تغییر داده و آن را به شکلی امروزی که دلخواه شماست دربیاورید . البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که شاکله و سازه اصلی ساختمان را نمی توان تغییر داد مگر عملیات تخریب و نوسازی صورت بگیرد .

 پله های دکوراتیو چیست ؟

کلام آخر

شرکت معماری هیرادانا یکی از شرکت هایی می باشد که در زمینه ی ساخت و ساز و طراحی و بازسازی و دکوراسیون از شرکت های پیشتاز در ایران می باشد . این شرکت با مهندسین و کارمندان و ارتباطاتی که دارد می تواند به بهترین نحو ممکن و به طوری حرفه ای تمامی پروژه های مربوط به زمینه های گفته شده را انجام داده و رضایت مشتریان را جلب کند .

9 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات