طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

پتینه و نقاشی های رومی در دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هنر پتینه کاری و به طور خاص هنر و صنعت نقاشی بر روی سقف و دیوار در از سبک ها و ویژگی های جدید و نوعی در طراحی و دکوراسیون داخلی میباشد که بیشتر در سبک های طراحی داخلی کلاسیک و بازسازی منزل در کانسپت های نئوکلاسیک و باروکی انجام میشود . حال ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا در این مقاله سعی داریم که بیشتر با این سبک طراحی داخلی و بخصوص فن پتینه کاری و نقاشی های رومی آشنا شویم . البته بهتر است بدانیم که در معماری کهن و اصیل ایرانی هم نمونه هایی از نقاشی های دیواری و هنر پتینه کاری به چشم میخورد که بیشتر در سبک نقاشی های مینیاتوری میباشد . که استفاده از آن حتی به دوران قبل از ورود اسلام به کشور برمیگردد که بیشتر آنها بیانگر داستان های عاشقانه و شعرهای کهن ایرانی بوده اند .

در تعمیرات ساختمان و همچنین طراحی داخلی ساختمان  ، استفاده و کشیدن نقاشی های خاص بر روی دیوارها و سقف ها همانطور که گفتیم از قدمت بالایی برخوردار میباشند . ولی به دلیل جذابیت بالا و شکوه و عظمت فوق العاده ای که به دکوراسیون داخلی منزل و یا حتی طراحی دکوراسیون اداری میبخشند طرفداران مخصوص به خود را دارند و در پروژه های لوکس از آنها استفاده میشود .

حال بهتر است بپردازیم به بیان نوع نقاشی های دیواری و سقفی در دکوراسیون داخلی که هم میتوانند در پروژه های مسکونی زیبایی و جذابیت خود را نمایان کنند و هم در طراحی و اجرای دکوراسیون اداری و یا طراحی لابی ها و فضاهای اجتماعات ، برای مثال در ساختمان هایی که طراحی و اجرای نمای کلاسیک را دارا میباشند در بیشتر موارد در طراحی و سقف و دیوارهای فضای لابی از نقاشی های رومی استفاده میشود ، در اصل با این کار عظمت و شکوهی که طراح نما سعی کرده است در نمای ساختمان به شخصیت و پرستیژ بنا عطلا نماید با این کار به دورن ساختمان کشیده میشود و علاوه بر ایجاد هارمونی بیننده به طور کامل تحت تاثیر دکوراسیون داخلی فضا قرار میگیرد که باید توجه داشته باشیم که هدف اصلی سبک کلاسیک در طراحی داخلی همین مغلوب کردن بیننده در مواجه با خود میباشد .

ولی اگر به دنبال طراحی  و یا اجرای نقاشی های رومی در فضاهای داخلی خود بوده اید حتما با اصطلاحات و کلماتی برخورده اید که شاید در نظر اول برای شما نا آشنا باشند ولی معانی و تعاریف ساده ای دارند با اینحال همین موارد ریز و درشت است که در کل یک نقاشی رومی را بر روی دیوار و یا سقف زیبا و جذاب میکند .

یکی از این موارد طرح های فیگور و یا فرشته میباشند . همانطور که از معنی ساده این کلمه بر میآید مربوط به نقاشی الاهه ها و یا فرشته ها و حتی موجودات مختلفی است که در طرح ها و نقاشی های رومی میباشد . بیشتر نقاشی هایی که به اسم نقاشی های رومی و یا نقاشی های فضاهای معماری معروف هستند از زمان های بسیار دور در معماری های داخلی مورد استفاده بوده اند ولی با پیشرفت آدمی در این سالها و تغییر سبک های هنری و همچنین نقاشی ، این نوع از طراحی داخلی یعنی هنر پتینه و نقاشی های رومی به دلیل ماهیت و زیبایی که دارند زیاد دچار تغییر نشده اند و با کمی تغییر جزیی هم در دکوراسیون های خانه های امروزی و مدرن استفاده میشوند . به طور کلی میتوان طرح های فرشته را به نام طرح های مورال هم میشناسند .

باید در نظر داشته باشید که انتخاب و نوع طرح و نقاشی که بر روی دیورا ها و سقف دکوراسیون داخلی منزل و یا دکوراسیون اداری خود انتخاب میکنید بسیار مهم میباشد . حتما به نوع رنگ بندی نقاشی و تنالیته رنگی آن دقت داشته باشید که با دیگر بخش های خانه دکوراسیون داخلی همخوانی داشته باشد . همچنی به استاد و نقاش هم باید دقت و توجه داشته باشید . به این دلیل که تمام زیبایی و جذابیتی که در دکوراسیون داخلی ایجاد میکند  وابسته به مهارت و تجربه استاد نقاشی دارد که نقاشی های دیواری و سقفی شما را بر عهده گرفته است و اجرا میکند .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات