طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

پارتیشن در دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 3 فروردین 1399 در ساعت 11 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

  شاید خیلی ها دوست دارند فضاهای موجود در منزل خود را تفکیک کنند اما نمی دانند چطور این کار را انجام دهند . شرکت معماری  هیرادانا قصد دارد که چند راهکار ساده به شما نشان دهد تا با توجه به نقشه ی منزلتان ، مرزبندی دلخواه خود را انجام دهید.

  بیشتر افراد دیوارهای آجری را تنها راه حل مناسب برای جداکردن اتاق های داخل خانه و بازسازی ساختمان  میدانند اما معماران خلاق از این مفهوم به شکل منحصر به فردی برای تقسیم بندی فضاها استفاده می کنند که آن استفاده از پارتیشن هاست .به زبان ساده ، پارتیشن همان دیوار است اما در نسخه ی سبک تر ، که عملکرد اصلی آن تقسیم فضا است.

  استفاده از تقسیم کننده ها و پارتیشن ها می توانند دکوراسیون داخلی منزل شما را منحصر به فرد و خلاق جلوه دهد زیرا این دیوار ها معمولا زیبا و شیک هستند.

پارتیشن در دکوراسیون داخلی

  از این پارتیشن ها میتوان برای ایجاد فضاهای خصوصی ،  فضاهای زیبا ، پنهان کردن بخشی از خانه یا اداره و... استفاده کرد. همچنین بسته به نیاز شما موقت یا دائمی ، تزئینی یا کاربردی اجرا میشوند.به عنوان مثال اگر شما یک اتاق خواب بزرگ دارید که دارای فضای کار است و یکی از شما میخواهد کار کند و دیگری بخوابد مشکل ایجاد میشود. بهترین را حل استفاده از جدا کننده ای بین تخت خواب و سایر قسمت های اتاق است که هم این مشکل را حل میکند وهم  فضای اتاق را شیک و زیبا میکند.

  برای رسیدن به نتیجه ی بهتر ، قبل از پارتیشن بندی فضا ، پلان زمینی فضا را بر روی یک کاغذ ترسیم کنید.برای این کار اندازه های فضا را به نسبت های کوچکتری تبدیل کرده و پلان مورد نظر را بکشید. با این کار، شما فضا و تمامی عناصر تاثیر گذار در آن را مشاهده میکنید.

    جداکننده ها بسیار متنوع هستند و ما باید بسته به سلیقه و نیاز خود از بین آنها مناسب ترین را انتخاب کنیم.

انواع جداکننده ها و پارتیشن ها

پارتیشن در دکوراسیون داخلی

  جدا کننده های شیشه ای به علت امکان تعیین میزان محرمیت و خصوصی بودن می توانند انتخاب خوبی باشند.از دیگر مزیت های آن عدم محدود کردن نور و یا دید بین دو طرف به صورت کامل است.

  اگر شما به جدا کننده ای نیاز دارید که هم جنبه ی تزئینی داشته باشد و هم محلی برای نگه داری وسایل شما باشد ،استفاده ازقفسه ها به شما پیشنهاد می شود و اگر بدنبال جدا کننده ای هستین که در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کنید درهای کشویی گزینه ی مناسبی هستند.

   با استفاده از پارتیشن های دکوری می توانید بازسازی منزل خود را به   قسمت های مختلف فضای غذا خوری ، آشپزخانه ، نشیمن ، فضای مطالعه و ... تقسیم کنید.

  اگر بدنبال جدا کننده ای ارزان قیمت برای فضا هستید پرده های آویخته گزینه مناسبی هستند. علاوه بر ارزان قیمت بودن ، موقت و قابل جابجایی هستند .

  استفاده از باکس های گل وگیاه برای جدا سازی فضا بسیار خلاقانه و زیباست. از طرفی به تازه شدن هوا کمک می کند وبه خانه رنگ  می دهد.

    چوب یکی از قدیمی ترین جدا کننده هاست که دارای مقاومت بالایی میباشد. از ویژگی های آن میتوان به قابلیت اجرای طرح های متنوع، قابلیت ترکیب بالا با متریال های دیگراشاره کرد ولی مهم ترین آن ها قابلیت طراحی و به کارگیری برای سبک های مختلف طراحی داخلی است.

    شومینه های دو طرفه ای که از کف تا سقف کشیده شده اند گزینه ی مناسبی برای جدا کردن فضا هستند و علاوه بر جدا کردن فضا و زیبایی ، دو طرف از گرمای شومینه استفاده می کنند.همچنین از کتابخانه ها و مبلمان هم می توان به عنوان جدا کننده استفاده کرد.

پارتیشن در دکوراسیون داخلی

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات