طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ویژگی های طراحی نمای کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 14 آذر 1396 در ساعت 12 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه این قسمت از شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم در مورد طراحی نما و ویژگی های طراحی نمای کلاسیک مطالبی را ارائه دهیم. در حال حاضر طراحی نمای ساختمان به علت در معرض دید بودن، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی از به روزترین طراحی های نمای خارجی ساختمان استفاده از نمای کلاسیک می باشد. ساختمان هایی که از این نما استفاده می کنند به علت استفاده از مصالح زیبا و نحوه اجرای شان بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند. در نمای کلاسیک رومی از سنگ طبیعی مرمر، گرانیت و تراورتن و گاهی نیز از سیمان سفید استفاده می شود. استفاده از این مصالح در راستای طراحی نمای کلاسیک ظاهری زیبا و خارق العاده به نمای ساختمان می دهد و به علت استفاده از سنگ های گران قیمت در این سبک طراحی، ساختمان را در نظر عموم لوکس وخاص جلوه می کند. سنگ ها با برش های متفاوت و برجستگی ها و تورفتگی هایی که دارند و یا برش می خورند، نمای ساختمان را به شکل زیبا و جذابی نمایش می دهند.

سنگ های مختلفی از جمله تراورتن در اجرای نمای کلاسیک استفاده می شود که اغلب گرانقیمت هستند. علت استفاده بیشتر از سنگ تراورتن این است که معادن گسترده ای از این سنگ کشف شده است. نمای کلاسیک رومی در ایران به علت اینکه دارای پیچیدگی های کمتری نسبت به معماری اسلامی است و همچنین بروز نشدن معماری اسلامی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

در طراحی نمای کلاسیک گاهی به جای سنگ از سیمان سفید استفاده می کنند. درست است که استفاده از این روش در طراحی نمای کلاسیک ساختمان، نیازمند مهارت زیادی می باشد اما از آنجایی که قیمت سیمان از سنگ بسیاری پائین تر می باشد استفاده از آن در نمای ساختمان مقرون به صرفه ترخواهد بود. استفاده از سیمان سفید در طراحی نمای کلاسیک ساختمان های ویلایی بسیار مناسب می باشد.

استفاده از خطوط مستقیم به دو شکل افقی و عمودی شکست خطوط را در طراحی نمای کلاسیک به طور مشخص تری نمایش می دهد. در سبک کلاسیک، ستون ها و تاج ها به روش خطوط صاف طراحی می شوند. با استفاده از این روش طراح نما قادر است ساختمان را بلند تر و یا عریض تر از واقعیت نمایش دهد. برای رسیدن به این اهداف استفاده از تعداد زیادی خط عمودی ساختمان را بلندتر و استفاده از خطوط افقی آن را عریض تر نمایش می دهد.

بسیاری از منتقدان، استفاده از طراحی نمای کلاسیک را بر خلاف معماری ایرانی می دانند اما باید به این نکته توجه داشت که طراحی نمای کلاسیک یا رومی مختص روم نمی باشد و این نوع طراحی در ایران باستان تاریخ عظیمی از معماری ایران را در بر گرفته است. برای طراحی نمای مدرن می توانید با کارشناسان ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا تماس بگیرید تا در زمانی کوتاه برای بازدید از پروژه شما اقدام نمایند.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات