طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ویلاهای لوکس لواسان

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 13 دی 1399 در ساعت 11 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پروژه ویلای لواسان ، تهران

شركت مشاور: شرکت حریری - حریری
معماران: مژگان حریری، گیسو حریری
تاریخ: 1390-1394
مساحت زمین: 930 متر مربع

مساحت ساخته شده: 1220 متر مربع
نوع: مسكونی
متريال: بتن، سنگ ، فولاد ضد زنگ برای در و پنجره
افتخارات: ساختمان سال ایران در سال 1395 ،

توضیحات:

ویلا های لوکس نیاوران

طراحی ویلا ی مدرن مذکور بر روی یک ملک شیب دار در شهر لواسان ، واقع شده است . این ساختمان دید بسیار خوبی به رودخانه ی جاجرود و رشته کوه های زیبای البرز دارد . یک دیوار حائل سنگی مرز ویلای همسایه  را در قسمت غربی جدا می کند . در بالای تپه ، بالای ملک ، مجموعه ای از ساختمان های با طراحی نما پست مدرن و نامتناسب قرار گرفته اند که در یک ردیف کنار یکدیگر قرار گرفته اند و از نظر حجم، دید و تعداد زیاد جزئیات نما با یکدیگر رقابت می کنند .

چالش این پروژه ایجاد یک ویلابود که در توپوگرافی مورد نظر تعبیه شده باشد و اجرای نمای ساختمان به گونه ای باشد تمایل مالکین به  حریم خصوصی را برآورده کند همزمان با با دکوراسیون لوکس و مدرن بود اینکه که از مناظر اطراف استفاده کنند و از جزئیات و عناصر موجود در طبیعت محل لذت ببرند .

طراحی داخلی سازه اصلی ویلا شامل یک اتاق خواب مستر، دو اتاق خواب کوچکتر برای فرزندان، یک تی­وی روم جهت تماشای تلویزیون ، تراس ها ، نشیمن، ناهارخوری ، آشپزخانه ، اتاق بازی ، فضای بیرونی و داخلی بزرگ و استخر شنا است . علاوه بر ویلای اصلی، یک اتاق مهمان مستقل شامل: یک اتاق خواب، اتاق نشیمن  غذاخوری و یک آشپزخانه طراحی شده است . همچنین در ضلع غربی این ملک یک محوطه سرایداری بالای پارکینگی که دو خودرو ظرفیت دارد، یک آسانسور و همچنین یک راه پله باز وجود دارد که همه طبقات خانه را بهم متصل می کند . ضلع شرقی این ملک عمدتاً یک باغ چمن کاری شده باز است که در زیر آن آلاچیق کوچکی وجود دارد و همچنین پارکینگ های اضافی برای مهمانان در سطح خیابان وجود دارد و از طریق پل روباز از راه پله روباز به ضلع غربی متصل می شوند .

از نظر مفهومی، حجم مهمانسرا و سرایداری با ساخت سازه سه طبقه برای ویلای اصلی در دل کوه تراشیده شده است و از لحاظ زمینه ای دیوار حائل  تا مرز همسایه بعدی ادامه می یابد .

 

پروژه ویلاینیلوفر، لواسان، تهران

معمار: استودیو معماری خط

معماران مسئول: جلال دادور، جوبین دلاواریان

مساحت پروژه: 700 متر مربع

سال طراحی و ساخت پروژه: 1396

طرح ویلا نیلوفر در لواسان در زمینی به مساحت 700 متر مربع اجرا شده است . ویلای نیلوفر در منطقه ای متراکم و زمینی ناهموار و دراز واقع شده است . کارفرمای پروژه برای استفاده در تعطیلات و اوقات فراغت و استفاده از حداکثر سطح زمین برای ساخت و ساز به یک ساختمان احتیاج داشت . همچنین ، ارتفاع ساختمان باید نسبت به مساحت بزرگتر طراحی می شد تا مناظر منطقه از طبقات فوقانی احساس شود .

ویلای لوکس لواسان

به دلیل عرض کم زمین در قسمت شمالی سایت ، معماران براساس محدودیت های هر فضا طرح را در اولویت قرار دادند. به این ترتیب، کل پروژه به توده های داخلی و خارجی خاص طبقه بندی می شود و ویلا به یک واحد منسجم و یکپارچه تبدیل می شود . این ادغام آزادی عملی را برای ساکنان ایجاد کرده است . با توجه به این مفهوم کاربردی ، حجم و جرم های ساختمان دارای چرخش های متناوب بوده اند ، به طوری که این تغییر موقعیت  در طراحی نمای مدرن آن باعث نفوذ نور طبیعی به تمام مناطق ویلا می شود . به دلیل حیاط بسیار کوچک و تراسهای بزرگ پروژه، نورپردازی ویلا از فاکتورهای مهم طراحی بود .

طراحی نور طبیعی نور توسط یک برنامه منظم و هوشمند، حجم پروژه را زنده می کند تا فرم کلی از برجستگی بصری مناسبی در محل برخوردار باشد . در دکوراسیون داخلی ایجاد یک سناریوی عملی و جالب برای ساکنان پس از اولین ورود به ویلا ارتباطی بین فضا و منظره طبیعی است و مانند جریان سیالی از فضاهای بسته، نیمه باز و باز است. حرکت افقی و عمودی ساکنان خانه به آرامی با هم حرکت می کنند تا منظره پویا و مداوم ساختمان را تغییر دهند . در این ویلا، فضاهای خالی نقش دقیقی در حجم خارجی و داخلی دارند به طوری که احساس وحدت مناطق پروژه در تمام مدت با کاربران آن همراه است .

ویلای لوکس نیاوران

تأثیر فضاهای باز در ساختار مدل افقی و عمودی تأثیر داشته و مسیر بین فضاهای داخلی و خارجی را واضح و قابل درک ساخته است . 

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات