طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

هزینه ی طراحی نما به سبک کلاسیک چقدر است؟

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 23 مرداد 1400 در ساعت 14 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اولین مسئله ای که در یک ساختمان ، ویلا و یا به طور کلی هر بنایی به چشم می خورد ، نمای آن است از این روی می توان این بخش را یکی از مهم ترین قسمت های طراحی دانست .

در بخش طراحی نما باید از بهترین و البته با کیفیت ترین متریال ها استفاده کرد . در غیر این صورت علاوه بر زشت شدن نمای یک بنا ، ممکن است با مشکلاتی چون کم شدن طول عمر ساختمان نیز مواجه شد .

سبک های مختلفی به منظور طراحی نما وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد .

  • طراح نمای کلاسیک
  • طراحی نما به سبک اسلامی
  • طراحی نمای مدرن
  • طراحی نما به سبک مینیمال

حال که با اهمیت این موضوع آشنا شده اید ، شرکت معماری هیرادانا قصد دارد تا شما را در این مقاله با هزینه ی طراحی نما به سبک کلاسیک آشنا کند .

در طراحی نما به سبک کلاسیک بیشتر از فاکتورهای قدیمی به سبک رومی استفاده می شود . از این سبک طراحی می توان در خانه های مسکونی ، آپارتمان ها و یا در طراحی ویلا نیز استفاده کرد .

در این سبک از طراحی از سنگ های زیبایی نظیر مرمر و یا تراورتن استفاده می شود . بنابراین می توان حدس زد که سبک ارزان قیمتی برای طراحی نما نخواهد بود .

قطعات به کار برده شده در سبک کلاسیک عموما از قبل آماده شده و تنها آن را برای مرحله ی نهایی نصب خواهند کرد . از دیگر ویژگی های این سبک می توان به موارد ذیل اشاره کرد .

  • در ورودی ساختمان ها ستون هایی با ابعاد بزرگ نصب خواهد شد .
  • تقارن در این سبک از اهمیت بالایی برخوردار می باشد .
  • استفاده از عنصرهایی مانند کتیبه در این سبک از طراحی نما متداول است .

عوامل مختلفی در تعیین هزینه ی نهایی طراحی نمای یک ساختمان تاثیر می گذارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

هزینه ی طراحی نما به سبک کلاسیک چقدر است؟

وضعیت مکانی یک بنا

این که بنای مورد نظر برای طراحی یک ویلا باشد و یا یک ساختمان مسکونی در مرکز شهر ، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد . همچنین از دیگر نکات پر اهمیت در تعیین هزینه ی نهایی مکان قرار گیری و نحوه ی دسترسی به یک ساختمان است . این فاکتورها توسط یک شرکت معماری که در این زمینه کار می کند بررسی خواهد شد تا هزینه های نهایی تعیین شود .

جنس سنگ ها

در طراحی نما به سبک کلاسیک هر چه سنگ ها استفاده شده قیمتی تر باشند ، به طبع هزینه ی نهایی نیز بالاتر خواهد رفت . علاوه بر قیمت خود سنگ ، هزینه ای مجزا بابت برش سنگ ها نیز باید پرداخت کرد .

تعداد طبقات

هر چه قدر تعداد طبقات یک ساختمان بیشتر باشد ، مصالح بیشتری استفاده خواهد شد . در نتیجه ی هزینه ی نهایی بسیار بالا خواهد رفت . از این روی می توان گفت در آپارتمان های کم طبقات و یا در طراحی ویلا هزینه ی نمای کلاسیک کمتر خواهد بود .

 جنس نما

گاهی برای کم کردن هزینه در طراحی نما به سبک کلاسیک ، به جای استفاده از سنگ های قیمتی ، سیمان سفید را جایگزین می کنند .

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که بر خلاف تصورتان نمای سیمان سفید کثیف نخواهد شد . زیرا با به کار گیری مواد خاص این بروز این مشکل جلوگیری می شود . لازم به ذکر است استفاده از سیمان در طراحی ویلا گزینه ی بسیار مناسبی می باشد .

هزینه نصب قطعات

نصب سنگ های سنگین در طراحی نما به سبک کلاسیک کار بسیار دشواری خواهد بود . بنابراین نیازمند به کار بردن نیروهای متخصص و توانا در این امر می باشد . در نتیجه متقاضیان این طرح باید هزینه ی بیشتری برای نصب قطعات پرداخت کنند .

هزینه ی طراحی نما به سبک کلاسیک چقدر است؟

کلام آخر :

با توجه به هر یک از فاکتورهایی که در بالا به آن اشاره کرده ایم می توان نتیجه گیری کرد که طراحی نما به سبک کلاسیک بسیار هزینه بر و زمان بر خواهد بود . این سبک بیشتر برای ساختمان ها و بنا های لاکچری استفاده می شود . زیرا با تمام سختی ها ، ظاهر بسیار زیبایی دارد .

نکته ی دیگری که باید در استفاده از این طراحی بسیار گران قیمت در نظر داشته باشید ، ایمنی آن است به دلیل به کار بردن سنگ های سنگین در بدنه ی این ساختمان ، ممکن است در حوادث طبیعی مانند زلزله این سبک از نما مقاومت بالایی نداشته باشد . از این رو به شما توصیه می شود به منظور جلوگیری از حوادث این چنینی از افراد متخصص و یا یک شرکت معماری یاری بجویید .

5 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات