طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

هزینه ی بازسازی ساختمان چگونه براورد میشود ؟

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 25 مرداد 1400 در ساعت 14 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بازسازی ساختمان پروسه ای زمان بر و البته پر هزینه خواهد بود . ممکن است قصد داشته باشید تا منزل و یا به طور کلی ساختمان مورد نظر خود را بازسازی کنید . اما ممکن است در گام اول کمی گیج شده باشید . این که از چه فرآیندی باید برای این مسئله اقدام کرد و دیگر این که برآورد هزینه ی بازسازی ساختمان چقدر خواهد بود می تواند موضوعی دشوار باشد .

شرکت معماری هیرادانا قصد دارد تا هزینه های بازسازی ساختمان را برای شما شرح دهد . همچنین اطلاعاتی از این پروسه در اختیار شما قرار دهد . پس تا انتها با ما همراه باشید .

عوامل موثر بر هزینه ها

هزینه ی تخریب ساختمان

قبل از آغاز بازسازی ساختمان ، باید اقدام به تخریب کرد . جالب است بدانید که تخریب کردن هر ساختمان ، هزینه ای متفاوت با دیگری دارد و عواملی مانند متراژ ساختمان در تعیین نهایی قیمت بسیار تاثیر گذار می باشد . به طبع خانه هایی با متراژ بالا هزینه ی بیشتری برای تخریب به همراه دارند . بهتر است بدانید مدت زمانی که بازسازی یک ساختمان نیاز دارد نیز ، تاثیر بسیار زیادی در تعیین قیمت نهایی می گذارد . با افزایش زمان قیمت ها نیز افزایش می یابد .

یکی دیگر از هزینه ها پروسه ی تخریب ، حمل ضایعات و نخاله های ساختمانی خواهد بود . به یاد داشته باشید که از این مورد غافل نشوید .

دکوراسیون داخلی

بعد از مرحله ی تخریب ، طراحی داخلی نقش اساسی در برآورد هزینه ها ایفا می کند . شما باید در ابتدا سبک مورد نظر خود را انتخاب کرده تا بنابر آن قیمت ها محاسبه شود . قطعا هزینه ی طراحی دکوراسیون اداری با دکوراسیون منزل برابر نخواهد بود .

سبک های مختلفی برای بازسازی وجود دارد که بخشی از آن ها به شرح ذیل می باشد .

  • سنتی
  • کلاسیک
  • نئوکلاسیک
  • مدرن

پروسه ی بنایی

پروسه ی بنایی شامل نقاشی دیوار ها و سقف ، گچ بری را شامل می شود . تعیین هزینه در این بخش نیز به متراژ ساختمان بر میگردد . هر چه خانه بزرگ تر باشد ، هزینه ی بیشتری به دنبال خواهد داشت . البته متریال مورد استفاده نیز چندان در تعیین قیمت بی تاثیر نخواهد بود . اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری به جای نقاشی را دارید ، لازم است بدانید که هزینه ی آن برحسب متر مربع محاسبه خواهد شد .

هزینه ی بازسازی ساختمان چگونه براورد میشود ؟

هزینه ی نوسازی تاسیسات

قطعا نوسازی تاسیسات یکی از مهم ترین اقدامات در بازسازی ساختمان می باشد . لوله ها به دو صورت توکار و رو کار امکان نصب شدن خواهند داشت . نوع نصب لوله ها تاثیر زیادی در تعیین قیمت نهایی خواهد داشت و به طبع توکار بودن لوله کشی به دلیل دشواری زیاد در نصب ، گران تر خواهد بود .

نصب کاشی و سرامیک

خرید وسایلی نظیر کاشی و سرامیک ، سنگ توالت ، روشویی و یا شیرآلات نیز هزینه ی قابل توجهی به همراه خواهد داشت .

تعویض دیوار ها

اگر قصد بازسازی ساختمان قدیمی به جدید را داشته باشید قطعا باید تغییری در دیوارهای خانه لحاظ کنید . برای مثال می توانید دیوار آشپزخانه را اپن کنید و یا آن را به طور کلی حذف کنید . این تغییرات نیز هزینه بر خواهد بود و نیز به طراحی داخلی دارد .

افزودن تجهیزات

خرید کابینت و یا اضافه کردن شومینه به یک ساختمان ، تغییر زیادی در طراحی داخلی منزل بوجود می آورد . هزینه ی کابینت بنا بر مترمربع محاسبه خواهد شد . یکی دیگر از این تجهیزات تعویض درب ورودی ، اتاق خواب ها و سرویس بهداشتی و حمام می باشد . بسته به کیفیت انتخابی برای درب ، قیمت آن نیز تغییر خواهد کرد .

دستمزد پیمانکار

یکی دیگر از هزینه هایی که باید در پروسه ی بازسازی ساختمان پرداخت کنید ، دستمزد پیمانکاران می باشد . دو روش برای پرداخت هزینه ها وجود دارد که به شرح زیر می باشد .

  • روزانه
  • کنترات

بهتر است هزینه ها را به روش کنترات پرداخت کنید . زیرا در این صورت پروسه ی بازسازی با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت .

به یاد داشته باشید که دستمزد پیمانکاران با توجه به کاربری محیط نیز متغیر است . برای مثال هیچ گاه هزینه ی طراحی دکوراسیون اداری با دکوراسیون منازل برابر نخواهد بود .

برق کار

کارهای فنی ساختمان مانند برق کاری نیز باید توسط افراد با تجربه انجام شود . از این رو باید قسمتی از بودجه ی خود را برای دستمزد این افراد کنار بگذارید .

کلام آخر:

هزینه ی بازسازی ساختمان به عوامل مختلفی بستگی دارد . این که شما وسایل نو برای خانه را از چه برندی تهیه کنید و یا این که متراژ فضای مورد نظر شما چه اندازه باشد ، امری تاثیر گذار در میزان هزینه ها خواهد بود .

تهیه ی یک لیست قبل از اقدام به بازسازی ، می توانند کمک شایانی به مدیریت بودجه شما کند . از این رو بهتر است قبل از اقدام به تخریب ، یک لیست از وسایل و کارهایی که قصد دارید انجام دهید تهیه کنید .

8 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات