طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

هزینه ی بازسازی ساختمان و نحوه ی برآورد آن

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 9 آبان 1400 در ساعت 11 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ساختمان و یا آپارتمان ها بعد از گذشت زمان ، دچار فرسودگی و کهنگی می شوند . هم چنین ممکن است مشکلات بسیاری نیز برای افراد بوجود آورند . از این رو لازم است طی یک بازه ی زمانی مشخص و هر چند سال یک بار برای بازسازی ساختمان اقدام کرد .

به این منظور شرکت بازسازی ساختمان گوناگونی در سطح شهر وجود دارند که هر یک به نوعی برای انجام این پروسه برنامه ریزی می کنند .

بازسازی خانه را می توان جزو یکی از مهم ترین و البته حساس ترین کارها در نظر داشت . زیرا لازم است در این مراحل تمام عیب و نقص های یک بنا را بر طرف کنیم و تا حدی آن را بر اساس زمان بروز کنیم .

بازسازی ساختمان مراحل گوناگونی را شامل می شود که در هر یک از مراحل کارهای مختلفی نظیر بازسازی نما ، و یا حتی ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی را شامل می شود .

افراد می توانند بر اساس سلیقه ی شخصی خود فرآیند بازسازی خانه را آغاز کنند .

هزینه ی بازسازی ساختمان و نحوه ی برآورد آن

شرکت دکوراسیون هیرادانا قصد دارد تا در این مقاله شما کاربران محترم را با پروسه ی بازسازی ساختمان و هزینه های آن آشنا کند ، تا شما عزیزان در صورت نیاز بتوانید از این اطلاعات استفاده کنید .

همان طور که پیش تر به این موضوع اشاره کردیم پروسه ی بازسازی ساختمان داراری مراحل گوناگونی می باشد ، که به طبع هر یک از این مراحل هزینه ای جداگانه به همراه دارد .

تعیین هزینه ها تحت تاثیر عوامل گوناگونی می باشد که در ادامه به توضیحات بیشتری در این باره خواهیم پرداخت .

متراژ خانه

می توان مهم ترین ویژگی که در تعیین هزینه های نهایی بازسازی ساختمان تاثیر گذار است را ، متراژ خانه و یا ساختمان در نظر داشت .

قطعا هر چه متراژ خانه و یا ساختمان بیشتر باشد هزینه ها نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت زیرا مصالح و متریال بیشتری استفاده خواهد شد .

خوب است بدانید که هزینه ی بازسازی ساختمان به نسبت ساخت و ساز مجدد بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه خواهد بود .

مواد و متریال به کار رفته

متریال به کار رفته برای بازسازی ساختمان از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشد . از این جهت افراد می توانند به راحتی در این زمینه حق انتخاب داشته باشند . به طبع هر چه کیفیت وسایل به کار برده شده بیشتر باشد هزینه ها نیز بالاتر خواهد رفت .

بهتر است از وسایل با کیفیت بالا استفاده کنید تا به نتیجه ی مطلوب تری دست پیدا کنید .

بازسازی نما

ممکن است بسیاری از افراد قصد داشته باشند در حین بازسازی خانه ، برای بازسازی نما نیز اقدام کنند . در طراحی و بازسازی نما ، تعداد طبقات یکی از مهم ترین فاکتورها برای تعیین هزینه های نهایی می باشد . علاوه بر تعداد طبقات ، طریقه ی دسترسی به طبقات و هم چنین میزان دشواری در نصب نیز از عوامل تعیین کننده می باشد .

می توان از متریال های گوناگونی مانند سنگ به منظور طراحی و بازسازی نما استفاده کرد .

تقسیم فضاها

برخی افراد در پروسه ی بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی ، اقدام به ایجاد تغییر در دیوارها نیز می کنند . برای مثال می توان یک تیغه ی دیوار را حذف و یا اضافه کرد .

تخریب و یا تیغه کشی نیز هزینه ی جداگانه ای به همراه خواهد داشت . مشورت با شرکت دکوراسیون در این باره می توانند در این مسیر شما عزیزان را یاری کند .

بازسازی آشپزخانه

لازم است این نکته را به یاد داشته باشید که هنگام بازسازی ساختمان لازم است به تمامی بخش های خانه رسیدگی کنید . آشپزخانه نیز یکی از مهم ترین قسمت ها می باشد .

در این بخش از منزل لازم است از وسایل گوناگونی نظیر کابینت ، کاشی و ... استفاده شود .

این دست از وسایل نیز مانند دیگر آیتم ها ، در متریال ها و قیمت های گوناگونی در دسترس وجود دارد از این جهت افراد می توانند بر اساس بودجه و هم چنین سلیقه ی شخصی خود اقدام به خرید این آیتم ها کنند .

خوب است بدانید که قیمت کابینت بر اساس متر حساب می شود از این رو می توان گفت هزینه ی بازسازی آشپزخانه هایی که متراژ زیادی دارند ، بیشتر خواهد بود .

هزینه ی بازسازی ساختمان و نحوه ی برآورد آن

سرویس بهداشتی و حمام

یکی دیگر از فضاها به منظور بازسازی ، حمام و سرویس بهداشتی می باشد . می توان اقدام به تعویض شیرآلات و کاشی ها در این فضا کرد . هزینه ی بازسازی سرویس بهداشتی و حمام نیز مانند دیگر فضاها ، بر اساس متر حساب می شود .

تعویض درب ها

درب ها نیز در طرح ها و جنس های گوناگونی وجود دارند به یاد داشته باشید که درب هایی که دارای ویژگی های خاصی مانند ضد سرقت بودن هستند ، گران تر خواهد بود .

تخلیه ی نخاله

در پروسه ی بازسازی خانه خالی کردن ضایعات و نخاله ها نیز هزینه ی جداگانه ای به همراه دارد ، شما عزیزان می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این باره از شرکت بازسازی ساختمان کسب اطلاعات کنید .

دستمزد  کارگران

می توان این مورد را یکی از مهم ترین بخش برای تعیین هزینه ها دانست . کارگران به دو صورت کنترات و یا روزمزد کار خواهند کرد . برای به صرفه تر بودن ، بهتر است شیوه ی کنترات را انتخاب کنید . زیرا در یک بازه ی زمانی مشخص کار به شما تحویل داده خواهد شد .

دیوارها

می توانید از کاغذ دیواری و یا رنگ برای تزئین دیوار ها و طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنید . ممکن است هزینه ی کاغذ دیواری اندکی نسبت به نقاشی با رنگ ، بیشتر باشد . در این مسیر نیز شما می توانید تصمیم گیرنده باشید و بر اساس بودجه ی خود حق انتخاب داشته باشید .

این نکته را به یاد داشته باشید که هزینه ی کاغذ دیواری ها بر اساس جنس آن با یکدیگر متفاوت می باشد .

کف پوش

متریال های گوناگونی به منظور استفاده در کف وجود دارد . برای مثال می توان از سرامیک نام برد . انتخاب این متریال کاملا براساس سلیقه ی شخصی صورت می گیرد . هر یک از این کف پوش ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند که می توان از آن ها در بازسازی خانه استفاده کرد .

پنجره ها

کمتر کسی به اهمیت این بخش از خانه توجه می کند . پنجره یک راه ارتباطی میان ساختمان و محیط بیرون می باشد . هم چنین از ورود صداهای اضافه جلوگیری می کند .

بسیاری از افراد به سراغ خرید پنجره های دو جداره می روند . زیرا تا حد بسیار زیادی عایق صدا می باشد . علاوه بر قیمت خود پنجره ، لازم است تا هزینه ی جداگانه ای به منظور نصب آن نیز بپردازید .

هر چه تعداد پنجره ها در خانه بیشتر باید هزینه ی زیاد تری نیز به همراه خواهد داشت . به یاد داشته باشید این آیتم در دکوراسیون داخلی منزل اهمیت بسیار زیادی دارد و در ظاهر منزل تاثیر گذار خواهد بود .

لوله کشی ها

اگر صاحب یک خانه ی بسیار قدیمی و یا فرسوده هستید ، لازم است به منظور تعویض لوله کشی ها نیز اقدام کنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید . در این فرآیند شما می توانید به دو روش اقدام به لوله کشی کنید .

  • لوله کشی روکار
  • لوله کشی درون زمین  

اگر لوله ها از کف زمین عبور کنند و از دید پنهان باشند ، ظاهر زیباتری برای منزل شما ایجاد خواهد کرد ، اما خوب است بدانید که انجام این کار به دلیل سختی فراوان ، اندکی گران تر خواهد بود .

بسته به متراژ منزل ، می توانید برای خرید لوله اقدام کنید . جدا از هزینه ی نصب ، باید بودجه ای به این منظور نیز کنار بگذارید .

هزینه ی بازسازی ساختمان و نحوه ی برآورد آن

کلام آخر :

در این مقاله شما کاربران محترم را با بازسازی ساختمان و عوامل موثر در تعیین هزینه ها آشنا کرده ایم . خوب است بدانید که شما می توانید این پروسه را با هزینه ی دلخواه خود انجام دهید . قطعا هر چه کار با دقت و کیفیت بیشتری انجام شود ، هزینه ها نیز بالاتر خواهد بود .

شرکت دکوراسیون هیرادانا همواره در تلاش است که به کمک سالیان سال تجربه خود ، انتخاب بسیار مناسبی برای شما عزیزان باشد . شما کاربران محترم می توانید به منظور بازسازی خانه و یا هر فضای دیگری با این شرکت تماس بگیرید و با مشاورین ما صحبت کنید .

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات