طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

هزینه بازسازی نما به سبک کلاسیک و کاربرد آن

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 2 شهریور 1400 در ساعت 14 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از بخش های بسیار مهم در طراحی ساختمان طراحی نما می باشد . زیرا افراد به محض ورود به ساختمان شما اولین چیزی که توجه آنان را جلب می کند ، طراحی نمای ساختمان می باشد و علاوه بر آن در می‌ تواند نقش بسیار پر رنگی در خلق نمای با‌کیفیت شهری ایفا کند .

جهت خلق یک نمای فوق‌ العاده با یک معماری با کیفیت عوامل زیادی تاثیر گذار می باشد .

معمار به عنوان یک عنصر کلیدی نحوه تفکر و نوع طرح او تاثیر چشمگیری در طرح ارائه شده دارد .

سبک کلاسیک یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین سبک ها در بازسازی ساختمان می باشد .

ما در این مقاله شرکت معماری هیرادانا قصد داریم نکاتی را درباره بازسازی ساختمان به سبک کلاسیک به شما عزیزان ارائه دهیم .

نمای یک ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است و در حقیقت کالبد یک بنا بوده و نشان دهنده سبک و نوع طراحی دکوراسیون داخلی بنا نیز می باشد .

بازسازی ساختمان به سبک کلاسیک به دلیل ایجاد جزئیات و طرح های زیبا و پیچیده ، طراحی ستون و سرستون های زیبا و باشکوه علاوه بر این که ظاهری بسیار زیبا و مجلل ایجاد می کند ، از هزینه بالایی نیز برخوردار می باشد .

طراحی نمای ساختمان به سبک کلاسیک برای هر بیننده و همچنین ساکنین آن حسی از ابهت ، شکوه و تجمل را القا می کند .

از بارزترین مشخصه های سبک کلاسیک می توان به ایجاد تقارن در طراحی ، طراحی ستون و سرستون های زیبا و مختص این سبک و استفاده از متریال های طبیعی و رنگ های غنی و غیره اشاره کرد .

یکی از اصلی ترین و بارزترین ویژگی‌ های طراحی نما در این سبک ، می توان به ایجاد طرح های پیچیده و زیبا و طراحی ستون ها با جزئیات زیبا و پیچیده به خصوص در قسمت ورودی اشاره کرد . در حقیقت بسیاری از افراد این سبک را از طریق ستون های زیبا و طرح های پیچیده آن می شناسند .

از دیگر ویژگی‌ های اصلی این سبک می توان به ایجاد تناسب ، تقارن ، هماهنگی و نظم اشاره کرد .

هزینه بازسازی نما به سبک کلاسیک و کاربرد آن

در این سبک سقف ها بلند طراحی می شوند و سقف های بلند امکان طراحی پنجره ها با ارتفاع بلند را مهیا می سازند .

استفاده از فضا ها و خطوط منحنی شکل به افراد حس آرامش را القا می کند .

  • ایجاد تقارن در طراحی نما

همانطور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم یکی از بارزترین ویژگی‌ های طراحی نما به سبک کلاسیک ایجاد تقارن در طراحی می باشد . در این سبک نما باید به گونه‌ ای باشد که تقارن به خوبی در ظاهر آن حفظ شود .

می‌ توان ایجاد فضای متقارن را ، به خوبی در جانمایی و طراحی ستون و سرستون ها ، پنجره ها ، طراحی قاب پنجره ها و غیره مشاهده کرد .

  • طراحی ستون

همانطور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم ، طراحی ستون و سرستون های زیبای کلاسیک یکی از بارزترین مشخصه های سبک کلاسیک می باشند . در این سبک اغلب ستون ها در نزدیک ورودی طراحی می شوند . ستون ها دارای انواع اشکال مختلفی از جمله دوریک ، یونیک و کرنتین میباشند .

در طراحی ستونهای دوریک ، ستون ها از پایین به بالا باریک می‌ شوند و دارای سرستون ساده و بدون تزیین می باشند . اما ستون های یونیک دارای ستون های باریک و بلند و سر ستون هایی با طرح پیچ خورده و حلزونی شکل می باشند . این ستون ها بر روی پایه ستون دایره ای شکل قرار می گیرد ، ستون های کرنتین نیز دارای سرستون های به شکل کاسه زنگ رو به بالا می باشد و برای بار نخست از این سر ستون ها در معابد استفاده شده است .

  • مصالح پر کاربرد در بازسازی نما به سبک کلاسیک

در اغلب موارد در بازسازی نمای ساختمان به سبک کلاسیک ، از سنگ برای طراحی نما استفاده میشود .

سنگ هایی نظیر سنگ مرمر ، گرانیت و تراورتن از پرکاربرد ترین سنگ ها در بازسازی ساختمان به این سبک می باشد .

همانطور که میدانید سنگ متریالی بسیار گران قیمت می باشد . بنابراین در طراحی نما هزینه بالایی را در بر میگیرد . به عنوان جایگزین برای طراحی نما به این سبک می توانید از سیمان سفید نیز استفاده کنید .

با استفاده از سیمان سفید می توانید طرح های زیبا و پیچیده این سبک را به خوبی اجرا کنید . اما باید این مورد را در نظر داشته باشید که سیمان سفید همان زیبایی سنگ را ندارد ، اما از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه تر می باشد .

هزینه بازسازی نما به سبک کلاسیک و کاربرد آن

متریال سنگ برای طراحی نما خود گران ‌قیمت است و دستمزد متخصصین برای اجرای آن نیز بالا می باشد و در صورت استفاده از متریال سیمان برای طراحی نما هزینه ها تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند . اما باید به این نکته توجه داشته باشید که طراحی نمای کلاسیک با استفاده از سیمان نیاز به کارکنان ماهر جهت اجرای پروژه دارد .

سیمان سفید در طراحی نماهای ویلایی مناسب تر بوده و بسیار پر کاربرد می باشد .

به طور کلی طراحی نما به سبک کلاسیک به دلیل ایجاد طرح های زیبا و پیچیده و جزئیات و پرکار از هزینه بالایی برخوردار می باشد .

شرکت معماری هیرادانا آماده اجرای نمایی بینظیر برای کارفرمایان بینظیر خود می باشد .

8 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات