طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

هزینه اجرای نمای رومی و ویژگی های آن

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 8 مهر 1400 در ساعت 14 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی نمای ساختمان یکی از مهمترین بخش ها در طراحی و اجرای پروژه به شمار می رود . زیرا افراد به محض ورود به ساختمان و یا حتی عبور از جلوی آن ، اولین چیزی که توجه آنان را جلب می کند ، نمای بنا می باشد .

در واقع نمای یک ساختمان پوسته خارجی یک بنا جهت به نمایش گذاشتن سبک و نوع طراحی دکوراسیون داخلی آن می باشد .

طراحی نما با استفاده از سبک های مختلفی در طراحی و بازسازی ساختمان قابل طراحی و اجرا می باشد ، یکی از سبک ها که امروزه به خصوص در ایران استفاده از آن بسیار رواج پیدا کرده است ، طراحی نمای رومی می باشد که در این مقاله از شرکت دکوراسیون هیرادانا قصد داریم به معرفی ویژگی ها و نکات مهم در تعیین هزینه طراحی نما به این سبک بپردازیم .

  • طراحی نمای رومی

می‌ توان گفت که امروزه طراحی نمای رومی ، یکی از پرکاربرد ترین و پرطرفدارترین سبک ها در ایران می باشد و طراحی نما به این سبک مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است .

هزینه اجرای نمای رومی و ویژگی های آن

طراحی نمای رومی ساختمان جز سبک هایی می‌ باشد که باعث ایجاد ظاهری مجلل و باشکوه و تجمل گرایی می‌ شود . در واقع اگر شما قصد طراحی یک ساختمان بسیار مجلل ، باشکوه و لاکچری را دارید ، اولین پیشنهاد ما به شما عزیزان استفاده از این سبک در طراحی می باشد .

همانطور که می دانید هزینه ها در هر زمینه ای بسیار مهم می باشد و در نما سازی نیز این مبحث موضوع بسیار مهمی است که پیش از اجرای پروژه باید به براورد آن بپردازید . اما باید گفت که قیمت اجرای نمای رومی دارای نوسانات زیادی می باشد . بنابراین نمی توان به صورت دقیق برای آن قیمت خاصی تایین کرد . علاوه بر آن طرح نهایی نیز بر روی قیمت تاثیر گذار می باشد . اما به طور کلی می توان تحلیل و بررسی چند فاکتور مهم قیمت حدودی را به دست آورد .

از مهمترین ویژگی های طراحی نمای رومی می توان به ایجاد قوس های بزرگ ، طراحی ستون و سرستون های زیبا و ایجاد طرح های پیچیده و زیبا و ... اشاره کرد .

  • نوع طراحی

یکی از مهمترین موضوعاتی که در قیمت نهایی نمای رومی تاثیرگذار است ، طرح نما می باشد .

همانطور که میدانید طراحی نمای رومی از طرح های زیبا و تو رفتگی و برجستگی های تقریبا زیادی برخوردار می باشد و در طراحی به این سبک این نقوش برجسته بسیار پرکاربرد می باشد و این برجستگی ها و تورفتگی های نما هر چقدر که بیشتر باشند ، قیمت اجرای نما نیز افزایش می یابد و استفاده از طرح های برجسته شلوغ و پیچیده باعث بالا رفتن هزینه ها می گردد .

هزینه اجرای نمای رومی و ویژگی های آن

  • انتخاب متریال

همانطور که میدانید یکی از تاثیرگذارترین عوامل در تعیین هزینه های طراحی نما انتخاب متریال می باشد .

یکی از پرکاربرد ترین متریال ها در طراحی نمای رومی ، سنگ طبیعی است .

سنگ ها با توجه به ویژگی و خصوصیاتی که دارند دارای قیمت های مختلف و متنوعی می باشند و کارفرمایان باید با توجه به سلیقه و میزان بودجه ای که دارند سنگ مورد نظر خود را برای اجرای نمای رومی ساختمان انتخاب کنند .

لازم به ذکر است که طراحی نما به این سبک با استفاده از متریال سیمان نیز اجرا می گردد ، که طبیعتا هزینه کمتری نیز در بر دارد .

در واقع طراحی نمای سنگی از نظر کیفیت در جایگاه بالاتری قرار دارد و طراحی نمای رومی سیمانی گزینه بهتری برای پایین آوردن هزینه ها می باشد .

  • متراژ

یکی دیگر از عواملی که در برآورد هزینه های اجرای نمای رومی تاثیر گذار می باشد ، متراژ و اندازه نمای ساختمان می باشد . مسلماً هرچه متراژ نمای ساختمان و همچنین تعداد طبقات بیشتر باشد ، در اجرای پروژه هزینه های بیشتری نیز در بر دارد .

لازم به ذکر است که در ساختمان هایی که تعداد طبقات بالایی دارند از سبک رومی برای طراحی نمای ساختمان استفاده نمی شود .

هزینه اجرای نمای رومی و ویژگی های آن

  • سخن آخر

اگر نگاهی به نمای طراحی نما های رومی در شهر بیندازید ، به آسانی متوجه استحکام این بنا ها می شوید و به همین خاطر است که نمای مجلل رومی سمبلی از قدرت می باشد . طراحی نمای رومی ظاهری مجلل و لوکس به بنا می دهد . اما باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که به دلیل استفاده از حجم بالا از مصالح که در نتیجه باعث سنگین شدن نما می شود ، سقوط این مصالح در برخی از موارد باعث ایجاد مشکلاتی شده است . بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که اجرای آن حتما با رعایت تمام استانداردها و توسط افراد متخصص و ماهر در این زمینه انجام شود .

شرکت دکوراسیون هیرادانا طراحی و اجرای نمای کارفرمایان عزیز خود را با نهایت کیفیت و صرفه جویی در زمان و هزینه عهده دار خواهد بود . 

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات