طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

هر آنچه که در طراحی مدرن منزل لازم است بدانیم

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 26 ارديبهشت 1400 در ساعت 10 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آغاز پیدایش سبک طراحی داخلی مدرن به اواخر قرن نوزدهم می رسد و دوره اوج این سبک طراحی ، در سال 1960 بوده است . طراحی مدرن به دور از هر گونه تجمل و المان های فاخر و لوکس می باشد . این سبک طراحی موجب خلق فضاهایی به دور از تکلف شده و محیط راحت و ساده ای را برای کاربران فراهم می نماید . چیدمان در این سبک طراحی فارغ از هر گونه آشفتگی و در هم پیچیدگی است . اغلب طرفداران این سبک ، راحتی و سادگی را به زیبایی فریبنده سبک های کلاسیک ترجیح می دهند .

این سبک چیدمان در فضاهای با ابعاد کوچک بسیار ایده آل است و محیط را بزرگ تر از حد واقعی جلوه می دهد و باعث می شود که از تمام فضای در اختیار ، به درستی استفاده شود . سبک طراحی مدرن علی رغم سادگی و بی پیرایه بودن ، زیبایی منحصر به فردی را نیز برای کاربران به ارمغان می آورد .

ویژگی های سبک طراحی مدرن

برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن باید به ویژگی های اساسی این شیوه طراحی توجه شود . برای تطابق دقیق طرح ایجاد شده با سبک معماری مدرن باید فضا کاملا خودمانی و خلوت چیدمان شود . ویژگی های اصلی سبک طراحی مدرن عبارتند از:

  • استفاده از اشکال ساده هندسی در طراحی

    هر آنچه که در طراحی مدرن منزل لازم است بدانیم

اشکال در سبک طراحی مدرن ، به انواع ساده شکل ها مانند مربع و مستطیل محدود می شوند و خطوط در این سبک صاف و کاملا منظم هستند . چنانچه نیاز به استفاده از خطوط منحنی در طراحی باشد ، از انواع نرم و اشکال بیضی و دایره استفاده خواهد شد .

  • رنگ ها در سبک طراحی مدرن

یکی از ویژگی های بارز سبک طراحی مدرن ، استفاده از رنگ های ساده است . تمایل اغلب افراد در سبک مدرن به بهره گیری از رنگ های سفید، خاکستری ، نقره ای و رنگ های مشابه است .

هر آنچه که در طراحی مدرن منزل لازم است بدانیم

  • متریال اصلی در طراحی مدرن

برای اجرای طراحی مدرن می توان از متریال و مصالح گوناگونی استفاده نمود . چوب ، پلاستیک ، استیل و فلزات براق و شیشه بهترین نوع مصالحی هستند که در طراحی و اجرای دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار می گیرند . به کارگیری لوازم و وسایل صاف و صیقلی در این سبک گیرایی بیشتری ایجاد خواهد کرد .

هر آنچه که در طراحی مدرن منزل لازم است بدانیم

برای به کار بردن چوب در طراحی می توان هم از رنگ طبیعی چوب بهره برد و هم از رنگ های مات برای پوشش دهی سطح چوب استفاده کرد . برخی از طراحان شاغل در شرکت معماری ، اعتقاد به استفاده از چوب های طبیعی و به صورت کاملا ارگانیک در فضا دارند . اما این مسئله غیر قابل تغییر نیست و به سادگی می توان با توجه به نظر کاربران آن را تغییر داد .

استفاده از اکسسوری های نقره ای براق در دیزاین منزل و به کارگیری انواع نقره ای تجهیزات آشپزخانه در این سبک طراحی متداول و مرسوم است . همچنین برای انتخاب کفپوش ها از انواع براق پارکت ، سنگ و وینیل استفاده خواهد شد و در صورت استفاده از فرش ها باید انواع ساده و طرح های خلوت و تک رنگ فرش برگزیده شوند .

  • نوپردازی در طراحی مدرن

    هر آنچه که در طراحی مدرن منزل لازم است بدانیم

نورپردازی یکی از مهم ترین پارامترهای هر طراحی است که نیازمند صرف وقت و دقت زیاد است . نورپردازی در طراحی داخلی مدرن از سبک اسپات لایت پیروی می کند . در حقیقت نورپردازی طراحی مدرن به صورت پراکنده انجام می شود و از هالوژن ها بیشتر از سایر عناصر مطرح در این حرفه ، استفاده می شود . چنانچه تمایل به استفاده از نورپردازی متمرکز در دکوراسیون مدرن وجود داشته باشد ، گزینه ایده آل برای انتخاب ،  آباژورهای پایه داری است که منطبق با سبک مدرن و در تناسب با سایر اجزای موجود در محیط باشند .

همانطور که گفته شده نورپردازی تکمیل کننده کار طراحی ، بازسازی ساختمان و اجرای دکوراسیون داخلی است . با توجه به اینکه کار نورپردازی نیازمند داشتن دانش و آگاهی دقیق در رابطه با اصول این حرفه است ، بهتر است برای اجرای درست نورپردازی منزل ، از هنر طراحان شرکت دکوراسیون داخلی استفاده شود تا علاوه بر جلوگیری از اتلاف انرژی ، نور کافی در محیط تامین شود و دکوراسیون منزل نیز زیبایی لازم را داشته باشد .

6 / 10
از 7 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات