طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

هر آنچه که باید در مورد دیاگرام های معماری بدانید

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 24 آذر 1399 در ساعت 15 : 37 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بسیاری از پروژه های نرم افزاری فاقد مستندات مناسب هستند زیرا مردم آن را بسیار وقت گیر یا گیج کننده می دانند . اما نداشتن دیاگرام مناسب برای این شغل مانند این است که بخواهید بدون برنامه ریزی مسیر خود ، در جایی رانندگی کنید .

تعریف دیاگرام معماری

گاهی اوقات داشتن یک تصویر بزرگ و دورنما از موضوع مورد نظرتان بسیار مفید است .

 یک دیاگرام معماری چیزی است که این کار را برای شما انجام می دهد و شما را در  کلیه ی پروسه های طراحی داخلی و بازسازی یاری می کند . به طور خلاصه ، دیاگرام معماری نشان می دهد که چگونه عناصر درون یک سیستم در یک فرآیند گسترده تر با یکدیگر تعامل دارند.

انواع مختلفی از دیاگرام های معماری وجود دارد که همه آنها بسته به آنچه می خواهید انجام دهید متفاوت است. آنها در ساخت و ساز ، بازسازی و دکوراسیون داخلی ، مهندسی ، امنیت ، IT و خرید و فروش استفاده می شوند. اساساً هر فرآیندی که شامل یک سری مراحل و ذی النفع  باشد .

برای این کار، ما بر روی دیاگرام های معماری نرم افزاری تمرکز خواهیم کرد، که سازه ها را به لایه هایی تقسیم می کند که نحوه تعامل سیستم های خاص با کاربران و سیستم ها را نشان می دهد .

دیاگرام طراحی در مقابل دیاگرام معماری

دیاگرام معماری

بسیاری از مردم این دو بحث را اشتباه می گیرند، اما دو چیز کاملاً متفاوتی هستند .

یک دیاگرام معماری توصیف می کند که شما چه چیزی می سازید ، سهامداران چگونه با آن تعامل می کنند و محدودیت ها کجاست در صورتیکه دیاگرام طراحی نحوه ساخت آن را توضیح می دهد.

به طور مثال: فرض کنیم شما در حال ساخت یک استادیوم فوتبال هستید  دیاگرام معماری آنچه معمار می خواهد را به شما می گوید به علاوه جزئیات مربوط به سرمایه گذاران ، پیمانکاران ساختمان و قوانین محلی . ممکن است شامل خلاصه ای از ساختمان، لوله کشی و برق هم باشد - اما هدف اصلی آن نشان دادن نحوه تأمین نیازهای همه این گروه ها است . بعضی از قسمت ها مفهوم را از دید همه نشان می دهند . بعضی ها نیازهای فردی را برطرف می کنند. از طرف دیگر، یک دیاگرام طراحی به راحتی جزئیات مربوط به نحوه ساخت استادیوم را مرحله به مرحله بیان می کند .

دیاگرام های معماری به دو روش می توانند به شما کمک کنند

   1.به درک مطلب کمک می کنند

یک عکس برابر با هزار کلمه است ، به طور مشابه دیاگرام های معماری به انتقال اطلاعات پیچیده در قالب یک تصویر واحد کمک می کنند .

  • دیاگرام های معماری سیستم ها را نشان می دهد

    دیاگرام های معماری

 نمایش اطلاعات به صورت بصری به بیننده این امکان را می دهد تا همه چیز را با یک نگاه، از جمله نحوه تعامل را ببیند. این امر به ویژه هنگام ایجاد تغییرات بسیار مفید است چون شما قادر خواهید بود که تأثیرات پایین دستی یک تغییر داده شده را با وضوح بیشتری مشاهده کنید   .

  • دیاگرام های معماری همچنین سیستم ها و فرآیندهای پیچیده را به لایه هایی تقسیم می کنند

بنابراین به جای اینکه بخواهید همه چیز را یک باره درک کنید، می توانید بزرگنمایی کنید و بر روی فرایندها یا سیستم های فرعی کوچکتر تمرکز کنید

   2.ارتباط و همکاری را بهبود می بخشند

یکی از اصلی ترین مسائلی که مهندسان نرم افزار با آن روبرو هستند سازگاری است . هنگامی که شما در حال کار بر روی هر پروژه ای از جمله بازسازی منزل هستید این پروژه چندین نفر را درگیر می کند ، از این رو خطر عدم ارتباط و اختلاف بین تیم های پروژه و توسعه دهندگان وجود دارد از این رو  استاندارد کردن اطلاعات بسیار مهم است ، این جا جایی است که دیاگرام معماری به کار شما می آید .

همانطور که گفته شد ، لازم است به یاد داشته باشید دیاگرام های معماری نیز ناسازگار هستند - به همین دلیل آنها باید استاندارد ، دقیق و با جزئیات باشند . آنها عناصر ، روابط و ویژگی های برنامه را در طول زمان با طیف وسیعی از ذی النفعان مختلف در میان می گذارند ، بنابراین باید سازگار باشند .

شما می توانید با مراجعه به وبسایت گروه معماری و بازسازی ساختمان هیرادانا مقالات بیشتری را در زمینه ی دکوراسیون سبک کلاسیک ، طراحی داخلی مدرن ، دکوراسیون لوکس ، طراحی داخلی منزل و ... را مطالعه کنید .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات