طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکات و اصول چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 20 فروردین 1399 در ساعت 16 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله شرکت معماری هیرادانا قصد داریم به بررسی اصول کلی چیدمان در طراحی دکوراسیون  به پردازیم. هنگام طراحی یک فضا در اولین قدم  باید اصول اولیه یعنی محل قرار گیری ،روانشناسی رنگ، شناخت سبک های مختلف و استفاده از آنها ،روانشناسی موفقیت، شناخت آرگونومی و تاثیر نور را در نظر بگیرید.

از سبک هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی از آن ها استفاده می شود می توان به سبک کلاسیک اشاره کرد این سبک دارای سقف های بلند و تزئینات زیاد می باشد و به دو دسته کلی انگلیسی در این دسته خطوط مستقیم تر از هر چیزی به چشم می ‌خورد و شامل سبک ‌هایکویین ان یا کوچک رسمی، ویلیام اند مری یا  ویلایی رسمی ،  جورجین یا کاملا رسمی  غیره می باشد میشود و فرانسوی که با خطوط منحنی خود را به نمایش می گذارد و شامل سبک های  باروک که تزیینات با بیشترین اندازه و روکوکو که تزییناتی کم تر از باروک دارد و امپراطوری و ویکتوریین می باشد تقسیم بندی می شوند. و سبک بعدی هم سبک امروزی و جذاب مدرن است که ویژگی های خاص خود را دارد و سبک روستیک هم از دیگر سبک هایی به شمار می روند که کاربرد متداول در چیدمان های امروزی را دارند. در چیدمان صحیح قاعده  کلی به کارگیری تمام حواس های انسان می باشد.

نکات و اصول چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی

  • ورودی منزل

برای انتخاب رنگ در قسمت ورودی پیشنهاد می شود که اگر شما با پله شروع می شود از رنگهای گرم استفاده کنید و اگر شما با حیاط می شود رنگ های سرد مد نظرتان باشد.

  • فضای نشیمن

    نکات و اصول چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی

در طراحی داخلی برای جداسازی بخش نشیمن و پذیرایی می‌ توان هنگام چیدمان مبل های تان را پشت به پشت هم بچینید. برای کوچک کردن فضاهای خیلی بزرگ می توان متریال های بافت دار و رنگ و همچنین سقف های کاذب استفاده کرد در مورد سبک هم راحت ترین سبک برای فضای نشیمن سبک مدرن می باشد.

از مبلمان های مدور در فضاهای کلاسیک مبلمان های گوش دار در فضاهای مدرن همچنین در فضاهای زنانه مبلمان پرزدار و از مبلمان صیغلی در فضاهای مردانه استفاده می‌ شود. در بخش نشیمن نورپردازی به سه حالت محیطی یا عمومی و دکوراتیو می باشد البته در این بخش باید به این نکته اشاره کنیم که نور بخش نشیمن باید کمتر از نوع پذیرایی می باشد بنابراین در صورت لزوم می توان نور های دکوراتیو را در بخش نشیمن حذف کرد.

  • چراغ خواب ها

چیدمان اتاق نوجوان عناصر اصلی شامل: تخت خواب ،میز مطالعه،  کمد و آینه در اتاق مستر شامل تخت خواب میز ،توالت و کمد می باشد در چیدمان اتاق نوزاد و کودک با عناصر اصلی شامل تخت خواب کمد میز بازی در این اتاق ها بهتر است فضا اکوستیک باشد کنار تخت کودک فرش انداخته شود. در چیدمان های سبک کلاسیک بازسازی منزل تاج تخت بلند است و در باروک پرده روی آن کار می ‌شود در چیدمان های ویکتورین تخت را به صورت سه گوش قرار می دهیم و پرده تخت به صورت نیمه باز می باشد و در سبک ارت نوو هم عدم تقارن و فلزی می باشد تخت های مدرن بدون سر تخت می باشد و روی ان از رو تختی و کوسن استفاده می شود.

  •  سبک شناسی در طراحی دکوراسیون داخلی

    نکات و اصول چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی

بازسازی ساختمان با استفاده از سبک های مختلفی که وجود دارد قابل اجرا می باشد هر سبک دارای ویژگی های خاص خود می باشد. سبک های مختلف ایرانی ،ژاپنی، چینی، عربی و هندی سبک های آسیایی به شمار می روند، استفاده از رنگ های گرم به خصوص قرمز که از نظر ژاپنی ها و چینی ها و خوش یمن است از مشخصات سبک های آسیایی به شمار می‌رود.

تعداد سبکهای قابل اجرا در طراحی دکوراسیون منزل بسیار زیاد است مانند سبک هندی ، مراکشی ،سبک رومی باستانی ، ویکتوریایی، باروک ، روکوکو ، شبی شیک ، سبک جورجین  و .....

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات