طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکات مهم در طراحی دکوراسیون مطب زنان

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 8 فروردین 1400 در ساعت 14 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مطب زنان یکی از فضاهایی است که دکوراسیون داخلی آن از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین همه چیز باید طبق اصول و قواعد طراحی و اجرا شود .

عوامل زیادی در طراحی داخلی مطب زنان تاثیرگذار می‌باشد ، ما در این مقاله شرکت معماری هیرادانا به بررسی و معرفی چند نکته مهم در طراحی داخلی مطب می پردازیم با ما همراه باشید ؛

به طور کلی در طراحی  مطب زنان در نظر داشتن شرایط و نیاز بیماران بسیار مهم می ‌باشد زیرا هدف نهایی در طراحی ، بهبود و حل مشکلات بیماران می باشد .

در طراحی داخلی مطب باید به جانمایی قسمت پذیرش توجه ویژه ای کرد قسمت پذیرش باید در جایی قرار بگیرد که هم به اتاق پزشک و هم به سالن انتظار و ورود و خروج مشرف باشد .

نکات مهم در طراحی دکوراسیون مطب زنان

رنگ و فرم بصری وسایل و عناصر و همچنین جنس متریال ها نیز باید از لحاظ روحی مناسب شرایط مراجعین باشد به عنوان مثال باید از رنگ های آرامبخش استفاده شود و یا در مورد متریال نیز باید از متریال هایی استفاده شود که ظاهری زیبا داشته باشند و به راحتی تمیز شوند و از لحاظ نظافت مشکلی نداشته باشند .

  در طراحی داخلی یک فضای درمانی کیفیت و طراحی داخلی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد که آن هم به عواملی همچون نورپردازی  ، استفاده از رنگ‌ ها ، تقسیم‌ بندی بخش‌های مختلف ، جانمایی عناصر و طراحی مناسب بستگی دارد .

در طراحی داخلی مطب  زنان نیز مانند هر مطب دیگری باید به این عوامل مهم و تاثیرگذار توجه کرد تا فضایی جذاب و آرام برای مراجعین ایجاد نمایید .

نکات مهم در طراحی دکوراسیون مطب زنان

طراحی داخلی مطب با استفاده از سبک های مختلفی مانند سبک مینیمال ، مدرن ، کلاسیک و غیره طراحی و اجرا می‌گردد . در طراحی مطب با توجه به شرایط مراجعین و نیاز آنان در اغلب موارد از سبک مدرن و مینیمال استفاده می شود تا در فضا حس آرامش و انرژی بیشتری جریان پیدا کند .

  • اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی مطب زنان

نکات مهم در طراحی دکوراسیون مطب زنان

در طراحی داخلی هر فضایی نورپردازی از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است در طراحی داخلی مطب نیز باید نور مورد نیاز فضا به درستی تامین گردد و مطب نور مناسب و کافی داشته باشد تا از لحاظ روحی و روانی مراجعین راضی باشند .

پیشنهاد می‌شود تا جای امکان در فضاهای داخلی از نور طبیعی بهره بگیرید ، وجود نور طبیعی فضا را روشن و دلباز تر میکند البته باید به این موضوع اشاره کرد که نور طبیعی به تنهایی کافی نبوده و باید  با استفاده از نورپردازی مصنوعی نور مورد نیاز فضا تأمین گردد .

  • استفاده از دیوار آجری در طراحی داخلی مطب

یکی از متریال هایی که در طی چند سال اخیر در طراحی داخلی زیاد به چشم می‌خورد آجر می باشد .

شما میتوانید از این متریال در بخش سالن  انتظار مطب استفاده کنید اگر فضای داخلی شما کوچک است پیشنهاد می‌شود از رنگ سفید آن استفاده کنید تا فضا دلباز  و بزرگتر نشان داده شود .

  • رنگ در طراحی داخلی مطب

نکات مهم در طراحی دکوراسیون مطب زنان

در واقع به محض ورود به فضای مطب اولین حسی که در ما ایجاد می شود به دلیل استفاده از رنگ ها در طراحی داخلی می باشد .

در فضاهای درمانی اغلب از رنگ های روشن و ملایم به کار برده می شود زیرا اغلب بیمارانی که به مطب مراجعه می‌کنند اضطراب و استرس دارند و در نتیجه انتخاب صحیح رنگ ها می تواند به کاهش استرس آنان کمک کند ، رنگ سفید یکی از پر کاربرد ترین رنگ ها در طراحی داخلی مطب می باشد و در کنار آن می‌توان از تنالیته های روشن رنگ سبز آبی و غیره نیز استفاده کرد .

اگر فضای مطب شما کوچک است پیشنهاد می‌شود که از رنگ سفید به عنوان رنگ قالب در طراحی داخلی استفاده کنید.

  • استفاده از گیاهان در طراحی داخلی مطب

نکات مهم در طراحی دکوراسیون مطب زنان

توصیه می شود هیچ گاه استفاده از گیاهان را در فضاهای داخلی فراموش نکنید گیاهان یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی مدرن محسوب می شوند .

گیاهان باعث ایجاد فضایی با طراوت و با نشاط تر می شود شما می توانید از گیاهان زیبایی مانند سانسوریا  و … در قسمت اتاق انتظار مطب خود استفاده کنید .

 استفاده از گیاهان در اتاق انتظار باعث می شود که حس مثبتی را برای مراجعین که به انتظار نشسته اند ایجاد نماید و باعث کاهش میزان استرس بیماران می گردد . در این گونه از فضاها باید از گیاهانی استفاده کنید که بوی شدید ندارند و حساسیت زا نیستند .

 

4 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات