طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکات مهم در دکوراسیون داخلی و طراحی مطب

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 2 مرداد 1400 در ساعت 12 : 50 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مطب پزشک یکی از مکان‌ هایی میباشد که متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که به طراحی دکوراسیون داخلی آن توجه چندانی نمی شود ، این موضوع بر روحیه بیماران و حتی کارکنان مطب تاثیر گذار می‌ باشد بنابراین حتماً باید مورد توجه قرار گرفته و طبق اصول و قواعد و توسط شرکت دکوراسیون داخلی مجربی طراحی و اجرا گردد .

دکوراسیون داخلی مطب دکتر باید گرم ، لوکس و دعوت کننده طراحی شود زیرا یک پل ارتباطی خوب برای برقراری ارتباط با بیماران و ایجاد تصویر یک پزشک حرفه ای در ذهن بیماران می باشد .

اگر شخصی تجربه انتظار در مطب پزشک را داشته باشد ، حتما می‌ داند که این فضا یک فضای استرس زا می باشد . بنابراین باید با ترفند های گوناگون فضایی آرامبخش ایجاد کنید به عنوان مثال اگر در دکوراسیون داخلی مطب پزشکان از آثار هنری زیبا ، رنگ های آرامبخش و تصاویر جالب و مبلمان راحت استفاده شود می‌ تواند به بیماران کمک کند تا در آن فضا احساس آرامش کنند .

اگر در محیط مطب پزشک از آکواریوم و گیاهان زینتی استفاده کنید نیز می توانید فضایی آرام بخش و تسکین دهنده برای بیمارانی که در حال انتظار یا درمان هستند ایجاد کنید .

  • طراحی دکوراسیون داخلی با توجه به تخصص پزشک

تیک تاک ترکی یک متن با توجه به تخصصی پزشک انجام میگیرد به عنوان مثال در طراحی داخلی مطب پزشک اطفال از اسباب بازی های امن و ماندگار ، کتاب های جالب و خواندنی ، جدول های فعالیت ذهنی ، یک مجموعه تلویزیونی جالب و یا نقاشی دیواری‌ جذاب و یا سرگرم کننده های دیگری برای کودکان استفاده شود . استفاده از آثار هنری یک ایده جالب برای طراحی داخلی مطب پزشکان و یا اتاق انتظار است .

توصیه می شود حتماً در طراحی مطب اطفال از پارتیشن بندی جهت فراهم یک فضای خصوصی و خوب برای مادران شیرده استفاده شود .

ارتباط برقرار کردن با احساسات شخصی پزشک نیز راهی درست و مناسب برای ایجاد یک جایگاه بسیار خاص از او در ذهن بیماران است به عنوان مثال اگر یک پزشک در یک رقابت ورزشی حضور دارد می تواند در دکوراسیون دیوار ها از عکسهای مربوط به حضور او در مسابقات و سفر های او بهره گرفت .

استفاده از قاب های دانشنامه ، مدارک و جوایز و … که به دستاورد های پزشک در زمینه پزشکی اشاره داشته باشند در دکوراسیون داخلی مطب راه بسیار خوبی برای اعتماد بیماران و احترام به آنها می باشد البته یک روش دیگر برای ایجاد ارتباط بهتر و اعتماد بیشتر این است که یک تابلو اعلانات از عکس ها ، متون سپاسگزاری بیماران و … در مطب خود قرار دهید .

 نکات مهم در دکوراسیون داخلی و طراحی مطب

  • استفاده از گیاهان

یک ایده جالب استفاده از گیاهان در اتاق های انتظار مطب پزشکان می باشد زیرا گیاهان می توانند بر روی احساسات افراد تاثیر گذار باشند .

در طراحی داخلی مطب بخصوص در قسمت سالن انتظار توصیه می شود حتماً از گیاهان زیبا استفاده شود .

  • انتخاب رنگ

در طراحی داخلی مطب باید سعی کنید رنگ ها و لوازم را به گونه ای انتخاب کنید که فضا را آرام بخش سازد . مثلاً تحقیقات نشان داده است که طیف های رنگ آبی روشن در صورتی که در نقش رنگ اصلی و قالب فضا باشد می ‌تواند باعث ایجاد حس آرامش شود ، زیرا فشار خون را کاهش میدهد . ولی رنگ آبی تیره می تواند برعکس عمل کند و استفاده زیاد آن باعث ایجاد حس غم و اندوه شود . توجه به این نکات و همکاری با یک شرکت دکوراسیون داخلی فضایی خاص و متناسبی را ایجاد خواهد کرد .

تاثیر انواع رنگ‌ ها برای طراحی داخلی مطب ؛

افرادی که به مطب ‌میروند احساسات گوناگونی مانند انتطار ، اضطراب و استرس را حتماً تجربه می کنند البته چنین شرایطی برای پزشکی که میخواهد بیمارانش را معاینه و درمان کند و باید احساس خونسردی و آرامشی داشته باشند اصلاً خوب و مناسب نیست و انتخاب رنگ مناسب می تواند در این امر به پزشک کمک کند .

این چند رنگ قرمز ، زرد ، مشکی ، بژ ، سفید و آبی می توانند تاثیر مضر یا مفیدی داشته باشند ؛

قرمز :  رنگ قرمز بسیار پر انرژی و با هیجان است به همین علت برای دکوراسیون مطب پیشنهاد نمی شود چون شما نمیخواهید بیماران  در زمان انتظار مظطرب و نگران باشند .

زرد : رنگ زرد مانند رنگ قرمز نمادی از انرژی می باشد . زرد سبب ایجاد شادابی می ‌شود ولی استفاده زیاد از آن باعث ایجاد تنش می شود .

اگر شما دوست دارید از رنگ زرد استفاده کنید سعی کنید به مقدار بسیار کمی از آن استفاده نمایید .

مشکی : در کل رنگ مشکی رنگی است که نباید از آن زیاد استفاده کرد زیرا استفاده زیاد از آن در طراحی داخلی هر فضایی باعث ایجاد افسردگی و احساسات منفی می‌ شود پس باید سعی کنید تا آنجایی که می‌ توانید در دکوراسیون مطب از این رنگ استفاده نکنید .

بژ : رنگ های خنثی مانند رنگ بژ ، می توانند سبب بازتاب نور در مطب شوند و وقتی در کنار رنگ های آرام بخش قرار می گیرند محیط مناسب و دلپذیری فراهم می‌سازند .

سفید : رنگ سفید باعث آرامش زیادی می شود بهترین رنگ برای طراحی داخلی مطب می باشد و از آنجایی که روشن ترین رنگ است ، آلودگی ها را به خوبی نشان می‌دهد . به همین دلیل شما می توانید به محض کثیف شدن مطب متوجه شده و برای نظافت آن اقدام کنید .

آبی : رنگ آبی رنگی آرامبخش و دلپذیر است این رنگ فضای انتظار را از اضطراب و تنش پاک میکند .

 نکات مهم در دکوراسیون داخلی و طراحی مطب

  • توجه به نیاز بیماران

شما باید سعی کنید حتماً در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مطب به نیاز های مراجعین توجه کنید ، مثلاً یک جالباسی با فضای کافی برای آویزان کردن لباس بیماران طراحی نمایید و یا تعدادی جعبه دستمال کاغذی روی میز سالن انتظار قرار دهید ، دسترسی به آب برای شست و شو و آب آشامیدنی و آبسرد کن فراهم سازید ، بهتر است در فضای انتظار مطب روزنامه  ، مجلات و کتاب های خواندنی جدید قرار دهید تا وقت بیماران در زمان انتظار تلف نشود و تا زمان نوبتشان سرگرم شوند .

برای سلامت بیماران اهمیت قائل شوید و سعی کنید با توجه به شرایط حال حاضر حتماً چند بطری ضد عفونی کننده نیز در دسترس بیماران قرار دهید .

شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا به طور تخصصی آماده خدمات رسانی به پزشکان محترم میباشد .

6 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات