طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکات طراحی نما ویلا بخش دوم

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 19 تير 1400 در ساعت 11 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اولویت بندی جهت های مختلف ویلا ، تاکید بر نمای اصلی را تقویت می نماید . در بنا ، یک نمای اصلی وجود دارد و می توان گفت بقیه نماها ، بنا به بزرگی سطح و جهت گیریشان از درجات کمتر یا بیشتری اهمیت برخوردار می باشند .

چیدمان فضاهای داخلی ویلا با این ترتیب اولویت ، بسیار تاثیر گذار می باشد ، مثلاً اتاق نشیمن یا پذیرایی و یا اتاق خواب ها با بازشوهای بزرگ بیشتر درجهت جنوبی یا شمالی بنا میباشند و از طرف دیگر فضا های خدماتی و سرویس باید حتما دارای بازشو های محدودی بوده و در قسمت شرقی و غربی قرار بگیرند .

نکات طراحی نما ویلا بخش دوم

این جا گیری ها هستند که نما ها را از لحاظ درجه اهمیت متفاوت می سازند .

علاوه بر وسعت کم باز شوها و تعداد آنها ، نما های فرعی دارای المان های طراحی و نیز الحاق کمتری نسبت به نمای اصلی ویلا هستند .

نمای اصلی ویلا معمولاً قسمتی از آن می باشد که ورودی اصلی در آن است و طرح و اندازه و جانمایی درب اصلی در طراحی نما بسیار مهم می باشد زیرا به عنوان نقطه کانونی همواره مورد توجه قرار میگیرد .

  • متریال

متریال به نمای ویلا هویت و شخصیت منحصر به فرد می‌بخشد .

ساخت ویلا امروزه با تنوعی از متریال های سنتی ، مدرن و هوشمند تبدیل به فضایی برای ایجاد طرح های گوناگون و جذاب شده است .

مصالح ساختمانی هریک دارای ویژگی های فیزیکی و خاص خود هستند .

 توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم قالب منطقه ویلا سازی اولین نکته مهم در انتخاب متریال می باشد .

شما باید سعی کنید یک متریال با دوام انتخاب کنید که در  فصول مختلف سال در معرض بارندگی ، یخبندان و تابش شدید آفتاب کمتر دچار آسیب شود به عنوان مثال نمای سنگی ویلا و یا نمای بتنی گزینه های بسیار مناسبی برای مناطقی که دارای آب و هوای سرد و بارندگی های زیاد هستند ، می باشند .

ویژگی های ظاهری متریال دارای اهمیت زیادی می باشد مثلاً بتن دارای بافت خشن ، سرد و خشکی است به همین علت باعث می‌شود عملکرد گرایی مدرن را القا کند ولی چوب و سنگ دارای بافتی گرم و صمیمی می‌باشند .

نکات طراحی نما ویلا بخش دوم

از شیشه برای ساخت ویلا استفاده زیادی می‌شود و سهم بسیاری در شفافیت و دید به فضاهای اطراف ویلا دارد و این ار نکات مهم دکوراسیون داخلی ویلا است .

اگر متریال های مختلف با هم ترکیب شوند برمبنای سبک طراحی نمای ویلا  ، می توان گزینه های زیادی را در اختیار افراد و طراحان ویلا قرار داد بنابراین در گام نخست باید سبک طراحی ویلای خود را انتخاب نمایید و سپس به سراغ انتخاب متریال بروید .

  • بازشو ها

انتخاب درست ابعاد بازشو ، سطوح شیشه خور و شکستگی ها بر مبنای نور و جهت گیری اقلیمی ، نمای ویلای پایداری را حاصل می نماید .

در کشورهایی که در نیمکره شمالی قرار دارند جهت جنوبی بنا از نور و تابش آفتاب خوبی برخوردار می باشند و بعد از آن نماهای شمالی ، شرقی و غربی قرار دارند زیرا بیشتر این شیشه بندی و طراحی فضا های واسط ویلا در جهت جنوبی و شمالی قرار می گیرند .

نماهای جنوبی و شمالی به تبع نماهای پرکارتری میباشند و با توجه به قرارگیری ورودی ویلا ، نمای اصلی حساب میشوند .

نورپردازی زیبا و بهینه باعث می شود جلوه نمای ویلا در شب جذاب و خوانا شود . نمای ویلا هم باید در طی روز جلوه زیبایی داشته باشد و هم بعد از تاریکی هوا باید هم از لحاظ ایمنی و کارکردی و هم زیباشناسی حتما زیبا و خوانا باشد .

  • نورپردازی

نورپردازی نمای ویلا باید بنا بر اندازه ، سبک و نورپردازی محوطه ویلا و اطراف آن صورت بگیرد . نورپردازی نما به اندازه‌ای مهم است که حتی گاهی باعث خلق جلوه و حس و حالت بسیار متفاوتی در یک بنا می شود .

 در طراحی نمای ویلا ها نور های خطی بسیار پرکاربرد میباشد اما به طور کلی باید گفت نورپردازی بسته به سبک انتخابی طراحی و اجرا میگردد .

سبک های زیادی برای طراحی ویلا وجود دارد اما به طور کلی سبک مدرن و کلاسیک از سبک های اصلی ، پرکاربرد و محبوب در طراحی ویلا می باشد ، در ادامه به معرفی ویژگی های هر یک میپردازیم ؛

نکات طراحی نما ویلا بخش دوم

  • ویژگی های نمای ویلای مدرن

ویلاهایی با رویکرد عملکرد گرایانه ، پیشرفت و آینده نگری و نوآوری در این دسته بندی می باشند و دارای ویژگی هایی از جمله ؛

-        سادگی

-        وجود خط های افقی ، عمودی و انتزاعی

-         عدم وجود تزیینات و الحاقات غیرکاربردی

-        سطوح شیشه خور و شفاف وسیع

-        متریال مدرن مانند شیشه ، بتن و فولاد

-        تداخل حجمی

-        رنگهای خنثی و روشن

می باشند.

 

ویژگی های نمای ویلای کلاسیک

-        تقارن

-        وجود تزیینات و المان هایی که معماری روم و یونان را یادآور می نماید .

-        سنگهای صیقلی و لوکس که به عنوان متریال اصلی می باشند .

-        سطوح شیشه خور که کنترل شده و محدود می باشند .

-        ارتفاع بلند و کشیدگی ها

-        وجود ستون

-        تاکید بر جنبه های تجمع گرا و باشکوه

سخن اخر

نکات طراحی نما ویلا بخش دوم

در مجموع می‌توان گفت که طراحی نمای ویلا یک پروژه تکنیکی و هنری می باشد و به دانش و تخصص زیادی نیاز دارد بنابراین توصیه می شود در هنگام طراحی ویلا حتما از متخصصان این کار کمک بگیرید .

اگر محدودیت ‌های قوانین منظرسازی و وجود فضای باز و تقریباً وسیع نباشد امکان طراحی پلان و نمای ویلا را همزمان با طرح های متنوع به وجود می آورد و همین باعث می شد که نمای پیوسته با بنای ویلا شکل بگیرد .

شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا در طراحی و ساخت ویلا ی شما تمام قد اماده خدمت رسانی است .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات