طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکات ضروری در انتخاب متریال حین دکوراسیون اداری

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 1 تير 1401 در ساعت 14 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اجرای دکوراسیون داخلی مناسب و حرفه ای نیازمند دانش و آگاهی می باشد و به همین دلیل بهتر است که از متخصصین این حوزه کمک گرفته شود . درواقع برای داشتن یک دکوراسیون خوب و با کیفیت باید مواردی رعایت شود که از جمله ی آن ها می توان به چیدمان درست عناصر مختلف ، نصب جزییات به شکل درست و حرفه ای ، استفاده از ترندهای روز و ... اشاره نمود . اگر بخواهیم به چگونگی نصب و اجرای بعضی از این جزییات در دکوراسیون داخلی اشاره کنیم عبارتند از :

  • شیشه سکوریت در دکوراسیون داخلی

شیشه های سکوریت را می توان شیشه هایی دانست که نسبت به شیشه های معمولی کیفیت بهتری داشته و از مقاومت بیشتری برخوردار می باشند .  به همین دلیل در ساختمان سازی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند . اصولا از این شیشه ها برای درب و پنجره ها در ساختمان ها استفاده می شود چرا که هم در برابر ضربه و هم در برابر حریق و عوامل جوی بسیار از خود می توانند مقاومت نشان دهند . این نوع شیشه ها اصولا به روش کوره ی حرارتی ساخته می شوند و همین امر سبب مقاومت بالا و مزایای آن ها شده است .

اجرای-دکوراسیون-داخلی-1

برای ساخت شیشه های سکوریت باید در ابتدا آن ها را در ابعاد و اندازه های دلخواه و مورد نیاز برش داد و سپس وارد کوره نمود . این کار باعث می شود تا مقاومت شیشه بعد از ساخت بالاتر برود و کیفیت بهتری پیدا کند . بعد از آنکه وارد کوره شدند دمای کوره را تا 700 درجه افزایش داده و بعد از آنکه شیشه ها به اندازه کافی حرارت دیدند شروع به خنک نمودن آن ها می کنیم . این کار باعث ایجاد شوک در شیشه و زیاد شدن مقاومت آن در برابر عوامل مختلف می شود .

اجرای شیشه های سکوریت در دکوراسیون داخلی

برای اجرای این شیشه های سکوریت در دکوراسیون داخلی خصوصا در دکوراسیون اداری فضاهای اداری تجاری در ابعاد بزرگ جهت پارتیشن بندی ، میز و ... لازم است که حتما در ابتدا محلی که قرار است شیشه ها نصب شوند را با دقت اندازه گرفته و سپس همان اندازه ای که نیاز است را سفارش دهید . چرا که اشتباه در انجام این کار می تواند بودجه را هدر دهد . همچنین به لبه ها و گوشه های این نوع شیشه ها باید دقت نمود چرا که حساس می باشند و امکان آسیب دیدن آن ها وجود دارد . از طرفی باید این شیشه ها کاملا محافظت شده و با دقت به محل پروژه آورده شوند تا بدون کوچکترین آسیبی نصب شده و مورد استفاده قرار بگیرند .

  • سقف کاذب در دکوراسیون داخلی

سقف کاذب در واقع نوعی پوشش غیر باربر بوده که در فضاهای داخلی برای پوشش تاسیسات و کمتر کردن ارتفاع بعضی از فضاها و همچنین بخشیدن زیبایی بیشتر به سقف استفاده می شود . این نوع سقف ها دارای مزایای مختلفی می باشند که از جمله ی آن ها می توان به جلوگیری از اتلاف انرژی و دما ، آکوستیک کردن فضا ، دکوراتیو بودن ، پوشش تاسیسات ، بستری مناسب برای ایجاد نورپردازی های خاص و ... اشاره نمود . همچنین در صورت بروز اتفاقاتی مانند آتش سوزی و ... این سقف ها مانند مانع عمل کرده و افراد و ساختمان کمتر آسیب خواهند دید . همچنین سقف های کاذب دسترسی به تاسیسات و تعمیرات آن ها را آسان تر می کنند .

یکی دیگر از موارد مهم درباره ی سقف های کاذب این است که دارای تنوع زیادی می باشد که بعضی از آن ها عبارتند از : سقف های کاذب رابیتس ، سقف های کاذب کنافی ، سقف های کاذب کشتسان ، سقف های کاذب آلومینیومی ، سقف های کاذب چوبی و ... . هر کدام از این ها دارای ویژگی های مختلفی بوده که با توجه به همین ویژگی ها از قیمت متفاوتی نیز برخوردار می باشند و نقش های متفاوتی در دکوراسیون اداری یا منزل ایفا میکنند .

اجرای-دکوراسیون-داخلی-2

اجرای سقف کاذب در دکوراسیون داخلی

 سقف های کاذب از آنجایی که انواع مختلفی دارند نصب آن ها نیز می تواند متفاوت باشد . ما در این جا به توضیح روش نصب سقف کاذب مشبک می پردازیم .

برای اجرا و نصب سقف کاذب مشبک لازم است که در ابتدا حتما محل مورد نظر را به خوبی اندازه گرفته و بعد از آنکه محل نصب تایل ها مشخص شد به نصب نبشی ها پرداخته شود . بعد از نصب نبشی ها مهمترین نکته در نصب آویزها این است که به چگونگی قرار گرفتن سپری ها توجه شود .  

  • گرین وال در دکوراسیون داخلی

گرین وال ها درواقع یک نوع دیوار می باشد که با استفاده از گیاهان طراحی و ساخته می شود . این دیوار می تواند قسمتی از یک فضا شده و به عنوان دیوار جدا کننده استفاده شود و هم می توان عنصری دکوراتیو و تزیینی در یک فضا باشد . گرین وال ها باعث زیباتر شدن فضا شده چرا که قسمتی از طبیعت را به فضاهای داخلی وارد می کند که این کار علاوه بر زیبایی روی حس و حال فضا نیز تاثیر می گذارد .

اجرای-دکوراسیون-داخلی-3

اجرای گرین وال در دکوراسیون داخلی

برای نصب و اجرای گرین وال بهتر است که تمامی تجهیزات و عناصر مورد نظر حتما از قبل آماده شود تا سرعت انجام کار بالاتر رفته و کار با دقت بیشتری انجام شود . از جمله مواردی که باید به آن ها در نصب گرین وال دقت نمود عبارتند از : ابعاد دیوار مورد نظر ، نوع گیاهی که در آن منطقه می تواند سالم زیست کند ، چگونگی دسترسی به آب برای گیاهان ، خاک مورد نظر و ... . پس از آن که تمامی این موارد بررسی شد زیرسازی لازم انجام شده و پنل های مورد نظر نصب می شود و جای خاک و سیستم مورد نظر برای آبیاری مشخص می شود . سپس بعد از آن گیاهان در جای خود قرار می گیرند . بهتر است از گیاهانی استفاده شود که نیاز به آبیاری به طور مداوم نداشته و خاک آن ها نیاز به تعویض به صورت کوتاه مدت نداشته باشد .

اجرای-دکوراسیون-داخلی-4

  • پتینه در دکوراسیون داخلی

پتینه نوعی هنر برای طراحی روی دیوارها و ظروف و ... می باشد که بافتی قدیمی و کهنه به آن ها می بخشد . از پتینه در دکوراسیون داخلی اصولا برای شاخص نمودن یک دیوار و یا آنتیک کردن عناصر چوبی استفاده می شود . همچنین پتینه سبک ها و شیوه های اجرایی مختلفی دارد که از جمله ی آن ها می توان به پتینه کاری با ورقه های نقره و طلا ، پتینه کاری با کاردک ، پتینه کاری با اسفنج ، پتینه کاری با پارچه و ... اشاره نمود . هر کدام از این ها نیز برای سبک های مختلفی از دکوراسیون اداری یا منزل استفاده می شوند اما به طور کلی روش اجرای آن ها آسان بوده و هزینه ی زیادی را نیز در بر نمی گیرد .

اجرای-دکوراسیون-داخلی-5

اجرای پتینه در دکوراسیون داخلی

برای اجرای پتینه در انواع سبک ها اولین کاری که باید انجام داد این است که زیرسازی پتینه را آماده نمود . برای انجام این کار باید ابتدا دیوار را تمیز نمود و مواد مورد را نظر روی آن زد . سپس رنگ زمینه که مد نظر دارید را روی دیوار می زنید . حال برای بعضی از سبک های پتینه مانند پتینه کاری با پارچه بهتر است که قبل از خشک شدن این رنگ پارچه را به صورت مچاله و ... روی دیوار قرار داده و با ضربه زدن و یا کشاندن پارچه رنگ را از روی دیوار به صورت بافت دار برداشته و طرح خاصی را روی دیوار اجرا نمایید . برای بعضی دیگر از روش های پتینه کاری مانند ورق طلا و نقره نیز می توانید ورقه های مورد نظر را روی دیوار با چسب رقیق شده چسبانده و قبل از خشک شدن آن با قلمو و ... روی آن ضربه بزنید . در این صورت قسمت هایی از ورقه ها که روی دیوار رنگی قرار گرفته اند به صورت رندوم برداشته شده و طرحی خاص و کلاسیک روی دیوار ایجاد می شود .

اجرای-دکوراسیون-داخلی-6

سخن پایانی

همانطور که گفتیم برای اجرای جزییات مختلف در دکوراسیون داخلی باید از شرکت های حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید . شرکت دکوراسیون هیرادانا که یکی از جمله ی این شرکت دکوراسیون ها در ایران می باشد دارای تیمی تشکیل شده از مهندسین و طراحان حرفه ای ، با تجربه ، آگاه و به دانش های روز و ... می باشد که می توانند در پروژه های شما به شما کمک کرده و نتیجه ای رضایت بخش را به شما تحویل بدهند .

اجرای-دکوراسیون-داخلی-7

از طریق شماره 09125754921 با شرکت دکوراسیون هیرادانا جهت دکوراسیون منزل ، دکوراسیون اداری ، ویلا و ... در ارتباط باشید .

8 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات