طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکات اجرای کفپوش اپوکسی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 29 تير 1400 در ساعت 12 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله از شرکت طراحی داخلی و دکوراسیون هیرادانا به بررسی نکات مهم کف پوش اپوکسی میپردازیم .یکی از پرکاربرد ترین پوشش های کفپوش اپوکسی میباشد ، اجرای کفپوش اپوکسی دارای تنوع و گستردگی بالایی است ، که در بازسازی ساختمان هم گزینه مناسبی است .

نکته مهم در نصب کفپوش اپوکسی این است که وضعیت بستر سازی در هزینه ها و همچنین کار تمام شده بسیار دخیل می باشد بنابراین توصیه می شود بستری صلب و مسطح برای اجرای زیرساز اپوکسی تامین نمایید .

نکات اجرای کفپوش اپوکسی

اپوکسی چیست ؟

اپوکسی در واقع یک رزین صنعتی است که در بخش صنعتی تولید میشود ،  و ماده اپوکسی پس از ترکیب شدن با رنگدانه ، هاردنر و فیلر تبدیل به سرعت پوششی بسیار مقاوم و محکم برای کف و سایر سطوح دیگر می شود .

چرا کفپوش اپوکسی ؟

شما باید سعی کنید قبل از انتخاب و اجرای کفپوش اپوکسی در طراح داخلی خود ، به ویژگی های مثبت و منفی آن توجه کنید ، در  ادامه شما را با مزایا و معایب کفپوش اپوکسی آشنا خواهیم کرد ؛

مزایا :

در کف اپوکسی دیگر گرد و غبار حاصل از سایش کف وجود ندارد و به دلیل یکپارچگی و عدم وجود درز ، نظافت راحت تری خواهد داشت .

از مزایای دیگر اپوکسی می توان به کفپوشی با مقاومت فشاری بالا ، مقاوم در برابر حرارت و سرما  ، ضخامت و وزن بسیار کم ، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و تنوع نامحدود در رنگ و طرح اشاره کرد .

معایب :

اپوکسی نسبت به سنگ خش پذیر تر می باشد اگر می‌ خواهید زیبایی آن سال های زیادی حفظ شود باید از آن مراقبت زیادی کنید و همچنین اپوکسی کف به علت ضخامت بسیار کم به شدت تابع بستر خود می باشد و اگر شما ناهمواری های بستر را اصلاح نکنید در زیبایی کار و طراحی داخلی و دکوراسیونتان تاثیر منفی خواهید دید .

نکات اجرای کفپوش اپوکسی

  •  انواع کفپوش اپوکسی و کاربرد آن ها

 اپوکسی آنتی باکتریال

از این نوع اپوکسی اغلب در طراحی داخلی بیمارستان ها و مراکز درمانی ، آزمایشگاه ها ، صنایع دارویی _ آرایشی و بهداشتی استفاده می شود .

این کفپوش این قابلیت را دارد که به صورت تک رنگ و یا طرح دار استفاده شود .

اپوکسی آنتی استاتیک

اجرای اپوکسی آنتی استاتیک در مواقعی که ایجاد جرقه بر اثر اصطکاک در کف ، آسیب به تجهیزات می رساند و یا خطر انفجار را داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرد این کفپوش به واسطه وجود شبکه مسی کار شده در آن ضد جرقه می باشد .

کارایی اپوکسی آنتی استاتیک بیشتر در اتاق های عمل ، زاغه مهمات ، دیتا سنتر ، صنایع نظامی و بخشهای این چنینی و یا بازسازی آنها می‌ باشد .

کفپوش اپوکسی پوست پرتقالی

اجرای این نوع اپوکسی در مکان هایی که متراژ پروژه بالا بوده و نیاز به کاهش هزینه ها می باشد گزینه بسیار مناسب است ، تنها مزیت اپوکسی پوست پرتقالی نسبت به اپوکسی های دیگر ارزان تر بودنش می باشد .

از این نوع اپوکسی در سالن های تولید ، پارکینگ های طبقاتی و عمومی ، آشپزخانه هواپیما ها و انبار ها و … استفاده می شود .

کفپوش اپوکسی صنعتی

کفپوش اپوکسی صنعتی دارای انواع متنوعی از اپوکسی ها است و در دو حالت شانه ای و پوست پرتقالی به اجرا در میاید .

اپوکسی ضد اسید یکی از انواع اپوکسی صنعتی است و می توان گفت میزان مقاومت آن در برابر اسید بسته به نوع و درجه خلوص اسید بستگی دارد ، این کفپوش ها در کارخانه ها ، تعمیرگاه ها ، انبارها ، خط های تولید و بسته بندی و آزمایشگاه ها  و یا بازسازی این موارد ، مورد استفاده قرار می گیرند .

اجرای شانه ای ؛ در اجرای شانه ای در مرحله آخر و پس از اجرای زیرسازی های لازم لایه تاپ کت و یا لاک اپوکسی با استفاده از کاردک مخصوص در ضخامت ۱ الی ۱.۵ میل روی کار پخش می ‌شود .

اجرای پوست پرتقالی ؛ در اجرای پوست پرتقالی لایه آخر اپوکسی یا لاک با غلطک روی کار استفاده می شود و ضخامت کمتر از ۳۰۰ میکرون دارد .

در روش پوست پرتقالی اپوکسی یا لاک از نظر مشخصات ظاهری و فنی نسبت به حالت شانه ای ضعیف تر و ارزان تر می باشد .

کفپوش اپوکسی سه بعدی

این نوع کفپوش اغلب در فضاهای کوچک با متراژ کم مورد استفاده قرار میگیرد و اجرای آن به وسیله چسباندن پوستر مورد نظر روی کف و سپس ریختن لاک شفاف اپوکسی بر روی آن انجام میگیرد ، اپوکسی کف سرویس بهداشتی و حمام ها بیشتر از این نوع می باشد .

کفپوش طرح سنگ و ابر و باد

از ترکیب رنگ های گوناگون با روش‌ های مختلف کفپوش‌ هایی در طرح هایی مانند طرح سنگ ، طرح چوب و یا طرح‌ های تصادفی با ظاهری زیبا و خاص حاصل می‌ شود که بیشتر در منازل مسکونی ، اداری و هتل ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد .

نکات اجرای کفپوش اپوکسی

شرکت دکوراسیون هیرادانا در بازسازی ساختمان و منزل شما آماده انجام هرگونه خدمات است .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات