طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکاتی در مورد طراحی پلان خانه

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 20 آبان 1397 در ساعت 17 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه این بخش از وب سایت شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا به معرفی برخی از نکات در طراحی پلان خانه می پردازیم. هیرادانا فعال در زمینه تعمیرات ساختمان ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون داخلی ، بازسازی منزل و غیره می باشد.

5- اندازه ها در پلان

یک اشتباه رایج این است که ابعاد و اندازه های یک اتاق را با توجه به مبلمانی که میخواهید تهیه کنید طراحی کنید در بیشتر مواقع بعد از اتمام کار متوجه میشوید که مبلمان اصلا با اتاق شما فیکس نمیشوند. قبل از طراحی پلان خانه به طور دقیق مبلمانی که دارید را اندازه بگیرید . اگر کاملا مطمعن نیستید که ابعاد اتاقتان باید چقدر باشد مبلمان و وسایل خود را به طور دقیق اندازه گیری کنید ، تخت ، میز ناهار خوری ، و هر وسیله دیگری که فضایی را در اتاق اشغال میکند ، در این حالت شما به ابعاد و فضای مناسبی که نیاز دارید دست پیدا میکنید .

6- در نظر گرفتن فضا و اتاق هایی برای سرگرمی و فعالیت جمعی

برای بیشتر ساکنین در رویای پلان یک خانه ایده آل ، به داشتن تراسی بزرگ و جمعی از دوستان در حال وقت گذرانی فکر میکنند . با توجه به سبک زندگی خودتان ، اگر شخص معاشرتی و اهل مهمانی هستید باید به پلان و طراحی فضاهایی مانند آشپزخانه ، سالن ناهارخوری ، هال و پذیرایی توجه کنید . با این کار شما مطمعن میشوید پلان مناسب و فضای کافی برای غذا خوردن ، رقصیدن ، گفت و گو و فعالیت های اجتماعی خواهید داشت .

7- ایمنی در پلان

آیا تابحال عاشق یک ماشین اسپرت شده اید ولی وقتی کمی به واقعیت فکر کرده اید متوجه این شده اید که شما دارای خانواده هستید و همه آنها در این ماشین جا نمیشوند ؟ همین اتفاق و اشتباه هم وقتی دارید پلان خانه ایده آل خود را نگاه میکنید ممکن است رخ بدهد . ایمنی در همه جا حرف اول را میزند بخصوص در خانه که وقت زیادی از زندگیمان را در آن سپری میکنیم . کفپوشهای بالکن ها و راه پله ها ، نرده پله ها ، سرویس های بهداشتی ، شیشه ها و بسیاری ویژگی و موارد دیگر که ممکن است زیبایی خاصی داشته باشند و برای بزرگسالان مناسب باشند ولی برای خانواده هایی که دارای فرزندان کوچک هستند خطرناک باشد و ایمنی لازم را نداشته باشد .

8- موقعیت خانه و پلان

با اینکه میتوانید پلان داخلی خانه خود را تا حدی در آینده تغییر دهید ولی نمیتوانید موقعیت و محل آن را جابجا کنید ،  با درنظر گرفتن این مورد ، این اشتباه را نکنیند که عاشق یک پلان بشوید و ذهنتان از محله و موقعیت شهری آن خارج شود . اگر از یک اتاق خواب خوشتان آمد ولی از دیدی که از پنجره به بیرون دارد راضی نبودید حتما باید به دنبال یک خانه دیگر باشید چون این مورد چیزی نیست که بشود آن را تغییر داد.

9- تمام خانواده برای انتخاب پلان خانه مشارکت کنند

این اشتباه را نکنید که پلان خانه ای که خانواده تان میخواهد در آن زندگی کند را خودتان به تنهایی انتخاب کنید . حتما خانواده خود را در دیدن پلان معماری و عکس های سه بعدی پیش از ساخت شریک کنید . با این کار علاوه بر شنیدن نظرات و خواسته های آنها میتوانید عکس العمل آنها را در مواجحه با نقشه ها و عکس ها ببینید . و این را هم بدانید که خانواده سنگین ترین وزنه در انتخاب یک خانه است.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات