طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکاتی درباره طراحی دکوراسیون آشپزخانه به رنگ قهوه ای

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 24 فروردین 1399 در ساعت 13 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از بخش های مهم در طراحی دکوراسیون منزل که نیازمند دقت و توجه ویژه می باشد طراحی دکوراسیون آشپزخانه  است این بخش آنقدر مهم است که از آن به عنوان قلب خانه یاد شده است. بازسازی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه با استفاده از سبک های مختلفی قابل اجرا می باشد ولی نوبت به انتخاب رنگ در طراحی آشپزخانه می رسد انتخاب رنگ نیز از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است زیرا رنگ به طور مستقیم و بر روی روحیه افراد تاثیر می گذارد در این مقاله شرکت معماری هیرادانا بررسی نکاتی درباره استفاده از رنگ قهوه ای در آشپزخانه می پردازیم.

  • استفاده از رنگ قهوه ای در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

    نکاتی درباره طراحی دکوراسیون آشپزخانه به رنگ قهوه ای

یکی از راه هایی که می توان از آن در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد رنگ قهوه‌ای می ‌باشد .

از نظر روانشناسی افراد به رنگ قهوه ای علاقه مند هستند افرادی مسئول، واقع بین و در برخی از اوقات افرادی محتاط می باشد از آن جایی که رنگ قهوه ای در ذهن افراد یاد آورم عناصر طبیعت مانند چوب و خاک می باشد امنیت ، تعلق و ثبات را در ذهن افراد تداعی می کند.

رنگ قهوه ای از ترکیب رنگهای نارنجی و قرمز و سیاه به وجود می آید که این ترکیب بندی حس قدرت ، جلال و شکوه را در افراد زنده کرده و گرمای مخصوصی را در فضای خانه شما به وجود می‌ آورد.

  • ترکیب موزون رنگ قهوه ای با سایر رنگ ها

    نکاتی درباره طراحی دکوراسیون آشپزخانه به رنگ قهوه ای

رنگهای خاکستری روشن (مایل به آبی) آبی مایل به خاکستری ، قهوه ای نسکافه ای ، بژ، کرم مایل به زرد و سفید رنگ هایی می باشند که در ترکیب با رنگ قهوه ای هارمونی زیبایی را ایجاد می ‌کند.

هنگام استفاده از رنگ قهوه ای از بین تنالیته های این رنگ باید فقط از نسکافه ای،  شکلاتی و تا حدی آجری را مورد استفاده قرار دهید زیرا تنالیته  های دیگر قهوه ای ترکیب جذاب و جالبی را در طراحی دکوراسیون آشپزخانه برای شما ایجاد نمی ‌کند.

از این رنگ می توان در طراحی داخلی اتاق خواب؛ اتاق پذیرایی، آشپزخانه، راه رو های ورودی و اتاق غذا خوری استفاده کرد و حس مطلوب و گرمای مناسبی را در افراد ایجاد کرد.

اگر قصد استفاده از رنگ شکلاتی یا قهوه ای را در دکوراسیون داخلی خود دارید می توانید از این ایده ها استفاده کنید

  1. می ‌توانید روکش مبلمان و ناهارخوری خود را چرمی انتخاب کنید زیرا چرم دارای دوام و استحکام خوبی می باشد و همین طور موجب ایجاد آرامش در فضا می گردد.
  2.  مبلمان چوبی تیره فضا را تیره میکند برای روشن تر کردن فضا پیشنهاد می شود که از رنگ های سفید و خاکستری روشن  استفاده کنید تا فضا را  متعادل کنیم.
  3. در بازسازی ساختمان خود از گیاهان قهوه ای رنگ مثل گربه های خشک چوب های بامبو دیگر عناصر دکوراتیو از جنس بامبو استفاده کنید این عناصر هماهنگ با این  دکور می باشد.
  4. در طراحی داخلی خود با استفاده از کف پوش های قهوه ای رنگ و یا تلفیق کرم - زرد فضای خانه خود را گرم تر جلوه دهید.
  5. روش دیگر استفاده از کابینت آشپزخانه چوبی و یا کابینت هایی که روکش رنگ قهوه‌ای و یا چوبی دارد.
  6. اگر صندلی ها و  کابینت آشپزخانه شما چوبی است می توانید از لوازم دیگر با رنگ مایل به زرد استفاده کنید.
  7. ترکیب رنگ قهوه ای برای دکوراسیون داخلی خود دقت داشته باشید که رنگ قهوه ای شکلاتی سوخته زمانی که با آبی تیره ترکیب می شود  تیرگی شدیدی را در فضا به وجود می آورد و مناسب نیست اما با استفاده از رنگ سفید در فرش می ‌تواند محیط شما را تا حدودی روشن کند اما اگر دیوارها را هم سفید کنید روشنی محیط را چند برابر کرده اید.
  8. در فضاهایی که نور گیری زیادی دارند می‌توان برای دیوارها از رنگ قهوه ای روشن و یا نسکافه ای استفاده کرد اما در فضا هایی که نور کمی دارند این کار اصلا توصیه نمی شود.

نکاتی درباره طراحی دکوراسیون آشپزخانه به رنگ قهوه ای

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات