طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نورپردازی در اتاق خواب

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 12 اسفند 1397 در ساعت 10 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از مکان هایی که در خانه باید حس آرامش را به انسان منتقل نماید اتاق خواب می باشد. بنابراین کل هدف از دکوراسیون داخلی اتاق خواب باید القاء حس آرامش به افرادی باشد که در این اتاق قرار می گیرند. برای رنگ آمیزی اتاق خواب باید از رنگ هایی استفاده شود که حس تحرک و جنبش را به شما منتقل نکند. بنابراین استفاده از رنگ های نارنجی، زرد که حس شوق و گرما را منتقل می کنند برای استفاده در رنگ آمیزی اتاق خواب مناسب نیستند. استفاده از رنگ های روشن آبی و سبز نیز ایجاد صمیمیت می کند و بیشتر برای آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجا که رنگ سبز حس آرامش را به افراد منتقل می نماید بنابراین می توان در بازسازی ساختمان از این رنگ برای اتاق خواب استفاده نمود. رنگ سبز باعث می شود تا حس آرامش به افراد منتقل شود و حس خوشبختی را به افراد منتقل می نماید.

استفاده از رنگ تیره در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

 درست است که برخی از رنگ ها برای اتاق خواب شاید به نظر مناسب نمی رسد اما برای برخی از شرایط خوب است که از آن ها استفاده شود. برای مثال اگر اطلاعات کافی را در اختیار شرکت بازسازی ساختمان برای دکوراسیون داخلی بگذارید و اگر در صورتی که جزء افرادی باشید که به راحتی به خواب نمی روید می تواند برای اتاق خواب شما از رنگ بنفش تیره و یا سبز تیره استفاده نماید. این رنگ ها حس آرامش و امنیت را می توانند به شما منتقل نمایند و راحت تر به خواب می روید.

نقش رنگ های سرد در دکوراسیون اتاق خواب

رنگی مانند آبی یخی از سری رنگ های سرد ولی آرامبخش هستند و در صورتی که از این رنگ ها در بازسازی ساختمان برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده شود شما می توانید هنگام خواب به آرامی به خواب رفته و صبح  ها شاد و سرزنده برخیزید. استفاده از برخی از اجزایی که دارای رنگ گرم باشد نیز می تواند در کنار این رنگ های سرد جذاب باشد.

استفاده از سایر رنگ های مناسب برای اتاق خواب

استفاده از رنگ هایی مانند کرم روشن، کرم شکلاتی، سبز و قهوه ای روشن نیز از رنگ های مناسب برای رنگ آمیزی دیوارها به حساب می آید. استفاده از این رنگ ها در اتاق خواب باعث می شود تا حس آرامشی به شما منتقل شده و به راحتی به خواب بروید و از نظر روانی شما را در وضعیت مناسبی قرار می دهد.

اهمیت رنگ آمیزی برای اتاق کودک

می توان گفت که تاثیر استفاده از رنگ های مناسب برای اتاق کودک تاثیرات بیشتری بر روی کودک نسبت به بزرگسالان دارد و رنگ ها می توانند به راحتی بر روی کودکان تاثیر گذار باشند و آن ها توجه ویژه ای به رنگ ها دارند و استفاده از رنگ های مناسب می تواند تاثیر مثبتی بر روی آن ها بگذارد. یکی از رنگ های مناسب برای استفاده در اتاق کودک که در تعمیرات ساختمان از آن استفاده می شود رنگ قهوه ای می باشد که چون برگرفته از رنگ چوب می باشد می تواند تاثیرات مثبتی بر روی کودک بگذارد و در صورتی که  از رنگ قهوه ای استفاده شود کودک از انسجام شخصیتی بیشتری برخوردار خواهد شد. استفاده از رنگ بنفش نیز از آنجا که رنگی تجملاتی است همین تاثیر را بر روی کودک گذاشته و احتمال می رود کودک زیاده خواه شود ولی حس خلاقیت را در کودک افزایش می دهد.

ترکیب رنگ بنفش و آبی از مناسب ترین رنگ ها برای استفاده در اتاق کودک می باشد که هم آرامبخش است و هم رنگ آبی هیجان رنگ بنفش را می گیرد.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات