طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نقش پارتیشن بندی در دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 31 خرداد 1399 در ساعت 13 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروز پارتیشن های مختلف و متنوعی را می توانیم در فضاهای داخلی ببینیم که به عنوان یک عنصر دکوراتیو از آن استفاده می‌شود. اما اگر بخواهیم تخصصی‌تر به موضوع نگاهی بیاندازیم همچنین به دلیل وجود آپارتمان‌های کوچک برای تقسیم فضا از پارتیشن استفاده می‌کنند. پارتیشن به عنوان یک صفحه جدا کننده بین فضاها یا دیواری متحرک است. در ادامه با شرکت معماری هیرادانا همراه باشید.

نقش پارتیشن بندی در دکوراسیون داخلی

 کاربرد انواع پارتیشن در فضای داخلی

 مهمترین هدف پارتیشن به شرح زیر می باشد:

تفکیک و تقسیم فضایی

ایجاد محرمیت و یا مانعی برای دید نزدیکی و سازماندهی فضا

زیبایی و جلوگیری از یکنواختی از فضا قابلیت

 چند منظوره بودن و کاربردی بودن  هر فضا

 پارتیشن ها به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می شوند. که هر یک از آنها می‌توان به فراخور نیاز فضا استفاده میشود. بستگی به سلیقه و نظر شما می توانید هر فضا را دکوراسیون کنید . اغلب افراد با این ویژگی کاربردی بودن و انعطاف پذیر بودن پارتیشن هااغلب بیشتر ترجیح می دهند که از انواع پارتیشن متحرک استفاده کنند.

 متریال پارتیشن ها

 پارتیشن ها دامنه گسترده‌ای از متریال دارند که هر یک نما، طرح و فرم منحصر به فرد خود را دارد.یکی از پرکاربردترین متریالی که برای پارتیشن استفاده می‌کنند می‌توان به پارتیشن شیشه ای با فریم استیل چوب pvc ام دی اف،  پارچه های خاص اشاره کرد .در طراحی دکوراسیون داخلی در بین مواردی که گفته شد پارتیشن های شیشه های مات و براق و mdf و pvc دارای بیشترین محبوبیت هستند.

نقش پارتیشن بندی در دکوراسیون داخلی

پارتیشن ها امروزه هم ویژگی های متفاوتی مانند شیشه تک جداره یا دو جداره، ضد حریق و ضد آب بودن، عایق صدا و حرارت بودن و دارند. از نقاط مثبت این محصول می توان به تعامل با محیط اشاره کرد از این رو شما می توانید برای هر محیطی که میخواهید یک پارتیشن انتخاب کنید. به وسیله متریال می‌توانید سازگاری با محیط را ایجاد کنید.

 طرح ها و شکل های متناوب پارتیشن ها می تواند زیبایی منحصر به فردی را به فضا ببخشد. طرح های پارتیشن شامل هندسی ،طرح های انتزاعی، نقشه های ملایم روی شیشه ،فیلم های سه بعدی و برجسته می باشد که هر کدام به درخواست مشتری طراحی می‌شود.

  پارتیشن ها در کجا مورد استفاده قرار می گیرد؟

نقش پارتیشن بندی در دکوراسیون داخلی

 کاربرد آنها مختص به محدوده خاصی نیست .در دکوراسیون اداری ، فضای مختلف محیط مسکونی می توانند از آن استفاده کرد. پارتیشن های مورد استفاده بیشتر در محیط های اداری کاربرد دارند، به همین دلیل کاربری آن معمولاً از پارتیشن های ساده استفاده می‌کنند و نمونه‌های آگوستیک آن بیشترین کاربرد را در فضای اداری دارد.

 در فضای غیر اداری مانند لابی ،اتاق‌های مذاکره و غیره تنوع بیشتری به کار می‌رود و فایل های غیر رسمی تری را به خودش میگیرد. پارتیشنها نقش جدا سازی مختلفی دارند و می‌توانند نقش جدا کننده داشته باشند که این روز ها مشاهده کنید.

 اما ممکن است بتوانید بیشترین میزان تنوع را در فضاهای مسکونی مشاهده کنید. پارتیشن بندی فضاهای خانگی بیشتر از یک فضا سازی ساده می باشد. نوع خانگی محصول باید در کنار کاربرد عالی و متناسب با سبک موجود استفاده شود.

نقش پارتیشن بندی در دکوراسیون داخلی

 در اجرای دکوراسیون داخلی فضای مسکونی برای جداسازی اتاق نشیمن از پذیرایی و اتاق غذاخوری، فضای ورودی از بخش‌های دیگر، اتاق و بخش بندی اتاق کار و استراحت می توان از پارتیشن استفاده کرد .پارتیشن بندی فضا محدود به اتاق ها نیست .حتی برای سرویس بهداشتی به حمام می توانید از پارتیشن استفاده کنید که معمولا از نوع شیشه آن و از نوع شیشه نشکن و سکوریت استفاده می‌کند.

در طراحی داخلی و هنگام انتخاب پارتیشن باید دقت کنید که جنس و عمر آن مورد تایید باشد .مشورت با افراد ارائه دهنده و ماهر می تواند در تصمیم گیری تان به شما کمک کند تا بتوانید بهترین محصول را  انتخاب کنید.

 یکی از پرطرفدارترین نوع پارتیشن، پارتیشن های سبز می باشد که به همراه فلاور باکس در فضای دکور خانه تان بسیار کاربرد دارد و زیبایی منحصر به فردی را به محیط خانه منتقل می کند.

امروزه سبک های مختلفی از پارتیشن را میتوانید در بازار مشاهده کنید و از سایت های معتبر برای ایده گرفتن در طراحی استفاده کنید.

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات