طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نقش پارتیشن اداری در طراحی دکوراسیون داخلی اداری

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 14 فروردین 1399 در ساعت 14 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هنگام دکوراسیون اداری  باید به نیاز افراد مختلف توجه کرد و علاوه بر زیبایی محیط کار سبب رفاه و آسایش و همینطور افزایش عملکرد کارکنان شد، زیرا کارکنان اداره  ساعات طولانی را در روز در محیط های اداری باید سپری کنند.در  طراحی دکوراسیون داخلی اداری یکی از فاکتورهای مهم انتخاب نوع و محل قرارگیری پارتیشن های اداری می باشد. پارتیشن بندی یک فضا چیست؟ پارتیشن بندی  یک فضا به این معنی است که آن محیط را بدون آسیب رساندن به کف اصلی فضا بخش بندی و به قسمت های مجزا تقسیم کنیم. برای زیباتر شدن فضای مورد نظر میتوان از فریم های آلومینیومی و پر کننده های سلولزی استفاده کرد. در پارتیشن بندی اداری فضا های بزرگ و کوچک اداره را با استفاده از دیوارهای مدولار با قابلیت طراحی بر اساس نیازهای افراد بخش بندی می کنند  به جداکننده های موقت و کاذب که برای ایجاد فضاهای نیمه خصوصی و خصوصی ،زیباسازی، بهینه سازی  و به طور کلی ایجاد محیط آرام و دور از سر و صدا جهت افزایش بازدهی کارکنان پارتیشن اداری می گویند.

نقش پارتیشن اداری در طراحی دکوراسیون داخلی اداری

پارتیشن علاوه بر امکانات و کارایی که دارند تاثیر زیادی بر روی دکوراسیون داخلی اداری می گذارد.

در اجرای دکوراسیون اداری گاهی نیاز داریم که از یک اتاق با چند کاربری متفاوت استفاده کنیم می توانیم  یک اتاق بزرگ را به چند بخش تقسیم کنیم جوریکه این قسمت ها به طور کامل از یک دیگر جدا نشوند بلکه فقط عملکردشان با هم فرق کند. این جدا سازی عملکردی به کمک جدا کننده ها یا همان پارتیشن صورت می گیرد. پارتیشن این امکان را فراهم می‌کند که مدیران بر اساس تعداد پرسنل هر واحد و سلیقه خود محیط را قسمت بندی کند. امکان انتخاب ترکیب و رنگ آن با سایر لوازم مرتبط مثل مبلمان اداری و ... یک محیط ارام و دنج برای پرسنل به وجود می آورد از آنجایی که برای مدیران رفت و آمد مشتریان و تحت تاثیر قرار دادن آنها امری مهم به شمار می آید دکوراسیون داخلی اداری بسیار پر اهمیت می باشد زیرا رابطه مستقیمی با میزان فروش دارد به همین دلیل است که توجه ویژه به آن می شود و معمولاً هزینه زیادی در این بخش صورت می گیرد. یکی دیگر از ایده هایی که معمولاً در بازسازی ساختمان محیط های اداری اداری انجام می شود ساخت اتاق های آرام و دنج برای استراحت، نمازخانه و اتاق جلسات می باشد شما میتوانید برای این دسته از اتاق کار از انواع پارتیشن آلومینیومی، شیشه و ام دی اف استفاده کنید. یک ایده دیگر که در کشور های ایرانی معمولا در ادارات دیده نمی شود اما در کشورهای اروپایی بیشتر اجرا می شود ساخت یک اتاق مادر و کودک در اداره است در بسیاری از ادارات که کارمندان آنها خانم هستند نگهداری از کودک برای مادران یک مشکل بزرگ ایجاد می کند برای برطرف کردن این مشکل می توان با استفاده از پارتیشن ها یک فضای کوچک برای کودکان ایجاد کرده و مقداری وسایل بازی و یک مربی برای آنها در نظر بگیریم تا کارمندان خانوم یک  با اطمینان خاطر به کار خود تمرکز داشته باشند البته این ایده بیشتر در کشورهای اروپایی اجرا می شود.

نقش پارتیشن اداری در طراحی دکوراسیون داخلی اداری

  • پارتیشن اداری چوبی

یکی از محبوبترین پارتیشن اداری پارتیشن چوبی می باشد که شما می توانید در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار دهید. چوب به عنوان یک عنصر طبیعی در فضا آرامش به ارمغان می آورد شما می توانید با استفاده از پارتیشن های چوبی فضا را از حالت بی روحی و خشکی در ادارات درآورید و یک محیط طبیعی و شاد به وجود آورید.

پارتیشن های چوبی خود دارای مدل های مختلفی هستند بعضی از آنها مثل یک دیوار عمل کرده و کل فضا را به دو قسمت تقسیم می کند این پارتیشن ها در دو نوع جمع شونده و ساده وجود دارد. پارتیشن های جمع شونده به این صورت هستند که با لولا به هم وصل می شوند و می‌توان هنگامی که آنها برای تقسیم فضا نیاز داریم آنها را باز کرده و در غیر این صورت آنها را جمع کنیم و فضای کاری بازتری را برای خود به وجود آوریم.

  • پارتیشن تک جداره

مواد تشکیل دهنده  این پارتیشن ها از چوب، شیشه و فلز میباشد. البته باید او گفت که پارتیشن تک جداره فقط نقش جدا کنندگی را در فضا دارد. و شیشه ۸ میلیمتری برای ساخت آن استفاده می شود

  • پارتیشن دو جداره

این نوع پارتیشن عایق صوت و حرارتی می باشد. پارتیشن دو جداره از چوب ،فلز و شیشه ساخته می‌شود اما شیشه ای که برای پارتیشن دوجداره استفاده می شود شیشه ۱۶ میلی متر میباشد پارتیشن دوجداره با کمک پی وی سی عایق صوتی می‌شود و جلوی ورود سر و صدای محیط اطراف را به فضا می گیرد. در طراحی داخلی پارتیشن دوجداره را می توان مانند یک دیوار تا سقف اتاق طراحی کرد

نقش پارتیشن اداری در طراحی دکوراسیون داخلی اداری

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات