طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نقش مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 28 اسفند 1398 در ساعت 15 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هر خانه ای را میتوان با چیدمان صحیح مبلمان ، گرم و زیبا کرد.  مبلمان و وسایل نشیمن را میتوان قالب های اولیه اتاق نامیید.برای انتخاب مبلمان درست باید به اصول طراحی داخلی وفادار باشیم. در اینجا شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد دارد تا به شما در زمینه انتخاب مبلمان و چیدمان متناسب با دکوراسیون داخلی منزلتان کمک کند. از آنجا که احساس راحتی و آسایش اولین چیزی است که برای یک خانه مهم است ، نباید آن را با مبلمان رسمی و ناراحتی که ابزاری برای فراری دادن مهمانان هستند پر کرد. اگر به اندازه ی کافی فضا دارید ، می توانید بخشی از اتاق را به اتاق پذیرایی و بخشی را به اتاق نشیمن اختصاص دهید و در هر مکان باتوجه به همان محل چیدمان مبلمان را انجام دهید.

  همچنین توجه داشته باشید که انتخاب مناسب ترین و بهترین مبلمان برای یک فضا باعث می شود شرایط آن فضا از نظر کاربرد و ظاهر مطلوب باشد.

   در بازسازی ساختمان ، برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی نقطه تمرکز منزل خود را انتخاب کنید.این نقطه باید به گونه ای انتخاب شود که توجه همه را به خود جلب کند. نقطه تمرکز شما ، میتواند یک تابلو، شومینه ، طاقچه ، میز تلویزیون یا یک پنجره ی بزرگ باشد ، همچنین این نقطه باید به دیوار تکیه داشته باشد و مبلمان دور از دیوار چیده شوند.

نقش مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی

  نکاتی که قبل از خرید مبلمان باید در نظر گرفت: 

    اگر قصد خرید مبلمان دارید بهتر است قبل از خرید ابعاد مکان خود را بدانید و بعد با دانستن ابعاد حدودی مبل ها فضایی که در خانه اشغال میکند را مجسم کنید.

    به علت تنوع رنگ ها و طرح های پارچه در مبلمان فروشی ها قبل از رفتن به مغازه حتما رنگی را مطابق با رنگ کف اتاق ، دیوار ها و پرده انتخاب کنید تا در آنجا سردرگم نشوید.

    بعضی ها فکر می کنند مبلمان هرچه بزرگ تر و کنده کاری شده تر باشد زیباتر و چشمگیرتر خواهد بود اما این طرز فکر اشتباه است وشما باید به   اندازه ی سالن ، سلیقه و بودجه تان توجه کنید.

نقش مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی

    ما همیشه عادت کردیم که مبلمان را از یک رنگ انتخاب کنیم ، اما امروزه انتخاب یک طرح مبلمان ولی با دو یا چند رنگ که با هم هماهنگی داشته و از یک طیف رنگی باشند یکی روش های چیدمان و انتخاب مبلمان است.

    زمان بازسازی منزل در انتخاب رنگ ترس را کنار بگذارید. سعی کنید کمی از رنگ های کرم وقهوه ای فاصله بگیرید،رنگ هایی انتخاب کنید که شادی ، عشق و شور را به شما و مهمانانتان القا می کند.از طرفی انتخاب رنگهای روشن مثل سفید و کرم فضا را زنده تر و بزرگ تر نشان می دهند.

اگر دنبال مبلمان رسمی هستید باید از مبلمانی استفاده کنید که ارتفاع آن ها بیشتر است اما هرچقدر که ارتفاع مبل کوتاه ترباشد ساده ومعمولی تر بنظر میرسد.

    باید همواره به این نکته توجه داشته باشید که حتما مبلمانی را انتخاب کنید  که متناسب با طول و عرض سالن پذیرایی شما باشد و فضا را بزرگتر  جلوه دهد.

  بهترین کار در انتخاب مبلمان برای فضای کوچک استفاده از مبلمان چند منظوره ، جمع شو و کم جا است.

  اگر به دنبال انتخاب مدل مبلمان برای آپارتمان کوچک هستید مدل های ال به شما پیشنهاد می شود زیرا این مدل مبلمان براساس فضای مورد نظر ساخته میشوند .

نقش مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی

ممکن است فکر کنید اگر وسط اتاق خالی باشد فضا بزرگ تر به نظر میرسد اما بهتر است مبلمان را به صورت گروهی در وسط و یا اطراف اتاق بچینید واز طرفی هرچه مبلمان به دیوارها نزدیک تر باشد وترکیب منحنی داشته باشد باعث می شود فضای طراحی دکوراسیون داخلی خانه هدر نرود.

اگر می خواهید فضایی باشکوه و مقتدرانه ایجاد کنید ،انتخاب مبلمان کلاسیک بهترین گزینه است و اگر می خواهید فضایی را ایجاد کنید که نظم را به بیننده القا کند از مبلمان مدرن استفاده کنید زیرا در مبلمان مدرن از خطوط صاف استفاده شده است.

    یکی از نکاتی که در انتخاب مبلمان باید درنظر گرفت رعایت حال مهمانان میباشد.به همین دلیل امروزه مبلمان راحتی جای مبل های استیل را گرفته اند. از طرفی مبل های استیل هم گران هستند و هم نشستن بر روی آنها سخت است و باعث خستگی پاها و بدن می شوند.

   در هنگام انتخاب مبلمان دقت کنید جنس روکش آن با دوام باشد ، درداخل تشک ها از پلی فوم به جای پر استفاده شده باشد چون دوام بیشتری دارد و به راحتی به حالت اولیه خود بازمی گردد.

  اگر قصد خرید مبلمان چرمی دارید بهتر است که از چرم طبیعی ساخته شده باشد چون چرم مصنوعی به بدن می چسبد وحس بدی را ایجاد می کند. مبل های چرمی طول عمر بالایی دارند و تمیزکردن آنها به راحتی انجام میشود.

    چیدمان مبلمان خود را به گونه ای نزدیک به هم قرار دهید تا مهمانان به راحتی بتوانند با هم گفت و گو کنند به طوری که مبل ها روبه روی یکدیگر قرار گیرند و محلی برای رفت و آمد آسان در نظر بگیرید.در صورتی که فضای اتاق پذیرایی به فضای غذا خوری ونشیمن دید داشته باشد ، بهتر است که مبلمان این فضا کاملا هماهنگ با فضاهای مجاور انتخاب شود. از دیگر نکاتی که باید به آن توجه داشت بافت مبلمان هاست.بافت مبلمان رابطه مستقیمی با ایجاد حس راحتی و آرامش فضا دارد به طور مثال اگر در دکوراسیون داخلی منزلتان وسایل دکوری را چوبی انتخاب کرده بهتر است که دیگر از مبلمان چوبی استفاده نکنید در غیر این صورت دکوراسیون داخلی خانه تان سنگین و تیره می شود،راه مناسب برای حل این مشکل استفاده ازمبلمان های تمام پارچه با رنگ های روشن است ، زیرا چوب به طور ذاتی جاذب نور است و رنگ های روشن این کمبود نور را در فضای داخلی خانه جبران خواهند کرد

و برعکس این قضیه یعنی اگر فضای داخلی منزلتان روشن و یکنواخت است استفاده از مبلمانی که در طراحی آنان از چوب استفاده شده به فضا گرمی و انرژی می بخشد.

نقش مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات