طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نقش رنگ در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی خانه

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 27 خرداد 1399 در ساعت 13 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رنگ نقش به سزایی در زندگی ما دارد.ما هر روز با رنگ های مختلف سرو کارداریم و ممکن است بدون توجه به آنها از کنار آنها بگذریم.رنگ ها باعث به وجود امدن احساسات ،خلق و خو میشود و همین امر کمک شگرفی به طراحان و معماران میکند.رنگ ترکیبی از نور است که امواج حسی را به وجود میاورد.هر رنگ میتواند هرگونه حسی را انتقال دهد.خوشحالی ،ناراحتی،انرژی و ...

در این قسمت به تئوری رنگ ها نیاز داریم .باید بدانیم که هر رنگ برای چه فضایی کاربرد دارد و منتقل کننده چه حسی است.در ادامه تیم کارشناسان شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا مطالبی در این زمینه را برای شما همراهان عزیز منتشر کرده اند.

خانه های تک رنگ

نقش رنگ در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی خانه

از گذشته در ایران استفاده از رنگ ها و علاقه به زیبایی در زندگی ایرانیان دیده میشده است.به میزانی که در طراحی ظروف از نقش نگاری استفاده میکردند.

ابن مدل خانه ها در حال حاضر کمتر دیده می‌شود و نسبت به گذشته کمرنگ تر شدند. علت این تغییر رویه حرکت زندگی به سمت ماشینی شدن و امروزی شدن و فاصله گرفتن از اصول سنتی است. در صورت تک رنگ بودن چند مورد استثنا وجود دارد .به علت بالا رفتن هزینه ها و تزئینات آپارتمانی و اینکه  هر شخصی در خانه نظری دارد اجرای دکوراسیون داخلی منزل به صورت رنگ های مختلف هزینه بر می باشد. در گذشته تک رنگ یعنی بی معنی بودن. چرا که ساختمان ها به گونه ای طراحی می‌شد که یا تعداد طبقات آن کم بود و نور به دو طرف ساختمان می تابید و همه خانه را تحت شعاع قرار می‌گرفت.

 خانه های چند رنگ

نقش رنگ در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی خانه

خانه های چندرنگ برای رنگ آمیزی در گذشته مرسوم بود که کمتر در معماری داخلی امروزی دیده می‌شد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به خانه های چند رنگ علاقه مند هستید باید از چند رنگ مکمل در مورد خانه استفاده کنید زیرا باعث خستگی و بی روحی خانه و کسل شدن خانواده میشود .با استفاده از رنگ های  شاد  نیز ممکن است خانه دچار شلوغی و پریشانی بشود.

 رنگهای روشن ملایم می‌تواند بهترین گزینه برای تمام سنین حتی برای بزرگسالان مفید باشد و ایجاد انرژی روحی و روانی در آنها بکند.

استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

نقش رنگ در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی خانه

قرمز رنگی است که از دل آتش و اشتیاق بر آمده است .این رنگ جسورانه و تحریک کننده هست . قرمز رنگ گرمابخش هست که هیجان را به خانه تان می آورد ولی از طرفی باید دقت کنید که بیشتر از این رنگ در خانه استفاده نکنید زیرا باعث میشود خانه از حالت نرمال خارج شود نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی خانه باعث تحریک اشتها و و هیجان می شود به همین دلیل اگر دقت داشته باشید از این رنگ در رستوران ها و فست فود ها استفاده می کنند.

استفاده از رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی

نقش رنگ در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی خانه

معمولاً افرادی که رنگ قرمز را دوست دارند اما خشونت آن را دوست ندارند، می توانند از رنگ نارنجی به جای آن استفاده کنند. رنگ نارنجی دارای  انرژی ،گرما ،ایده آل برای کودکان و رنگی مفرح است. نارنجی برا به عنوان یک رنگ در دکوراسیون داخلی استفاده نکنید .بلکه او یک شخصیت جداگانه دارد وجود این رنگ در میان رنگ دیگر زیبا میشود نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی نشاط‌آور است.

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

نقش رنگ در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی خانه

 رنگ زرد رنگ همدردی ،گرما و حتی رفاه می باشد. باید افراد بدانند که رنگ زرد در فضای شاد و دوستانه را به وجود می‌آورد مطمئنا آن را در طراحی دکوراسیون داخلی لحاظ می‌کند.

استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

نقش رنگ در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی خانه

رنگ آبی یکی از رنگ های مهم در طراحی داخلی می باشد که در بین رنگها از مهم ترین ها میباشد که عمیقا روی ذهن انسان تاثیر می گذارد.

 به همین خاطر است که این رنگ را برای اتاق خواب استفاده می‌کنند. این رنگ موجب آرامش و سلطه طلبی می‌شود .همچنین برای حمام و سرویس بهداشتی بسیار اثر مثبتی دارد. برای تکمیل این رنگ بهتر است از رنگ سفید یا زرد استفاده کنید و مراقب باشید که به صورت افراطی از رنگ آبی در محیط آن استفاده نکنید زیرا باعث افسردگی میشود.

 استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی به دلیل این که از طبیعت الهام گرفته و سرشار از بکر بودن است یکی از رنگ های اصلی و خنثی در دکوراسیون می‌باشد. رنگ سبز حس دوست داشتن و جذابیت را منتقل می‌کند و تطبیق آن با سایر رنگ ها بالا می باشد . رنگ سبز مناسب  برای اتاق پذیرایی و یا محل کار میباشد.

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات