طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نحوه چیدمان تابلو در دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 28 اسفند 1398 در ساعت 11 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هیچ کسی نمیخواهد درون یک جعبه ی سفید ساده زندگی کند.  دیوارها عنصر مهمی در طراحی فضا و بزرگ ترین سطحی هستند که ما میبینیم  به همین دلیل خالی بودن آن ها برای ما بیش از هر چیزی آزار دهنده خواهد بود. در این مقاله شرکت معماری  هیرادانا قصد دارد به شما کمک کند تا بتوانید دیوارها را از سادگی در بیاورید. یکی از کارهایی که ما میتوانیم انجام دهیم استفاده ازتابلو های دکوراتیو می باشد که کاربرد آن ها علاوه بر جنبه ی تزیینی ،تغییر ابعاد فضا به لحاظ دﯾداری و متعادل کردن رنگ در فضاست. به عبارت دیگر تابلو های مدرن و شیک میتوانند به زیبایی طراحی داخلی خانه شما بیفزایند.

برروی دیوارهایی که بزرگ هستند تابلوی بزرگ قرار دهید یا ترکیبی از تابلوهای کوچک استفاده کنید.  

از نکات مهمی که باید بازسازی ساختمان  و طراحی داخلی به آن توجه داشت قرار دادن تابلو ها در مرکز دیوار میباشد. برای شروع ابعاد دیواری را که میخواهید بر روی آن تابلوها را قرار دهید، دقیق اندازه گیری کرده و پلان آن را با مقیاس یک صدم بر روی كاغذ بكشيد. سپس، ابعاد تابلوھای انتخابی خود را دقيق اندازه گيری كرده و با ھمان مقياس ﯾك صدم ابتدا داخل کاغذ كه نقش دﯾوار را دارد، محل و نحوه  قرار گیری تابلو ها را مشخص کنید. در ادامه پس از اطمینان ازمحل قرارگیری تابلوها ، تابلوها را نصب کنید.

نحوه چیدمان تابلو در دکوراسیون داخلی

  ارتفاع قرار گیری تابلوها باید به گونه ای باشد که مرکز تابلوها حدود 152 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد ودر امتداد دید شخص قرار گیرد .

  نکته ای که برای قرار دادن تابلوها بر روی دیوار پشت مبل ، تخت خواب ویا میزباید در نظر گرفت این است که باید طول آن ها به اندازه ی طول مبلمان یا کوچکتر از آن باشد و از تزییات دیواری که وسیع تر از مبلمان است خودداری کنید زیرا با این کار دیوار ما کاملا عجیبب به نظر میرسد.

تراز بودن تابلو ها نکته ایست که باید به آن توجه شود برای این کار میتوانید هم از ابزار آن و هم از متر نواری استفاده کنید.

نکات برجسته قرار دادن تابلو در دکوراسیون داخلی

 -اگر بدنبال هیجان هستید تابلو هایی را انتخاب کنید که در آن ها رنگ های درخشان به کار رفته است و اگر بدنبال آرامش هستید تابلو هایی را انتخاب کنید که در آن ها رنگ های خنثی به کار رفته است. میتوان قاب تابلوها را همرنگ دیوار یا کاغذ دیواری انتخاب کرد که در این صورت قاب ها جزیی از دیوار دیده میشوند و یا از یک رنگ کاملا متضاد استفاده کرد که باعث جلوه آنها خواهد شد.

نحوه چیدمان تابلو در دکوراسیون داخلی

-از نظر چیدمان و طراحی داخلی رعایت تقارن  باعث افزایش رسمیت وتعادل یک چیدمان میشود وبه طور کلی خوشایند و ارامش بخش است و عدم رعایت تقارن در چیدمان تابلوها فضایی پیش بینی نشده و متفاوت ایجاد میکند که به طور معمول مناسب فضاهای غیررسمی است.

-قرار دادن تابلو ها به صورت افقی یا استفاده ازتابلوهایی که در آن ها خطوط افقی بکار رفته است علاوه بر آن که تاثیر آرامبخش دارند،برای خانه هایی که کوچک هستند بسیار مناسب هستند. اینگونه تابلو ها عرض اتاق را کشیده تر نشان می دهد ولی جلوه غیر رسمی دارند.

 -همچنین قرار دادن تابلوها به صورت عمودی یا استفاده از تابلو هایی که در آن ها خطوط عمودی بکار رفته است برای خانه هایی که ارتفاع دیوارهایشان کم است مناسب می باشند. اینگونه تابلو ها ارتفاع اتاق را بلند تر نشان می دهند و جلوه شیک تر و دکوراسیون لوکس  را برای شما ایجاد میکنند .

نحوه چیدمان تابلو در دکوراسیون داخلی

 -برای آنکه فضای اتاق را صمیمانه تر جلوه دهید و از ظاهر رسمی فضا بکاهید، تابلو ها را بصورت بالا و پایین و پله پله ای نصب کنید. این کار باعث افزایش هیجان و پویایی ترکیب بندی می شود. همچنین درچیدمان تابلوها درراه پله ها ازخطوط قطری استفاده کنید، حالا چه در داخل تابلوها، چه در نحوه نصب تابلوها در کنار هم .

-در چیدمان تابلوهای ترکیبی سعی کنید از قاب هایی استفاده کنید که جنس و رنگ یکسانی داشته باشند.

 -یکی از کار هایی که میتوان کرد ترکیب فریم چهار گوش و گرد است.همچنین میتوان از ترکیب قاب با آیینه استفاده کرد.

 چند مدل چیدمان تابلو بر روی دیوار

موازائیکی

نحوه چیدمان تابلو در دکوراسیون داخلی

دورانی

نحوه چیدمان تابلو در دکوراسیون داخلی

پلکانی

نحوه چیدمان تابلو در دکوراسیون داخلی

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات