طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نحوه طراحی شهرک ویلایی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 16 آبان 1400 در ساعت 17 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ساخت ویلا در مناطق خوش آب و هوای کشور بسیار رایج می باشد و بسیاری از افراد به دنبال خرید ملک در این مناطق هستند .

یکی از مهم ترین عواملی که افراد را برای خرید ویلا در این مناطق مشتاق می کند ، آب و هوای مطلوب و آرامش حاکم بر محیط ساحلی و یا جنگلی می باشد .

اگر منطقه ی مورد نیاز پتانسیل مناسبی برای ساخت و ساز داشته باشد . می توان اقدام به ساخت ویلا به تعداد زیاد و احداث شهرک ویلایی کرد .

شهرک های ویلایی باید بر سری قوانین و ویژگی ها پایبند باشند  . شرکت معماری هیرادانا قصد دارد در ادامه ی این مقاله شما عزیزان را با ویژگی این شهرک ها آشنا کند .

امنیت بالای شهرک های ویلایی

این مناطق عموما از امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشند . وجود استگاه بازرسی و پاسگاه نیروی انتظامی نیز یکی دیگر از امکاناتی است که در این شهرک ها موجود می باشد . از این روی می توان با اطمینان امنیت این منطقه را تضمین کرد .

طراحی ویلا در این شهرک ها به نوعی است که خانه ها در مجاورت یک دیگر قرار دارند . اما حریم شخصی صاحبان به کلی حفظ می شود .

نحوه طراحی شهرک ویلایی

عدم آسیب به طبیعت

ساخت ویلا در مناطق بکر صورت می گیرد . جالب است بدانید که طراحی ویلا به نوعی انجام می شود که کمترین آسیب به طبیعت و منابع وارد شود .

هم چنین تمامی فاکتورهایی نظیر مقاومت در برابر عوامل طبیعی نظیر برف و باران در نظر گرفته خواهد شد .

سبک در ویلا سازی

معمولا در شهرک ها شاهد ساخت ویلا مدرن هستیم . اما گاها می توان دیگر سبک ها را در شهرک های ویلایی شاهد بود . دکوراسیون داخلی ویلا نیز عموما بر اساس معماری مدرن طراحی خواهد شد .

مشاعات

در شهرک های ویلایی قسمتی از فضاها تحت عنوان مشاعات نام دارد یعنی میان تمامی افراد ساکن شهرک ، مشترک است این فضاها به شرح ذیل می باشد .

  • پارکینگ
  • فضای  سبز
  • محوطه ی تفریح

به دلیل مشترک بودن این فضاها ، همسایگان لازم است بر یک سری قوانین پایبند باشند آن ها می توانند با مشارکت یکدیگر اقدام به ایجاد تغییرات در این فضا کنند .

کیفیت ساخت و ساز

طراحی ویلا و کیفیت ساخت و ساز وابسته به شرکت های معماری سازنده می باشد . قطعا هر چه کیفیت ساخت بیشتر باشد هزینه ها نیز افزایش خواهد یافت . شرکت معماری هیرادانا یکی از بهترین شرکت های معماری موجود در ایران می باشد که با بهترین متریال ها و کیفیت اقدام به ساخت ویلا می کند .

منظره ی دید

وجود یک منظره ی زیبا یکی دیگر از ویژگی هایی است که افراد به هنگام خرید ملک به آن توجه می کنند از این روی طراحی ویلا باید به نوعی باشد که همواره بتوان از زیبایی طبیعت استفاده کرد .

طراحی خلاقانه

در پروسه ی طراحی شهرک ویلایی خلاقیت حرف اول را می زند . بسیاری از فاکتورها وجود دارد که برای ساخت ویلا باید به آن پایبند بود . علاوه بر امنیت و کیفیت املاک ، لازم است با استفاده از خلاقیت به بهترین شکل ممکن شهرک را بنا کرد . زیبایی و چشم نواز بودن نکته ی بسیار مهمی می باشد .

معماری داخلی

دکوراسیون داخلی ویلا باید از هر نظر تکمیل باشد . وجود امکاناتی نظیر کمد دیواری ، کفپوش ، کابینت و غیره تنها بخش کوچکی از موارد مورد نیاز برای دکوراسیون داخلی ویلا می باشد .

به یاد داشته باشید که هیچ گاه از اهمیت جزئیات و تزئینات غافل نشوید زیرا در غیر این صورت نتیجه ی کار مطلوب نخواهد بود .

جالب است بدانید که ویلا مدرن یکی از پر طرفدار ترین سبک ها به منظور احداث شهرک می باشد .

نحوه طراحی شهرک ویلایی

زمان ساخت

عوامل گوناگونی بر زمان ساخت شهرک تاثیر گذار است . اما عموما تا یک سال شهرک های ویلایی ساخته خواهند شد . تعداد طبقات ویلا در شهرک ها  نیز معمولا یک طبقه و یا دوبلکس خواهد بود .  

امکانات اولیه

طراحی ویلا و ساخت شهرک ها در مناطق بکر و جنگلی صورت می گیرد از این روی ممکن است تامین آب و برق و گاز به یک چالش بزرگ تبدیل شود . بنابراین قبل از شروع ساخت و ساز شرکت معماری موظف است به دنبال کسب مجوزهای لازم به این منظور باشد تا افراد با مشکلاتی از این دست رو به رو نشوند .

انواع شهرک ها

شهرک های ویلایی با یکدیگر متفاوت هستند این تفاوت می تواند در طراحی داخلی ویلا باشد و یا در دیگر موارد چون جنگلی و یا ساحلی بودن . در این مورد افراد می توانند بر اساس سلیقه ی خود حق انتخاب داشته باشند . به یاد داشته باشید که ممکن است قیمت ها در هر یک از این موارد با یکدیگر متفاوت باشد .

فاصله ها

ممکن است با شنیدن نام شهرک ویلایی نا خود آگاه به یاد یک محیط شلوغ و با تراکم بسیار بالای بیفتید اما لازم است بدانید که اصول استاندارد و فواصل به هنگام ساخت این شهرک ها به کلی رعایت می شود از این روی هر یک از صاحبان ویلا می توانند در آرامش از محیط لذت ببرند و هم چنین حریم خصوصی خود را داشته باشند .

زمین

برای حفظ امنیت شهرک لازم است قبل از اقدام به ساخت و ساز وضعیت زمین و خاک آن بررسی شود . ممکن است برخی از ویلا ها در زمین های بی کیفیت طراحی شوند و به طبع قیمت ارزان تری نیز داشته باشند . به یاد داشته باشید که اگر قصد خرید ملک در شهرک های ویلایی را دارید از افراد متخصص یاری بگیرید تا زمین آن منطقه را برای شما بررسی کنند .

فضای باز

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کردیم د شهرک های ویلایی بخشی از فضاها به صورت مشاع برای تمامی افراد ساکن در شهرک طراحی می شود . هم چنین طراحی فضای باز در این محیط یکی از واجبات محسوب می شود . فضاهای باز عموما به عنوان راه ورود و خروج نیز طراحی می شوند .

طراحی داخلی ویلا

دکوراسیون داخلی ویلا تحت تاثیر سبک معماری ویلا خواهد بود . ساخت ویلا مدرن بسیار رایج است از این رو انتظار می رود که طراحی داخلی ویلا نیز بر این اساس صورت بگیرد .

شما می توانید با نحوه ی انتخاب و چیدمان وسایل تا حد زیادی فضا را بر اساس سبک مورد علاقه ی خود طراحی کنید .

مسیر

ساخت شهرک ها باید در فضایی صورت بگیرد که بتوان به آسانی به شهر دسترسی داشت . پس به یاد داشته باشید به هنگام خرید ویلا در شهرک ها به این نکته توجه داشته باشید تا در آینده دچار مشکل نشوید .

نحوه طراحی شهرک ویلایی

امکانات ورزشی

در برخی از شهرک ها امکانات بیشتری نظیر اتاق های ورزش نیز وجود دارد . این امکانات معمولا میان افراد شهرک مشاع می باشد و همگان می توانند از آن استفاده کنند . وجود امکانات نظیر زمین چمن ، سالن ورزشی و یا استخر در قیمت نهایی ویلا بسیار تاثیر گذار خواهد بود .

امکانات فرهنگی

جالب است بدانید که بسیاری از این شهرک ها فضاهایی نظیر کتاب خانه را نیز دارا می باشند این شما هستید که می توانید بر اساس سلیقه و نیاز خود امکانات موجود در این محیط را بررسی کرده و اقدام به خرید نهایی کنید .

کلام آخر :

ساخت ویلا و طراحی شهرک ویلایی یک پروسه ی زمان بر و به شدت حساس می باشد . این که بتوان در محیط بکر و جنگلی اقدام به ساخت و ساز کرد خود یک چالش بسیار بزرگ محسوب می شود .

شرکت های معماری فراوانی در سظح شهر وجود دارد که اقدام به انجام این کار می کند . موارد بالا تنها بخشی از ویژگی ها و مواردی است که هنگام طراحی و ساخت ویلا باید مورد توجه زیادی قرار بگیرد .

شرکت معماری هیرادانا با سال ها تجربه می تواند گزینه ی مناسبی به جهت ارائه ی مشاوره در این زمینه به شما عزیزان باشد .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات